Mest effektivaste stämningshöjaren i ett spel

Medlem
Mest effektivaste stämningshöjaren i ett spel

När man pratar om stämningen i ett spel så inkluderar det mycket. Allt från grafik, till dekor, till ljud, till musik, till spelkänsla etc etc..
tar man bort en av dessa så kan hela spelupplevelsen vara förstörd, men samtidigt finns det spel som klarar sig suveränt utan just en eller två av dessa stämningshöjare.
World of Warcraft är ju inte presis snyggt, har en väldigt ful grafik, men ändå är det många människor där ute som tycker att stämningen är perfekt i spelet.

Nyss var jag in o läste om det kommande spelet Alien: Colonial Marines, där jag påpekade en viktig stämningshöjare för alla Alien spel. Närmare bestämt Motiontrackern.
Jag vågar nog säga att jag tycker att motiontrackern är den bästa stämningshöjare som skapats till en film/spel. När man hör ljudet från trackern, och slänger ett öga på den och ser prickarna som visar att det är något där ute som rör sig, då börjar min puls att stiga. Sen fortsätter min puls att stiga i takt med att ping-ljudet ökar och att prickarna på motiontrackern närmar sig mig, utan att jag ser vad det är som motiontrackern ger utslag på.

Det är ett ultimat instrument för att bygga upp en pirrande och spännande stämning inför en kommande strid. Jag önskar bara att den fick användas mer och i större utsträckning. Jag vill ha fler Alien spel och jag vill se fler Alien filmer i typ av Aliens 2.
Och i spel, varför inte ha banor där det finns överlevande människor, eller infekterade, som ger utslag på motiontrackern? Är man kall nog att låta bli att skjuta så fort vad-det-nu-än-är rundar hörnet och riskera att döda en oskyldig människa, eller skjuter man mot allt som motiontrackern ger utslag på?
Kanske vore kul att ha en nivå där man är obeväpnad och det enda föremål man har är just motiontrackern, så man lär använda den som guide för att undvika aliens samtidigt som man springer för sitt liv mot en exit.
Användningsområdena är nog många för en motiontracker.

Jag föreslår en hyllning för film och spelvärldens bästa stämningshöjare: Motiontrackern
Hipp hipp Hurra!

#blogg

Medlem
Mest effektivaste stämningshöjaren i ett spel

"När man hör ljudet från trackern, ....utan att jag ser vad det är som motiontrackern ger utslag på."
Haha, Japp.
För att sedan stänga av den och sätta på ficklampan
Och då sakna motiontrackern...

Medlem

Håller med att motion trackern är en av de bästa stämningshöjare i filmer och spel , är själv ett stort fan av alien filmerna och kan knappt bärga mig till detta spel kommer ut.

Dock hade jag föredragit ett skräck spel över ett action spel... aja blir nog kul iaf

Medlem

Hurra hurra hurra!!

1
Skriv svar