Börjar jag bli konsol-freak?

Medlem
Börjar jag bli konsol-freak?

Jag har kört på PC sedan Duke Nukem 3D. Konsoler har aldrig fallit mig i smaken tidigare. Det fanns en period då jag var lite sugen på ett Playstation 1, men jag kände ändå att PCn var min grej och skippade det. När Xbox och PS2 kom så var jag inte intresserad ett dugg.

Men sedan lanserades PS3 med sin Bly ray. Vid lanseringen hade familjen ingen TV med Full-HD så Blu Ray fick vänta.
Efter att jag hade jobbat ett tag så köpte jag till slut en egen TV. Efter ett tag så kände jag att jag även behövde en Blu Ray-spelare. Några veckor senare åkte jag och några vänner till Väla. När jag är där så ringer min bror och frågar om jag vill dela på ett PS3 med honom. Med lite snabb huvudräkning på priset så började jag springa mot EB-Games, snackar med en i personalen, får en stor låda och ser GTA IV av bara farten och slänger på det också.

Sedan den dagen är jag en stolt ägare av en konsol. Något som jag inte varit sedan NES-tiden.

GTA IV spelades flitigt och jag började tänka att det här med konsol kanske inte var så tokigt som jag alltid trott. Jag började köpa allt fler spel och hyllan fylldes på ganska snabbt av både spel och Blu Ray-filmer.

Och nu sitter jag här. Efter att ha klarat av Fallout 3 på PC så kände jag att jag ville köra om det igen och skapade en ny karaktär. Det tog inte lång tid innan jag tänkte "fan vad skönt det hade varit att spela framför TVn istället".
Tyvärr har jag ju inte Fallout 3 på PS3.
Nu i efterhand ångrar jag mig lite att jag köpte det till PC istället för PS3 och det säger jag er - det är inte likt mig.

Så nu sitter jag på siba.se där de säljer Fallout 3 för endast 383 kr till PS3. What to do? Jag vill spela det på min TV!
Tyvärr är det inte officiellt än att PS3-verren av Fallout 3 ska få ta del av dess DLC. What to do?!?

Fördelar:
Få spela framför TVn
Billigt pris just nu
Gött att ligga i en skön soffa istället för en obekväm stol
Det finns mycket kvar att utforska i Fallout 3

Nackdelar:
Jag har det redan på PC
Jag har redan klarat av Main Story
Ingen DLC utannonserad till PS3
Ingen mus+tangentbord

WHAT TO DO?!?
Help, please?

Hur som helst. Har jag börjat föredra konsol framför datorn? Det verkar faktiskt så. Jag har däremot inte börjat föredra kontroll framför mus+tangentbord, men ändå. Det funkar ju faktiskt ganska bra med kontroll.

Att ligga där i soffan med täcket över sig samtidigt som man sitter och spelar på en stor skärm med en öppen brasa igång nu i vintertid, för att sedan ta en paus från spelandet och slå på en härlig film - det är nästan oslagbart bekvämt alltså.

Teh konsol is teh shit för mig just nu.

#blogg

Medlem
Börjar jag bli konsol-freak?

Jag vet vad du går igenom!!
Jag började med att åka till Välas granne, IKEA och köpa en skön stol, det gör mycket för PC spelandet.

Medlem

Koppla in datorn i TVn och sitt med tangentbord och mus i soffan. Tangentbordet på benen, mus bredvid på någon tjock bok eller så, vilandes på soffan. = Win Win situation.

Medlem
Skrivet av d-aniel:

Jag vet vad du går igenom!!
Jag började med att åka till Välas granne, IKEA och köpa en skön stol, det gör mycket för PC spelandet.

Haha

Skrivet av Dvorak:

Koppla in datorn i TVn och sitt med tangentbord och mus i soffan. Tangentbordet på benen, mus bredvid på någon tjock bok eller så, vilandes på soffan. = Win Win situation.

Jo, jag överväger faktiskt detta. Tyvärr räcker inte mina mus- och tangentbordssladdar så långt. Har iof ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus som ligger och skräpar, men det är skit.
Sen vill jag också ha min lilla datorhörna där den är.
Har redan en dator (HTPC) vid tvn men den är inte kraftfull nog till Fallout 3.

Ska lägga en tanke till det över dagen. Ska till Väla imorgon igen för att ta ut ett presentkort på EB Games som jag fick i julklapp. Kan ju köra inom Siba om det är så

Får väl passa på att köra inom IKEA då också så kan jag köpa den där datorstolen också! Min gamla börjar rasa ihop ändå.

1
Skriv svar