Nightgibb kan förbjudas

Inaktiv

Bra skrivit, Mack! Min käre kusin har ett likadant jobb här i Helsingborg fast det verkar aningen lugnare. Som du säger ang. 10-åriga ungar så blir man lite mörkrädd. Varför släpper en förälder ner sitt barn, i centrum, sent på kvällen, för att spela dataspel? :S

En annan intressant detalj är; måste man slåss och vandalisera om man väljer att "gå ut" istället för att sitta hemma eller "nightgibba"?

Jag och min vänskapskrets ligger på 26+ i åldern....vi hittar andra nöjen än att tända eld på gamla skolor och krossa glas.

Ganska sorgligt hur staten vill lägga sig i något sånt här nu men det förvånar mig inte en sekund. Likaså hur Radiotjänst vill ha pengar av mig för att jag har en dator med TV-ut. Jag har aldrig varit mer elak mot en kvinna som jag var den dagen.

...jag betalar inte TV-licens längre.

Ajöken!

Inaktiv

Det är väl nån sommarvikarie på byråkratavdelningen som fått frispel... det ordnar sig nog efter semestrarna.

Medlem

Man attackerar det här för att det inte är en konst att förbjuda nattgibb. En lag klubbas igenom och ett jobb är utfört. Men att ta tag i problem som grov ungdomsbrottslighet verkar inte ligga högt på listan. Det är ju ett svårt problem att lösa och vem orkar sätta sig in i sånt...

Pansarknekt

Usch. På min tid så gibbades det en del. De helgerna jag gibbade så blev det inget festande.
Men visst förfan, dra bort ännu mer pengar från våra fritidshus, sätt lås på alla idrottsplatser och förstör marknaden för de som har internetcafe så lär allting bli bättre... Det kommer ju öka tristessen hos många ungdomar och då går dom ju "ut" mer. Jag som är en "lite" äldre gamer lär känna mig riktigt mycket säkrare på stan när fulla 14åringar kastar glasflaskor på stadsbussen och pissar inne på 7eleven... Men deet är säkert polisen som har ett finger med i detta. Och ambulanspersonalen.... Dom gillar det dom gör och hatar även dom tristess... Vem älskar inte att skrapa upp människor från marken och göra hjärt o lung räddning precis som i cityakuten!:evil:


signatur

Ooooh the drama!

Pansarknekt
Skrivet av Punchbag Polly:

Men snälla. hela den här grejen med att säga att man sitter inne och spelar dataspel istället för att vara ute och supa är så jäkla trångsynt så det är inte klokt.
Det går att kontrollera sitt drickande.
Det går att vara social utanför datorn.

Dra inte saker till sin spets. Det blir så fel då. Som att bara för att man dricker är man en idiot som är ute och slåss. Känns snarare som en ursäkt för datanördar när dom inte vill vara sociala. Vilket dom ofta inte är.

Om man kolla på ålder på de som drabbas av detta kan man visst dra paralleller eftersom de inte är 18. Det finns ingenstans för dom att ta vägen och dom festar då kanske istället ute på "gatan". För inte fan sitter man hemma i den åldern om man inte e helt jävla asocial. Internetcafe är inte en asocial plats och jag som varit mycket där vet att många ungdomar samlas där som inte spelar utan hänger mer utanför med moppar och snackar skit. Det är som en fritidsgård fast sent lixxom.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Hade det inte varit polititker med i bilden hade jag trott att det här var ett dåligt skämt...

Inaktiv

...politiker idag är ett dåligt skämt...

Medlem

Får man hålla någon ihand om man är under 18?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Men vadå ska dom sno allt kul eller!!? >=(

Medlem

Att flipper överhuvudtaget innefattas av den lagen är så jävla löjligt. Jämställa flipperspel med Jack Vegas etc. = hjärndött. Man kan inte vinna en spänn på flipper. Tacka den lagen för att man måste åka långa vägar för att flippra på nåt ställe med tillstånd och maskiner.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Men snälla. hela den här grejen med att säga att man sitter inne och spelar dataspel istället för att vara ute och supa är så jäkla trångsynt så det är inte klokt.
Det går att kontrollera sitt drickande.
Det går att vara social utanför datorn.

Dra inte saker till sin spets. Det blir så fel då. Som att bara för att man dricker är man en idiot som är ute och slåss. Känns snarare som en ursäkt för datanördar när dom inte vill vara sociala. Vilket dom ofta inte är.

14-åringar ska inte vara ute och dricka, nej. Och jag tror inte att många kan kontrollera sitt drickande - inte ens vuxna. Jag har för många dåliga erfarenheter av den idiotiska vätskan "alkohol" för att ens tänka tanken att någon ska ägna sig åt den.

Om man måste använda kemiska hjälpmedel för att ha kul med kompisarna är man bara tragisk. Alkohol är verkligen för asociala.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

14-åringar ska inte vara ute och dricka, nej. Och jag tror inte att många kan kontrollera sitt drickande - inte ens vuxna. Jag har för många dåliga erfarenheter av den idiotiska vätskan "alkohol" för att ens tänka tanken att någon ska ägna sig åt den.

Om man måste använda kemiska hjälpmedel för att ha kul med kompisarna är man bara tragisk. Alkohol är verkligen för asociala.

OffTopic: O hej vad fördomsfull vi var här då! Men nej, jag ska inte ge mig inpå att försöka förklara. Det är liksom som att försöka förklara "kul" för en robot som är programmerad att enbart ha "tråkigt".

OnTopic: Och igen är våra styrande på och försöker laga något som inte är trasigt. Fast det är bara att idka tålamod. Om några år har trasskallarna trillat av stolen allesammans, och då är det upp till bevis om vi lärt oss av deras misstag.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Om man måste använda kemiska hjälpmedel för att ha kul med kompisarna är man bara tragisk. Alkohol är verkligen för asociala.

haha. Du har helt enkelt inte upplevt en riktigt präktig festfylla. Bättre finns inte!


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Pratade med tillståndsenheten idag, mycket trevlig personal.

Citat: "Vi har inte tid att bry oss om hurivida ungdomar chattar och spelar spel tillsammans under ordnade förhållande. De caféer vi har tagit kontakt med sålde sprit till minderåriga vilket inte får förekomma enligt lag. Om barn sitter uppe sent på nätterna är inte personalens ansvar utan föräldrarnas."

Om ett café säljer sprit får dom fanimej skylla sig själva....

Skrivet av Mikaelh:

Om man måste använda kemiska hjälpmedel för att ha kul med kompisarna är man bara tragisk. Alkohol är verkligen för asociala.

Sån är mänskligheten skapad.
Betänk att det är en majoritet av den unga svenska befolkningen du pratar om...

Inaktiv

att supa och slåss är svensk kultur, det är inte tragiskt det bara är så.

Medlem
Skrivet av Segas:

Pratade med tillståndsenheten idag, mycket trevlig personal.

Citat: "Vi har inte tid att bry oss om hurivida ungdomar chattar och spelar spel tillsammans under ordnade förhållande. De caféer vi har tagit kontakt med sålde sprit till minderåriga vilket inte får förekomma enligt lag. Om barn sitter uppe sent på nätterna är inte personalens ansvar utan föräldrarnas."

Om ett café säljer sprit får dom fanimej skylla sig själva....

Jaha... uh... sålde sprit till minderåriga? När kom det in i bilden? Då är det ju klart att man får ta konsekvensen av ett sådant handlande.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

OffTopic: O hej vad fördomsfull vi var här då! Men nej, jag ska inte ge mig inpå att försöka förklara. Det är liksom som att försöka förklara "kul" för en robot som är programmerad att enbart ha "tråkigt".

Av alla kommentarer i tråden så är det just den här som du reagerar mot som fördomsfull?

Bara en liten reflektion:
Om någon är en så pass dålig förälder att han/hon låter sin tioåring sitta uppe och spela hela natten mitt i stan, ja då kan man nästan vara säker på att samma tioåring kommer göra någonting annat under natten om spelhallen stänger. Inte helt osannolikt att tänka sig att droger kommer att förekomma.

Personligen tror jag inte att droger i sig är problemet (i regel) utan folks oförmåga att handskas med dem. Imorgon är det midsommarfredag. Jag lovar att ni kan gå till vilket radhusområde som helst och se en massa alkoholsponsrad drama som de inblandade kommer att ångra dagen efter.

Fy fan för att vara polis imorgon!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Svartsmurfen, tror du på allvar att man sätter i sig en näve narkotikum för att man inte kan lira cs på internetcafét längre? När man är 10 år? Jag menar jag hade ju gjort det om battle.net krashade, men jag är 24.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Mikaelh:

14-åringar ska inte vara ute och dricka, nej. Och jag tror inte att många kan kontrollera sitt drickande - inte ens vuxna. Jag har för många dåliga erfarenheter av den idiotiska vätskan "alkohol" för att ens tänka tanken att någon ska ägna sig åt den.

Om man måste använda kemiska hjälpmedel för att ha kul med kompisarna är man bara tragisk. Alkohol är verkligen för asociala.

OffTopic: O hej vad fördomsfull vi var här då! Men nej, jag ska inte ge mig inpå att försöka förklara. Det är liksom som att försöka förklara "kul" för en robot som är programmerad att enbart ha "tråkigt".

OnTopic: Och igen är våra styrande på och försöker laga något som inte är trasigt. Fast det är bara att idka tålamod. Om några år har trasskallarna trillat av stolen allesammans, och då är det upp till bevis om vi lärt oss av deras misstag.

Fördomsfull? Det är ingen "för"-dom - det är en "efter"dom.

Jag lovar att jag har tre gånger så roligt utan sprit än vad många har med sprit. Jag och min bror, till exempel, har jättekul tillsammans och vi skrattar ofta och länge - utan kemiska hjälpmedel.

Det är gratis och det är naturligt. Det är snarare du som är en tråkig robot eftersom du inte kan uppskatta livet som det är utan en massa "lyckogivande" drycker.

Inaktiv

Oftast brukar det gå utför när man tar bort saker från världen, men om all sprit skulle försvinna skulle det sannolikt bli bättre på jorden.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av SgtKelly:

Oftast brukar det gå utför när man tar bort saker från världen, men om all sprit skulle försvinna skulle det sannolikt bli bättre på jorden.

Ta bort alla dataspel så skulle det bli bättre på jorden, tänk på alla Koreaner som spelar ihjäl sig och sina barn, samt de psyksjuka som blir våldsamma!

Vanliga människor behöver lite droger för att klara sig i det här artificiella och onda samhället vi skapat oss. Om vi fortfarande vandrade omkring i små flockar i vildmarken och bytte honor med varandra för att förhindra inavel - då kanske nykterism hade varit en god idé.
Men nu behövs det fördummande substanser för att föra människor närmare varandra, och få oss att glömma bort vår rädsla för det moderna samhället.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Är väl på tiden att någon tar kvasten och föser ut geeksen till riktiga livet

Haha jag menar det!
Ut och spring i stället jäkla chipsungar!

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Fördomsfull? Det är ingen "för"-dom - det är en "efter"dom.

Jag lovar att jag har tre gånger så roligt utan sprit än vad många har med sprit. Jag och min bror, till exempel, har jättekul tillsammans och vi skrattar ofta och länge - utan kemiska hjälpmedel.

Det är gratis och det är naturligt. Det är snarare du som är en tråkig robot eftersom du inte kan uppskatta livet som det är utan en massa "lyckogivande" drycker.

Fantaftic! Good for you!

Har inga stora problem med nykterister, antar att dom har sina skäl *host*alkoholproblem*host*. Det som får mig att skjuta rygg är nykterister som ser sig som mer förmer än andra och tvingar på folk sina moralkakor.

Och förresten, jag lovar att jag har 3 gånger så roligt med sprit än vad många har utan.

Skrivet av RoGGe:

Och förresten, jag lovar att jag har 3 gånger så roligt med sprit än vad många har utan.

Muahaha jag gillar fotot i din profil.

Medlem

om folket bara kunde sköta sitt drickande, dom flesta har så taskigt ölsinne så det finns inte.

Som Dj har man sett ett och annat, sen har man fått många skratt som inte går att köpa för pengar

Sen gällande lagar, så kan dom göra en uppdatering, 1980 talet, com on, jävla stenålder.

Precis som med tv licensen, rena skämtet.

Har du TV?, nej, jasså, men du har DVD?, ja!, vad har det med saken att göra?, jo då måste du ha TV, NEJ
VA?, Nej jag har ingen TV, jag har PLATTSKÄRM till min dator, och nej jag har inget TV Kort heller.

Ööööh, jo men du måste betala tv licens det förstår du väl.

Aldrig i helvete, jag ser inte ens på skiten, jag kollar på film.

Adjö!

Sånna puckan ringer till folk!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av raslon:

Svartsmurfen, tror du på allvar att man sätter i sig en näve narkotikum för att man inte kan lira cs på internetcafét längre? När man är 10 år? Jag menar jag hade ju gjort det om battle.net krashade, men jag är 24.

Nej det tror jag inte.
Varför frågar du det?

Menar du på allvar att du skulle börja knarka bara för att battle.net kraschar?
Kolla här innan så är du snäll.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Flipper sent på natten förstår väl alla att det är farligt, sniglarna man kunnat cykla över skulle snart ta över totalt.

12
Skriv svar