Nytt Catalyst-paket släppt

Medlem
Nytt Catalyst-paket släppt

Hjälper det mitt "gamla" x800xt-kort?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jaaa!!!!!1111 one one two

Alltid kul med nya drivisar. ;D

Medlem

Kanske skall uppdatera drivisarna till mitt Radeon 9600 pro-kort.

Vem vet, det kanske går fortare!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Har sparat poängsiffrorna från 3dmark 05 nu ett tag och där kan man se möjliga förbättringar (och försämringar!).

Catalyst 5.1 2686 p

Catalyst 6.4 2889 p

Catalyst 7.5 2861 p

för att ge dig några exempel. Verkar som att det sker saker ändå som påverkar kort som egentligen inte är "aktuella".

Medlem

Typiskt jag som la in 7.5 igår typ..

Medlem

Det hänger sig för mig!
Efter instalationen så kommer det inte upp något ruta om att instalationen är färdig eller att jag måste instalera om datorn, och när jag trycler med muspekaren på vad som helst så hänger sig datorn och vägra funka! detta har den gjor de 4 gånger jag försökt. :evil:


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem
Skrivet av FilureN:

Det hänger sig för mig!
Efter instalationen så kommer det inte upp något ruta om att instalationen är färdig eller att jag måste instalera om datorn, och när jag trycler med muspekaren på vad som helst så hänger sig datorn och vägra funka! detta har den gjor de 4 gånger jag försökt. :evil:

/ironi mode on
Rätt jobbigt att behöva installera om datorn. Hur gör man då egentligen ?
/ironi mode off

Medlem

Fungerar CCC nu??? har inte fungerat för mig de 5 senaste patcharna......

sitter med ett x1950XT

Medlem

Skojsigt, mer vista-fixar!

nj
Medlem
Skrivet av Detrol:

Fungerar CCC nu??? har inte fungerat för mig de 5 senaste patcharna......

sitter med ett x1950XT

Har du Microsofts .Net Framework (1.1 och 2) installerat då?

Inaktiv

Funkar klockrent här och har gjort det så länge jag kan minnas. Tar man hand om sina saker brukar det funka som det ska.

Medlem

ArmA står med bland fixar. Jippi!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

... ATI står inte längre för drivisarna till min laptop, utan det är HP som gör det (i mitt fall). Senaste drivrutinen på HPs hemsida:

ATI Video Driver and Control Panel
5 Jan 2007

Tack HP...

nj
Medlem
Skrivet av the wookiee:

... ATI står inte längre för drivisarna till min laptop, utan det är HP som gör det (i mitt fall). Senaste drivrutinen på HPs hemsida:

ATI Video Driver and Control Panel
5 Jan 2007

Tack HP...

Har alltid varit så, tyvärr.
Dock så kan du snegla på Omegas modifierade Catalyst-paket som ska fungera även för laptop-kretsar.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

... ATI står inte längre för drivisarna till min laptop, utan det är HP som gör det (i mitt fall). Senaste drivrutinen på HPs hemsida:

ATI Video Driver and Control Panel
5 Jan 2007

Tack HP...

Har en acer laptop med samma dilemma, bara driver support från Acer. Tror de är ett X700 kort i. Men jag har alltid kört de senaste officiella mobility drivisarna från ATI och det har funkat perfekt ändå (varför skulle de inte?)

Bara rensa med driver cleaner pro och kör in dom och testa. Det dyker väl upp ngra not supported hit och dit varningsmeddelanden men de e bara att klicka förbi.

Dock vill jag inlägga en liten brasklapp; jag tar inget ansvar för vad som sker med din knävärmare om du följer mitt råd

Medlem
Skrivet av nj:

Har alltid varit så, tyvärr.
Dock så kan du snegla på Omegas modifierade Catalyst-paket som ska fungera även för laptop-kretsar.

Som dessutom ger en fet prestanda boost


signatur

Bengebolle

Medlem

Oj vad bra! jag som alltid är så rädd om min dator och sköter den väl. efter denna uppdateringen så funkar dator inte längre, så nu måste den installeras om OJ vad glad jag blir! HATAR ATI!!!!11

Medlem

Peppar peppar, inga prob som det är nu.
Kort: ATI XTX1900


signatur

Text does not represent Mozart's life.

1
Skriv svar