Dö i AIDS EA!

Medlem
Dö i AIDS EA!

"Thank you for your interest we're sorry, but you are not old enough to access EA's Online features"

Detta meddelande fick jag när jag tänkte lira första matchen för året i NHL 09 med en polare över xbox live. EA satte stop för mig förra året när jag skulle spela mitt nyinköpta Burnout Paradise. Var taggad som in i bomben att dra ut på gatorna online och gasa skiten ur dom motståndarna. Sen fick jag som sagt något liknande meddelande. Jag blev väldigt besviken, samtidigt som hatet mot EA växte sig större.

Jag har nog aldrig riktigt gillat EA, haft väldigt svårt med dom ibland. Bara att titta på det problem jag har nu och hade för snart exakt ett år sen. Jag tycker dom bara är ruskigt löjliga som inte låter mig som 15 åring att spela NHL (i detta fallet) som inte ens har en rek. ålder på 18. Och deras motiv att jag som konsument som är minderårig inte ska kunna utnyttja deras fulla tjänster fattar jag inte heller.

Nej EA för fan. Ni har alla resurser som helst för att bli en ruskigt bra utgivare/utvecklare. Gräv inte eran egen grav!

#blogg

Medlem
Dö i AIDS EA!

Bra att dom har en gräns, hela "internet" borde imho ha en gräns

Medlem

Får jag bara fråga varför det ska finnas en sådan gräns?

Medlem

på grund av kommentarer som "Dö i AIDS EA!"

Medlem

Kan man inte bara dra en liten lögn om sin ålder?

Har ingen 360 så vet inte hur det funkar där riktigt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

När man reggade sig ja. Men det är lite för sent nu så. Men förstår ändå inte deras "inga-minderåriga-får-spela-online" grej

Medlem

Men SkyFly wtf, lärde du dig inte din läxa förra gången. När jag fick det där i Army of Two så gjorde jag direkt ett nytt account på Xbox Live som var reggat över 18 år.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tyson, du har aldrig berättat det. Och jo, jag lärde mig då EA gjorde det krångligt för mig med Burnout, men då var det redan försent.

1
Skriv svar