World in Conflict till Xbox 360

Medlem
World in Conflict till Xbox 360

Hoppas dom lyckas med det här, vore skönt att slippa punga ut 6k för att uppgradera burken.


signatur

P.L.U.R

Medlem

*Suck*... RTS spel har aldrig fungerat bra på konsol. Dessutom SorbP, spelet ska kräva ganska lite och om man ser historien så har alla GC spelen aldrig krävt mycket datorkraft. Men men, bara det inte påverkar PC versionen på något sätt (förseningar, ändringar i spelet, osv) så ska jag väl inte klaga. Go Sweden.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

*Suck*... RTS spel har aldrig fungerat bra på konsol. Dessutom SorbP, spelet ska kräva ganska lite och om man ser historien så har alla GC spelen aldrig krävt mycket datorkraft. Men men, bara det inte påverkar PC versionen på något sätt (förseningar, ändringar i spelet, osv) så ska jag väl inte klaga. Go Sweden.

Skönt att de inte gör det själva, då borde det inte påverkar PC versionen alls. Blir helt klart att köpa det till krysslådan om Swordfish får till kontrollen.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Och ps3an blir utelämnad som vanligt

Medlem
Skrivet av Dvorak:

*Suck*... RTS spel har aldrig fungerat bra på konsol. Dessutom SorbP, spelet ska kräva ganska lite och om man ser historien så har alla GC spelen aldrig krävt mycket datorkraft. Men men, bara det inte påverkar PC versionen på något sätt (förseningar, ändringar i spelet, osv) så ska jag väl inte klaga. Go Sweden.

"lite" är en relativ term du


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Dvorak:

*Suck*... RTS spel har aldrig fungerat bra på konsol. Dessutom SorbP, spelet ska kräva ganska lite och om man ser historien så har alla GC spelen aldrig krävt mycket datorkraft. Men men, bara det inte påverkar PC versionen på något sätt (förseningar, ändringar i spelet, osv) så ska jag väl inte klaga. Go Sweden.

Där har du fel. C&C3 Tiberium Wars till 360:n var på gränsen bättre än till pc kontroll mässigt. Jag överdriver inte, nästan så att jag ville ha samma styrning i andra RTS med handkontroll hellre än mus/tgtb... Så om Sword Fish lyckas med det, så kan det bli grymt bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Dvorak:

Där har du fel. C&C3 Tiberium Wars till 360:n var på gränsen bättre än till pc kontroll mässigt. Jag överdriver inte, nästan så att jag ville ha samma styrning i andra RTS med handkontroll hellre än mus/tgtb... Så om Sword Fish lyckas med det, så kan det bli grymt bra...

Agree to disagree isånafall, tyckte själv att PC styrningen är mycket bättre än konsolversionen. Men blir man van vid den styrningen så kanske man tycker att det är bättre. Däremot gäller nog samma sak som för FPS på konsol, mus/tangentbord är effektivare/snabbare.

Medlem

spelet funkar nog rätt så bra till konsol då man har relativt få units och knappar man behöver hålla reda på, men är nog väldigt mycket smidigare på pc.
Och dålig hårdvara är inte heller nån anledning till att köpa det till 360n förutom om man tycker grafik är det viktigaste i spelet, flöt relativt bra på en o optimerad beta version på min pc med 3ghz 512mb ram och radeon x800 dock såg det inte särkskilt snyggt ut.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv

Skulle vara kul med ett RTS spel till PS3 som hade stöd för mus. (eller 360 då men kanske inte lika troligt)

Lite för tydliga billboards i de där bilderna men det ser ganska bra ut för att vara ett RTS.

Medlem
Medlem
Skrivet av acid999:

Finns redan keyboard och mus till 360´n
http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html

Som knappt funkar då styrningen kommer vara anpassad för konsol.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

lol Massive e dumma i huvet... först släpper dom en sugig beta sen annonserar dom det till 360? lmao

Medlem
Skrivet av Mystemoo:

lol Massive e dumma i huvet... först släpper dom en sugig beta sen annonserar dom det till 360? lmao

En beta betyder att spelet inte är färdigt. Man ska aldrig helt döma ett spel efter att kört en alpha eller beta. Bättre att skriva i deras forum gällande vad du tycker är dåligt så kanske de kan fixa det.

Inaktiv

Kommer definitivt köpa det till 360. Hade tänkt uppgradera datorn bara för att kunna lira det annars.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

VARFÖR!? ARGH!! jag tycker att folk gör för mycket konsolversioner av PC-spel som kan bli skitbra, för att sedan sabba dem helt...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av acid999:

Finns redan keyboard och mus till 360´n
http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html

Som knappt funkar då styrningen kommer vara anpassad för konsol.

När jag fick den demonstrerad så var en
av fördelarna att man kan mappa om tangenter
och anpassa styrningen via XFPSén direkt.

Man flyttar en knapp till "set" sedan trycker man på
knappen på Xbox360 kontrollen och sedan på den tangenten man ska mappa den till, såg ganska enkelt ut.

sensen på musen fick man dock ställa in i menyerna i spelet.

Men du kanske har andra erfarenheter ?

Jag funderar på att köpa en iallafall, både till Darkness, Bioshock och detta...

Medlem

Hoppas dom INTE sabbar kontrollen som dom gjorde i Shadowrun till PC varianten.

Antar att nästa steg är att göra spelet kräver Xbox Live Gold account för att spela över nätet även på PC versionen.

1
Skriv svar