Film 09 - Jag ser fram emot...

Medlem
Film 09 - Jag ser fram emot...

Punisher: The War Zone [Action/Drama/Thriller - 6 mars 2009] [Trailer]

- Vill man se grov och grym action så är det här filmen för dig. Det har ryktats om att filmen ska minska på våldet för att kunna sänka åldergränsen, men det får vi hoppas på inte ska hända. Har filmen en 15 årsgräns vid premiär så blir det ett biobesök.

Push [Science-Fiction/Thriller - 20 mars 2009] [Trailer]

- Det här är en film som liknar "Jumper" en hel del. Det handlar om några barn/ungdomar som har speciella krafter och som försöker fly från ett gäng som vill fånga dem. "Jumper" sög enligt mig. Så det blir nog inte så svårt att toppa den filmen.

The Uninvited [Drama/Skräck/Thriller - 24 april 2009] [Trailer]

- Skräckfilmer är min favorit genre inom film och spel. Men frågan är om just den här filmen är sevärd på bio. Jag känner på mig att det blir en film som man får se hemma instängd i sitt mörka rum istället. Kanske till och med blir bättre så?

Star Trek [Science-Fiction/Äventyr - 8 maj 2009] [Trailer]

- Okej, jag måste erkänna att jag inte är ett stort fan av Star Trek sedan tidigare. Det är farsan däremot. Men filmen ser så häftig ut satt man får väl hänga på. Efter filmen kanske man får lust att kolla på serien.

Terminator Salvation [Action/Science-Fiction - 29 maj 2009] [Trailer]

- Den första och andra Terminator filmerna var suveräna, men den tredje floppade en aning. Så jag är lite orolig över Terminator 4. Det här är en ganska självklar film att se på bio trots betygen. Christian Bale är den som kan rädda filmen isåfall.

Transformers: Revenge of the Fallen [Action/Science-Fiction - 26 juni 2009]

- WOH! Här snackar vi längtan! Transformer imponerade stort på alla möjliga sätt. Skådespelarna, effekterna och humorn var i topp klass. Det här är filmen som jag längtar allra mest till, helt klart.

Harry Potter och Halvblodsprinsen [Drama/Fantasy/Äventyr - 17 juli 2009] [Trailer]

- Den här Harry Potter filmen ser jag extra fram emot. Jag har inte läst någon Harry Potter bok innan jag har sett någon av filmerna, men det gjorde jag nu. Som ni alla vet som läser böcker utan bilder så inbillar man sig bilder. Så därför ska det bli intressant att se vilken inbildning David Yates har fått jämfört med min.

Up [Animerat/Äventyr - 16 oktober 2009] [Trailer]

- Älskar animerade filmer. Den här filmen ser ut att bli utöver det vanliga. Det handlar om en gammal gubbe som plötsligt flyger upp med hela sitt hus med en massa ballonger. En liten scout pojke lyckades hänga med då huset lyfte upp. Det här kommer att bli så gulligt. Se bara på trailern.

Avatar [Action/Science-Fiction/Thriller - 12 december 2009]

- Sci-fi, utomjordingar och krig. Mumma. Det är inte helt spikat att filmen släpps i år, men det ser så ut än så länge. Jag har längtat efter en film om utomjordingar. Finns inte mycket av dem nu för tiden vilket är väldigt synd.

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Film 09 - Jag ser fram emot...

Tror personligen att nya Punisher blir något att se, men hjärndöd action funkar ibland det med Nya Transformers är väldigt intressant, såg ettan efter att ha suttit på ett lan utan att ha sovit så allt var fuckawesome för en övertrött hjärna ^_^

Andra filmer som är intressanta i år är Coraline, http://www.imdb.com/title/tt0327597/, skapad av bla Niel Gaiman, en av mina favouritförfattare.

Sen om du gillar skräck så får du inte missa remaken på Wolf man )http://www.imdb.com/title/tt0780653/), förutsatt att den faktiskt kommer i år, man vet aldrig. Tycker att skräckgenren går åt fel håll för min smak iaf, vill ha mindre mystiska småflickor och mer monster så Wolf-man är underbart att se ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tycker att skräckgenren går åt fel håll för min smak iaf, vill ha mindre mystiska småflickor och mer monster så Wolf-man är underbart att se ^_^

Jo, det är sant. Skräckfilmerna numera börjar bli lite väl enformiga. Jag vill ha mer mystiska utomjordiska filmer som "Signs" och "Independence Day".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

2012 då???

Domedags filmer är väl ett måste?

Året 2012 hos Wikipedia, så vad tror ni? kommer vi gå under då? hehe


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av sebulba666:

2012 då???

Domedags filmer är väl ett måste?

https://www.youtube.com/embed/5VXa82AuwHU

Året 2012 hos Wikipedia, så vad tror ni? kommer vi gå under då? hehe

Oj jäklar, den filmen har jag missat helt. Tack för tipset!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Längtar helt klart mest efter Avatar.
James Cameron vet verkligen hur man gör bra film. Sen att den är i det nya 3D-formatet gör ju verkligen inte saken sämre!

Transformers tyckte jag var sådär. Bra biofilm och grymma effekter men själva storyn känns ju lite... B. Den var väldigt typisk för Michael Bay imo. Fullspäckad med effekter och actionscener men storyn håller oftast inte. Men visst ska Transformers 2 ses när det är dags!

1
Skriv svar