Rock Band - inte någon billig historia

Robot
Rock Band - inte någon billig historia
Medlem
Rock Band - inte någon billig historia

Imo är idén djävligt bra och allt, men jag skulle aldrig lägga ut så mycket pengar för det... Fast å andra sidan kan man ju dela det mellan flera personer och använda som partypryl.

Inaktiv

Tyckte inte det verkade som ett så farligt pris, iochmed att man inte lirar det själv så kan man ju precsi som du säger dela med några polare.

Medlem

Kan de inte sälja instrumenten billigare och ta lite mer betalt för varje låt man köper hem? Bra partyspel!

Medlem

Hmm.. 200$ får man ju en riktig elgitarr för


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tja..
Det finns ju MYCKET folk som köper ett nytt PS2(moddat) GH2-paketet(spel samt en gitarr) sedan köper dom en gitarr extra samt ett minneskort.
Blir typ 1500+700+400+250. 2350kr. Bara för att spela Guitar Hero spelen. Eller om man e fattig så skiter man att köpa GH2-paketet o bara 2st gitarrer.
Men bli ändå en dyr historia.
Man får väl tänka att spelet går loss på runt 700kr inkl en gitarr, sedan en extra gitarr, trumor samt mic.(400kr var säger vi) 700+3*400 = 1900kr.
Så det e ju inte precis jätte dyrt, om man nu redan sitter på en konsol.

Medlem

GameStop kanske inte är dom billigaste heller... Men i Sverige har vi den fördömda momsen så det blir ändå svindyrt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tycker det var ett rimligt pris, då man får väldigt mycket saker i bra kvalité. Tror att Rock Band gitarren kommer vara bättre än Guitar Hero gitarren och inte alls kännas lika plastig och fake. Ska bli spännande att se hur trummorna ser ut och hur dom fungerar.

Inaktiv

Då guitar hero 3 förmodligen kommer att ha ett pris på $100 (ps3 och 360 vers.) så låter ju inte 100 extra för allt annat till Rock Band så farligt. Inte för mig iaf, givet köp...

Inaktiv
Skrivet av b3TTy:

Ska bli spännande att se hur trummorna ser ut och hur dom fungerar.

Här kan du se hur alla "instrumenten" ser ut. Själv så blev jag väl inte så jätte impad av trummorna, men dock ett givet köp iaf.

Medlem

1400:- är ju inte så farligt, men vi får se..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

GameStop kanske inte är dom billigaste heller... Men i Sverige har vi den fördömda momsen så det blir ändå svindyrt.

VAT är USAs motsvarighet mot Momsen och den skrivs nästan aldrig ut på priserna...
Så priserna blir säkerligen 6% dyrare där.
Så även USA har en fördömd mervärdsskatt.

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av b3TTy:

Ska bli spännande att se hur trummorna ser ut och hur dom fungerar.

Här kan du se hur alla "instrumenten" ser ut. Själv så blev jag väl inte så jätte impad av trummorna, men dock ett givet köp iaf.

Om du läser texten så står det att trummorna är bara en illustration från beskrivningar och den färdiga produkten behöver inte se ut sådär. Den enda officiella är Gitarren/basen.

nj
Medlem
Skrivet av WaltX:

1400:- är ju inte så farligt, men vi får se..

Finns nog risk att det behöver räknas med 2000+ kr som pris.
Brukar vara rätt standard att gångra det amerikanska priset med iaf 10 för att få vad priset i Sverige landar på pga alla merkostnader.

Medlem

Ok för Guitar Hero, jag kan förstå skillnaden mellan att spela på riktigt och att spela ett tv-spel där man låtsas spela gitarr, men nu börjar det ju bli löjligt. Starta ett band på riktigt istället, det lär vara bra mycket roligare i längden.

Mjölkandet av detta konceptet lär nog inte ta slut i första taget dock.

Medlem

Hoppas trummorna ser ut sådär sedan, skulle vara redigt grymt !

KoP
Medlem

Så mycket pengar å man får bara spela ut förinspelade slingor.. nej tack.. fortsätter då hellre komponera min egen musik..

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av WaltX:

1400:- är ju inte så farligt, men vi får se..

Finns nog risk att det behöver räknas med 2000+ kr som pris.
Brukar vara rätt standard att gångra det amerikanska priset med iaf 10 för att få vad priset i Sverige landar på pga alla merkostnader.

Jaha okej, brukar alltid räkna *7..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Som jag trodde.. Tror inte att det blir något band hemma hos mig

Medlem

Vaf*n! Att välja mellan ett spel där jag låtsas vara ett rockband eller en Wii låter ju galet!

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Ok för Guitar Hero, jag kan förstå skillnaden mellan att spela på riktigt och att spela ett tv-spel där man låtsas spela gitarr, men nu börjar det ju bli löjligt. Starta ett band på riktigt istället, det lär vara bra mycket roligare i längden.

Roligare och _defenitivt_ mer givande och lärorikt. Få saker går upp mot att komponera sin egen musik imo.


signatur
Medlem

Är ni seriösa när ni jämför mellan att starta ett riktigt band att spela ett spel? Inte precis att man står i valet å kvalet om man ska starta ett band eller köpa Rock Band?!

Annars så verkar det ju bli sjukt roligt, några polare har redan gått med på att betala en liten slant för kalaset.

nj
Medlem
Skrivet av WaltX:

Jaha okej, brukar alltid räkna *7..

Efter att ha sett all ny datorhårdvara landa på minst 10 gånger det amerikanska priset (ibland 11-12 gånger så mycket med, är inte ovanligt att nya grafikkort som tex kostar $399 i USA landar på 4500-5000 kr i Sverige) så föredrar jag att räkna högt och istället bli positivt överraskad om det blir lägre.
Dessutom brukar ju företag vara så fina så om något kostar tex $199 i USA så blir det europeiska priset €199...

Medlem
Skrivet av MasterChrizz:

Är ni seriösa när ni jämför mellan att starta ett riktigt band att spela ett spel? Inte precis att man står i valet å kvalet om man ska starta ett band eller köpa Rock Band?!

Som sagt så förstår jag skillnaden, och det är ok sålänge vi pratar om Guitar Hero osv. Men ett helt band i ett spel? Snart kommer det väl ett spel som kostar några tusen där man ska sätta ihop en hel orkester med plastfioler, plasttrumpeter osv osv...

Medlem

Hahaha. Leka rockband eller spela riktiga seriösa spel, det är frågan. PC rules!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Definiera ett seriöst spel tack.

Medlem
Skrivet av Griech:

Definiera ett seriöst spel tack.

Precis detta spelet kan ju vara minst lika seriöst som vilket e-sports spel som helst, om inte ännu mer seriöst!

Medlem

Det där skrev jag på fyllan. Vad som är seriöst är väl upp till var och en. Men man kan säga som så här, jag tycker det är trams.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jaha okej, brukar alltid räkna *7..

Glöm inte att ALLA amerikanska priser visas exklusive moms, medan vi i Sverige visar alla priser med moms, så även om du räknar *7 så får du öka det med 25% sen. Men du borde ändå räkna med att det kostar 1995kr eller nåt vid releasen.

1
Skriv svar