ET:QW-betaklient nu i FZ:s filarkiv

Inaktiv

säger bara beta !! inte public demo änns orka genföra spel ^^

Medlem

Trista med Betan är väl mest att det är 60.000 Betatestare på typ 116 servers med 24 slots på varje = 2784 platser totalt.
Helt osannolik trängsel för att komma in.

Igår kom jag in på 1 match under 1 timmes konstant uppdaterande.

Det om något blir nog bättre vid release.

Vad gäller spelet var det ju grymt ok grafik men det kändes som mycket praktiskt gameplay att ta in. Noob tutorials kommer att vara helt nödvändigt för dom som inte kört dom senaste FPSen.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

dålig graffe, äcklig 60hz bugg. tyckte det verkade bra, undra hur mkt de hinner fixa på betan innan release. skärpning ID!

inget är sig likt sedan carmack tog sin hand från allt

Medlem

i går tyckte jag spelet sög dase, idag så startade jag splet på en server där vi var 10 spleare till att börja med, och till min häpnad så funkade spelet kalas, även när spelar antalet kröp upp till 24 spelare framm åt slutet.

Det finns nog gott med hopp för det här spelet, älskar att spela engineer och fieldops/opressor


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

BF2-hatare efter betan:
Det är en BETA, klart det är dåligt!! Man kan INTE jämföra BF2 med ETQW !!

Jo jag har sagt dessa saker, men det är inte för att jag "ljuger" för mig själv och väntar på att det ska bli bra, jag tycker det är perfekt och jag påpekar dessa saker endast för folk som tycker det är skräp.

Medlem

Jag tyckte de va ballt, om man frånser från alla miljoner buggar. Tror ja lägger det på hyllan fram tills demot iaf.


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av andreij:

Tycker det är lustigt hur många det är som inte alls vet vad en beta innebär.

En beta är INTE en färdig produkt. Du kan INTE döma en beta och jämföra med färdiga spel, för spelet är INTE klart ännu. Det innebär även att ljud t.ex oftast INTE är helt färdiga, grafiken är det sällan heller.
En beta är inte till för att låta dig gradera och recensera spelet, den är till för att låta dig betatesta spelet, dvs. låta dig och den stora massan stresstesta det, leta buggar, osv.

Nu när vi har det ur världen, kan vi snälla sluta behandla betan som en färdig produkt?

Nuförtiden så brukar det inte hända så mycket på en månad grafiskt eller ljudmässigt. Det kommer inte bli sån stor skillnad som den var mellan betan och färdig produkt till StarCraft. Det enda jag tror kommer skilja mellan betan och färdig produkt är att de kommer arbeta för att få bort buggarna.

Medlem
Skrivet av Efraim:

dålig graffe, äcklig 60hz bugg. tyckte det verkade bra, undra hur mkt de hinner fixa på betan innan release. skärpning ID!

inget är sig likt sedan carmack tog sin hand från allt

Splash Damage som har gjort spelet, id
har väl haft ett finger med som riktledare
men inte i större drag.

Är förvånad hur ID kan låta de går dem såhär
ur händerna dem borde haft bättre koll på
Splash Damage tycker jag , och splash-damage
själva borde inse att Betan är helt o spelbar.

Skala 1-10.
Grafik:2
Explosioner/FX:1
Kännsla:1
Nätkod:3
Gameplay:4

Asso nej fy fan vad kasst det här skulle kunna
sabba lite för ID's rykte också om de inte sker
stora förändringar från BETA -> Fullverisonen.

Medlem

Helsike, vem ska man ställa sig på alla fyra inför för att få tag i en nyckel? Givetvis så var jag bortrest när nycklarna släpptes.. så i det här läget är man en given 3a och lär nog inte få tag på en nyckel förrn demot släpps.

Nej grabbar och tjejer, grattis till er som fick tag på en nyckel!


signatur

living let die

JB
Medlem

De som gillar spelet, men har dålig dator kan ju prova tanka hem Low Spec config: http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

eller Yber Low Spec Config http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...
för att få lite mer FPS till din stackars P90

Själv är jag Wolf ET fantast och har gaimat det spelet i över 3 år.
Själv tycker jag hitboxarna/predictions behövs åtgärdas från Öppen Beta till färdig produkt. Men, har hört att Splash Damage har sagt att dom vet om detta så klart, och det kommer bli fixat snart. Detta är ju 1 karta av 12 Tänk er spela alla 12 kartorna

Edit: för de som inte vet hur man gör med .CFG filer så finns det några Frågor och Svar om detta här: http://www.et-quakewars.se/forum/viewthread.php?forum_id=3&th...

Inaktiv

Det var inte svårt att få tag på nyckel. Själv fixade jag 2 st.. finns chans idag med. Tippar på att dom släpps runt 19-21 ikväll. Igår gick dom klockan 20:20

Medlem
Skrivet av zauii89:

Splash Damage som har gjort spelet, id
har väl haft ett finger med som riktledare
men inte i större drag.

Är förvånad hur ID kan låta de går dem såhär
ur händerna dem borde haft bättre koll på
Splash Damage tycker jag , och splash-damage
själva borde inse att Betan är helt o spelbar.

Skala 1-10.
Grafik:2
Explosioner/FX:1
Kännsla:1
Nätkod:3
Gameplay:4

Asso nej fy fan vad kasst det här skulle kunna
sabba lite för ID's rykte också om de inte sker
stora förändringar från BETA -> Fullverisonen.

Shit undrar varför inte Fz anställer dig som spelrecenent...


signatur

I'm the best around...

Medlem
Citat:

Shit undrar varför inte Fz anställer dig som spelrecenent...

Undrade precis samma sak!
Kan det bero på dom bristfälliga stavningskunskaperna kanske?
Eller kanske särskrivningen?
Eller brister i grammatiska kunskaper?

Eller kanske nått annat?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Är förvånad hur ID kan låta de går dem såhär
ur händerna dem borde haft bättre koll på
Splash Damage tycker jag , och splash-damage
själva borde inse att Betan är helt o spelbar.

Att de inte inser att betan är ospelbar kanske beror på att servrarna för tillfället är fulla med folk som spelar betan, av vilka en stor del dessutom tycker att det är riktigt roligt!

Men jag är säker på att om du skriver ett mail till Splash Damage och förklarar din synpunkt så kommer de snabbt att inse sitt misstag och dra tillbaka betan ;).

Medlem

Någon som tröttnat på etqwbetan kan ju låna ut sin key till mig..

Medlem

Jag har spelat några timmar varje dag nu sedan jag fick min nyckel från Fileplanet. Och jag måste säga att jag har haft det riktigt kul hela tiden. För mig blir det ett givet köp på releasen.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Splash Damage som har gjort spelet, id
har väl haft ett finger med som riktledare
men inte i större drag.

ville mest citera detta då folk verkar tro att det är ID som utvecklar ET:QW och helt glömt bort att splashdamage står för Enemy Territory kalaset, trevligt att åtminstonde en person av 60.000 har det i åtanke

Inaktiv

Vadå öppen beta när alla inte kan få nyckel?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Nu kommer ännu ett jobbigt o trist inlägg men jag måste ändå fråga, måste man vara BETALANDE medlem på fileplanet för att få tillgång till nycklar nu (själv är jag bara gratis medlem)

Och utan att ha provat spelet så tror jag det är grymt, då jag själv älskade wolf:et och håller det spelsättet som det absolut bästa och roligaste

Medlem

Håller med om trängseln är grymt jobbig, men alltså även om där står att där är platser på servern får jag alltid Servers Full... Försökt komma in nu i fan 30min utan att lyckas.. Är det något allmänt connection problem eller är det helt enkelt en helt outhärdlig trängsel??

Medlem
Skrivet av dafuu:

Nu kommer ännu ett jobbigt o trist inlägg men jag måste ändå fråga, måste man vara BETALANDE medlem på fileplanet för att få tillgång till nycklar nu (själv är jag bara gratis medlem)

Och utan att ha provat spelet så tror jag det är grymt, då jag själv älskade wolf:et och håller det spelsättet som det absolut bästa och roligaste

Nej fan installera Comrade och lägg till fileplanet så får du ett mess 30min innan key release, var bara inloggad på ditt gratis FP konto och spamma f5 när det är dags så ska det inte vara nått problem å få en key!

Medlem

PS. För övrigt så tycker jag spelet är grymt skoj! Inte hunnit lira så mycket men det enda jag kan klaga på är väll ljuden från vapnen, annars är det grymt skoj!

Medlem

Alltså detta spel är för berondeframkallande, suttit i flera timmar och haft så skoj!

Medlem

suck.. ingen key...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

det är bf2142 i ett quakeskal


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

suck.. ingen key...

15k nycklar släpps ikväll 7 eller 8 så ge inte upp.

JB
Medlem
Skrivet av niSs:

det är bf2142 i ett quakeskal

Har du testat Wolf ET som funnits i 4 år nu?
Wolf ET är förresten mer populärt än BF2142 hehe http://archive.gamespy.com/stats/

Tanka Wolf ET färdigpatchat här: http://etsv.cludden.se/download/download.php?file=EnemyTerrit...

Tanka hem "ET server viewer" också för att hitta bra servrar. http://etsv.cludden.se/download/download.php?file=ETServerVie...

När du väljer server, så välj "ET Pro" servrar, de är imo bäst.

ETQW är mer Wolf ET än nån annat spelgenre imo.

Medlem
Skrivet av Fanta:

De som gillar spelet, men har dålig dator kan ju prova tanka hem Low Spec config: http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

eller Yber Low Spec Config http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...
för att få lite mer FPS till din stackars P90

I love you!

Medlem

oh tack så mycket Fanta, laddade ner den opatchade versionen och det funkade inte så bra. Så nu blir det att lira det:D

Medlem

spelet är inte speciellt tungt så detta löser inte problemet med nätlaggen som är jobbigast imo.

Kanske dyker upp en beta patch vem vet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar