Betaintryck från WarHawk

Robot
Medlem
Betaintryck från WarHawk

Detta ska bli kul o testa!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Skulle också villja testa det! Ser väldigt coolt ut. Var ett av de första spelen som fick mig att bli intresserad av Ps3n.

Medlem

Ser onekligen intressant ut.

Medlem
Medlem

man får vad man betalar för..

Medlem
Skrivet av mogvard:

man får vad man betalar för..

Och med det menar du...?

För om jag förstår rätt:

Det är billigt alltså = Dåligt.

Det är dyrt alltså = Bra.

Har jag då rätt?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av mogvard:

man får vad man betalar för..

Och med det menar du...?

För om jag förstår rätt:

Det är billigt alltså = Dåligt.

Det är dyrt alltså = Bra.

Har jag då rätt?

Jag tror inte han själv ens vet vad han menar.

Inaktiv

Du får precis vad du betalar för! Med en liten skillnad... Eftersom det enbart släpps på playstation network så slipper företaget mer eller mindre alla kostnader som läggs på, på spel som idagsläget finns i butik. De behöver inte lägga ut 1 krona på att skapa glasmaster (heter det så i spelbranchen?) Trycka tusentals skivor/instick, köpa boxar (ingår oftast när man trycker upp skivor..men ändå)
Köra ut spelet till "hela världen" och vänta på att nån ska köpa det för 5-600kr.

Ser helt klart ut som ett lir som skulle kunna bli riktig underhållande!

Medlem

^- Nej, det kommer inte bara ut i PSN, kommer komma en veriosn på skiva som har en medföljande Bluetooth headset.

Så om jag betalar 1 kr för detta spel, så skulle det betyda att det var dåligt alltså?

Detta är en logik som inte fungerar för mig...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Kan på rak arm säga att du misstolka mitt inlägg totalt.

Jag ser fram mot titeln och jag tror det kommer vara rätt underhållande. Anledningen till att dom tar ut en sketen summa på "160kr" är för att när den hamnar på sony's serverar så har dom inte betalat 1kr för att trycka upp och distribiera (hur fan stavas det? heh...) tusentals skivor som gör så att totalt kostnaden för produkten ökar. I och med nerladdning av spel via servera sparar utvecklarna mängder med pengar och kan därför sälja sina titlar billigare eftersom den inte har kostat "mer" än att utveckla.
Självklart finns ett affility avtal mellan bolaget som skapat spelet och Sony. Säkert ett 70-30 och utvecklarna får 70% för varje sålt spel och Sony (om det är deras servrar) tar 30%.

Så en merkostnad för BTheadsetet och den fysiska skivan kommer säkert resultera i att produkten, när den finns ute i butik kommer kosta mellan 4-500kr

För övrigt så finns det inte en utvecklare på planten som skulle kunna sälja sina spel för "1kr" Skulle vara ett ekonomiskt självmord. Så därför så är svaret troligen JA. en spel för "1kr" skulle inte va mycket att hänga i granen.

1
Skriv svar