ET:QW-betaklient nu i FZ:s filarkiv

Medlem

Rätt fattigt ändå att spelet inte stöder mer än 12 vs 12, jävla amatörkod, ge oss spel med 64vs64 eller nått. Och nej jag vill inte spela soldat i WW2-Online.Flyga däremot är skoj

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag tyckte ET:QW är fult, dåligt ljud, dålig ban design och tråkig vapen känsla...men det är jag det. Har svårt för quake världen och vad som är så kul med den..men men, smaken är som baken.

Får hoppas det bara är betan som är dålig, då jag gärna vill ha ett bra FPS online...

AJAJAJAJ dra inte ner quake för detta.. Jag anser detta har inget med Quake att göra. Bara en titel som är snodd för att tjäna pengar ingen känsla från quake öht.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Går man in i det här spelet och förväntar sig Battlefield så kommer man hata det. Det är så långt i från Battlefield som ett sånt här spel kan komma. Tror inte kan sägas nog, för många verkar trott att det skulle vara som BF bara för det fanns fordon, vilket absolut inte är fallet.

word

Medlem

Grafik: Väldigt dålig, speciellt omgivningen. Specialeffekterna påminner om Quake1. Spelarmodellerna ser helt ok ut. Jag spelar med höga grafikinst.

Ljud: Underkänt, mesiga och konstiga ljud som inte ger någon inlevelse alls.

Nätkod: Allt laggar och det märks att nätkoden verkligen behövs optimeras om det här spelet ska bli någon höjdare.

Detta spel påminner om Söldner (Sooooldnneer), som inte var allt för bra, laggigt gameplay med roliga taunts!

Jag vet att det är beta, men faktiskt brukar inte det förändras allt för mycket tills butikversionen.

Medlem

Ska bli skönt att höra lite konstruktiv kritik (lite finns här) och inte påhopp på varandras åsikter

Jag tror att spelet har en enorm potential och hoppas verkligen det blir dunder men vad man har hört än så länge så verkar det vara övervägande negativt.

Ja, det är en beta men det ger ändå ett hum om hur spelet är.

Jag ska inte ge mig in i pajkastartävlingen

Medlem
Skrivet av riddim_:

Jag måste säga att jag gillade kännslan i det, fast grafiken vid zoom och ljudet kan helt klart förbättras. I övrigt var grafiken rätt långt ifrån top, men detta tar jag för givet att de snyggar upp till release.
Klasserna och de olika vapnen/verktygen var kungliga ju
Det där lilla flygplanet eller vad det är som scouten kan skicka iväg rockar ju

Vadå, ska dem göra om hela grafikmotorn till release eller ? knappast.

Om man jämför med t.ex world in conflict betan, TDU betan osv så är det här ett HÅN.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Rätt fattigt ändå att spelet inte stöder mer än 12 vs 12, jävla amatörkod, ge oss spel med 64vs64 eller nått. Och nej jag vill inte spela soldat i WW2-Online.Flyga däremot är skoj

Spelets fokus ligger ju på klan matcher och riktigt teamplay. Kan bli lite svårt med 64vs64, jag har lirat wolf ET på 64 players servrar dvs 32vs32, det går lixom inte när alla är fokuserade på samma del av banan, där nästa objekt finns. Kanske funkar i BF där du har ett gäng flaggor att kappa kanske...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

URK
Medlem

tänkt på vilken upp lössning ni kör på. när ni startar spelet så är den inställd på 800*600 höj upp den så blir spelet mycket snyggare men man kommer inte ifrån att alla spelare hackar sig fram.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Var 640x480 för mig först

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Joo teamplay på bublic BF servrar är värkligen kanon. Fyfan vad de sammarbetar!!! Verkligen super! Fast de servrarna har jag då aldrig varit på. Jag måste helt enkelt bara spelat på dåliga servrar. Jag ser bättre sammarbete på ETQW bertaservrarna än jag någonsin upplevt på BF servrar.

Det verkar som om jag missförstod dig. Jag trodde att du menade att ETQW hade mer lagarbete i själva spelet. Inte att ET-spelare i allmänhet sammarbetar mer. Det må så vara. Jag har inte spelat ET och hittills har jag inte sett något direkt lagarbete i ETQW. Det jag kritiserade var att du påstod att man är mindre beroende av varandra i BF2. Det är man inte.

Inaktiv
Skrivet av Tiny:
Skrivet av riddim_:

Jag måste säga att jag gillade kännslan i det, fast grafiken vid zoom och ljudet kan helt klart förbättras. I övrigt var grafiken rätt långt ifrån top, men detta tar jag för givet att de snyggar upp till release.
Klasserna och de olika vapnen/verktygen var kungliga ju
Det där lilla flygplanet eller vad det är som scouten kan skicka iväg rockar ju

Vadå, ska dem göra om hela grafikmotorn till release eller ? knappast.

Om man jämför med t.ex world in conflict betan, TDU betan osv så är det här ett HÅN.

Nä, men snygga upp texturer och ljud skulle göra mycket

JB
Medlem

Lag, Klass & Vapen script till ET Quake Wars

För dig som inte har en autoexec.cfg:
http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

För dig som redan har en autoexec.cfg:
http://www.et-quakewars.se/infusions/pro_download_panel/downl...

Medlem

Ljudet är verkligen under all kritik, väldigt kasst.
Grafiken är väl "okej", dom har verkligen mycket att finslipa men fixar dom ordning på allt som har sagts så tror ja nog det kan bli ett bra lir.

Medlem
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av nudelsdesign:

Joo teamplay på bublic BF servrar är värkligen kanon. Fyfan vad de sammarbetar!!! Verkligen super! Fast de servrarna har jag då aldrig varit på. Jag måste helt enkelt bara spelat på dåliga servrar. Jag ser bättre sammarbete på ETQW bertaservrarna än jag någonsin upplevt på BF servrar.

Det verkar som om jag missförstod dig. Jag trodde att du menade att ETQW hade mer lagarbete i själva spelet. Inte att ET-spelare i allmänhet sammarbetar mer. Det må så vara. Jag har inte spelat ET och hittills har jag inte sett något direkt lagarbete i ETQW. Det jag kritiserade var att du påstod att man är mindre beroende av varandra i BF2. Det är man inte.

det är ju inte så konstigt att inte teamplay funkar, betan har ju trots allt bara varit ute ett par dagar. Men nu börjar det se bättre ut. spelade nyss som gdf och vi hade stora problem. klart du är mindre beroende av dina medspelare i BF. Här måste du verkligen ha 1 engi minst, 1 soldier, minst en covert ops som gdf för att klara banan. vad behöver du i bf? fattar inte varför de har klasser överhuvud taget


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Sen fattar jag inte varför så många tycks tro att detta skall bli något nytt BF spel eller BF clon, det är ett nytt ENEMY TERRITORY uppföljare till wolf: ET inte något annat.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det är snarare en dålig blanding av ET & Q4.

Medlem

Har lirat ett tag nu. Första intrycket var inte alls positivt, kändes stelt och hade ingen känsla och allt tycktes lagga fram.
Men efter att ha lirat ett par timmar så har jag blivit positiv till ETQW, blir betydligt roligare när man kommer in i spelet lite mer. Är inte helt olikt Wolfen ET faktiskt.
Nu är det bara en fåtal grejer jag stör mig på och de kan säkert fixas med några patchar.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det är snarare en dålig blanding av ET & Q4.

ja men det är fortfarande ignet nytt BF i alla fall sen om det är bra elelr dålig uppföljare kan ju diskuteras


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

nu får ja fan riktigt damp snart ju ;/ när ja instalerar ET:QW och jag startar det så får jag upp "error during instazialiton" eller nått sånt :'(

så någon här som vet va felet beror på och hur jag blir av med det. ska testa att ladda hem det igen nu, kommer med edit.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Varför får jag medellandet att alla servrar är fulla? Är det bara jag?

Det är ett känt problem hos ID. Läste om det i IDs forum och tydligen så ska det ha nått med klienten att göra. Dvs en beta-bugg

Edit:

Tänkte dunka upp en länk till er som lyckats få tag i en beta-nyckel. Jag vet inte om ni som jag har varit fundersamma hur xp-reward systemet funkar. Här är en hyffsat uppdaterad förklaring iaf.

[http://4newbies.planetwolfenstein.gamespy.com/ETQW/experience...]


signatur

living let die

Inaktiv

tycker spelet blir roligare och roligare desto mer jag spelar, visst lagg och andra saker plågar en men jag trodde heller inget annat, överbelastade servrar varav många av dom jag har lirat på ligger på andra sidan atlanten

Var själv ett stort fan av wolf:et och jag älskar verkligen detta spelsättet. Skulle dock fortfarande hellre skippa fordonen faktiskt, tycker inte dom tillför jättemkt. Fast å andra sidan hade man fått göra kartorna mindre då. Well nu har jag ju bara spelat en karta, så varför whinar jag? great game!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av nudelsdesign:

Joo teamplay på bublic BF servrar är värkligen kanon. Fyfan vad de sammarbetar!!! Verkligen super! Fast de servrarna har jag då aldrig varit på. Jag måste helt enkelt bara spelat på dåliga servrar. Jag ser bättre sammarbete på ETQW bertaservrarna än jag någonsin upplevt på BF servrar.

Det verkar som om jag missförstod dig. Jag trodde att du menade att ETQW hade mer lagarbete i själva spelet. Inte att ET-spelare i allmänhet sammarbetar mer. Det må så vara. Jag har inte spelat ET och hittills har jag inte sett något direkt lagarbete i ETQW. Det jag kritiserade var att du påstod att man är mindre beroende av varandra i BF2. Det är man inte.

det är ju inte så konstigt att inte teamplay funkar, betan har ju trots allt bara varit ute ett par dagar. Men nu börjar det se bättre ut. spelade nyss som gdf och vi hade stora problem. klart du är mindre beroende av dina medspelare i BF. Här måste du verkligen ha 1 engi minst, 1 soldier, minst en covert ops som gdf för att klara banan. vad behöver du i bf? fattar inte varför de har klasser överhuvud taget

Ursäkta, men det där var ett väldigt dåligt argument eftersom en spelare enkelt kan byta klass och klara alla tre objektiven själv. Det som är viktigt är om det krävs en koordinerad attack av laget för att genomföra ett objektiv.
Det tycker jag stämmer till en viss del i ETQW men knappast mer än i bf2.
Att överta en försvarad flagga i bf2 själv är i normala fall helt omöjligt.

För övrigt känns ETQW väldigt likt gamla ET med skillnaden att det utspelas i framtiden och att det finns fordon. (Fordon som inte tillför mycket och som får spelet att kännas lite som en billig bf kopia)

Medlem

Tjaa...
Vart ska man börja.

Ljudet är väl det som irriterar mig mest. Ljuden är riktigt dåliga. Vapnen känns mesiga pga ljuden ochvarför i hela helvete har man ett ljud när man träffar någon? Visell konfirmation och se att man gör skada på fienden räcker (dock uppvisar fienderna jäkligt dåliga skadeanimation om ens några). Ljudet när någon träffar mark/träd/betongvägg i närheten av en är grymt störande och verkar vara lite stalker varning på det (Mao ljud reser rakt igenom flertalet objekt).
Sedan har vi fysiken. Visst det härstammar från ET så riktigt verklig fysik är ju inte att vänta men sättet som granater och anant beter sig på känns inte alls bra.
Animationerna är kassa, har läst att de skapats för 30 fps och det märks verkligen då det är ruskigt oflyt på dom. Karaktärerna verkar inte ha någon kontakt med marken utan åker skridskor över hela banan. Fordonen ser rätt okej ut men fortfarande för dåligt flyt och känns lite halvtaffliga. Ingen känsla i att köra dom. I Tanken känns det lite som om du kör en bil iklädd wellpapp. Ingen tyngd elelr styrka.
Sikten(zoom) för GDF är rätt bra men horribla för Strogg. De gör ett fult spel ännu fulare och pixelerar (är det ens ett ord?) saker som är längre bort än 10-15 meter vilket får allt att se plottrigt ut..
Eller ja spelet klarar det rätt bra själv. Texturerna är verkligen ett steg bakåt. Spelarmodellerna är bra modellerade och har snygga texturer, men när jag en reagerar på att ett träd är fut är det något som är snett. Träden ska man fan inte reagera på, men när jättesnea och dåligt shadeade texturer stirrar en i ansiktet kan man inte låta bli att tänka WTF är det där?
Sen har vi ljussättningen. Den är brutalt dålig.
Verkligen Generic ljus hela vägen. Liksom ett World light som ligger över hela banan. Kan iofs bli mycket bättre men nu känns det lite som om man spelar en halvmolning dag. Lite dis typ.

Spelet är verkligen inte snyggt. Jag maxxar med 4xaa men tycker ändå att allt är grått och trist, saknar skärpa och plottrigt. Inomhus känns spelet mycket bättre rent grafikmässigt.

Just gameplay är det ingen höjdare. Jag gillar mission based objectives och har spelat grymt många timmar ET, men det känns helt enkelt som om QW sneglat förmycket på t.ex. BF2 och andra liknande spel och tappat en hel del av känslan. Fordonen är som sagt rätt dåliga och det är mer som att du målar ett stort rött kryss på dig än att du sätter dig i en mördarmaskin.
Sedan som många har påpekat verkar "prediction" och vart man ska skjute för att träffa pringande solfdater vara helt off. Försök träffa en GDF soldat som springer rakt igenom ditt synfält med kulsprutan eller vad det nu är på stroggfordonen. Just nu känns det verkligen lotto.

Sen det här som nudelsdesign är u bara bullshit. Den mest framgångsriska taktiken för GDF har i de rundor jag spelat varit att gemensamt rusha EMPdisruptor siten, med någon som tar hilltop spawnen För att sedan bara rusha mot den hela tiden.
Visst det ska vara ett snabbt spel men tycker att saker går för snabbt att bygga/hacka osv.
Om vi å andra sidan tar BF2 så, visst, de flesta publicservrarna är aningen oorganiserade, men har iaf commanderfeaturen som skapar lite ordning. Att köra samma sak som i QW att gemensamt rusha en cappoint belönas ofta med artilleri och en hel del döda soldater. BF2 är dessutom det spel jag spelat som varit ett av de mest belönande när det gäller teamwork. 4 pers i ett team med voicecom kan bannemig vända/vinna en hel match på public så länge inte motsvarande finns på motståndarlaget.
Sedan upplevde jag redan under mina första timmar i QW nått som jag inte sett på BF 2 eller andra onlinespel ajg spelar på läänge.
"Lol pwn noob!"
Eller när jag frågade varför min framerate sög så hårt med meitt 8800gtx.
Först en 10-15 rader
"Usuck"
" cuz ura noob"
etc etc
Tills en svarade att jag skulle stänga av min andra display, vilket jag gjorde och det funkade direkt.
Känns som att alla så kallade "lolbarn" har migrerat till de servrar jag kommer in på från cs och vissa andra spel.
"omg quuke islikerulex!"
Det finns en hel del trevliga spelare men mognadsnivån är generellt sett lägre än något spel jag spelat på länge.

Och en sak till. Nu som säger "det är bara beta!" En öppen beta brukar inte ligga långt ifårn relase, så grafiken , texturerna och sånt arbete ska till stor del vara fördigt. Visst finputsning osv men överlag gäller what you see is what you gonna get.
Nu låter det ju som om de jobbar på animationerna men har svårt att se hur de skulle kunna polare upp detta till relase...

Inaktiv

någon som vill skänka bort sin nyckel :D?

Medlem
Skrivet av dupa666:

...

Du bör inte förvänta dig mogna spelare när nycklarna delats ut via fileplanet, och 30 000 till subscribers. Nivån på de flesta subscribers om man ser till fileplanet är väldigt låg, mängder med ungar. Sen att det finns vettigt folk är ju ett annat faktum, men omogna småungar är det väldigt gott om.


signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Inaktiv

jag kan inte fixa beta nyckel =(.redmac ska jag säga varför ET QW har dåligt ljud.jo för att det är bara beta tästat.Det är inte hellt klara med spelet.=)

Medlem

Jag har inte spelat nog för att göra en bedömning av hela betan men att köra en tank i detta spel är den sämsta "fordons-upplevelse" jag har haft i ett spel på väldigt länge.

Det känns så fel att det börjar bli svårt att sätta fingret på vad det är som känns fel.

Skriv svar