Quake Wars - reklam och demo

Medlem
Quake Wars - reklam och demo

Jag är så jävla glad att vara arbetslös denna veckan asså...!

Medlem

fint fint


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Trevligt, skall testa direkt när demot kommer.

Medlem

Ingen annan som noterade den lite lätt lustiga felstavning på huvudsidan? "Annonser säkrar onlineshooterns farmtid och en demo landar innan premiären."

Bra nyhet förövrigt

Medlem

Så när släpps spelet egentligen ? så man vet när man skall börja längta efter demot

Medlem

Det ska bli roligt att se hur alla som tyckte BF2142 var ospelbart på grund av reklam och istället skulle vänta på detta spel reagerar.

Medlem

Jag hade personligen stora förhoppningar för det här spelet, men jag har fått en stark känsla senaste dagarna att spelet kommer total-floppa!!! Dem som gillar BF2/BF2142 som har tänkt hoppa över till ETQW kommer nog bli totalt missnöjda med spelet. Finns inga likheter förutom att båda har lite fordon, och att båda är FPS spel. Jag känner mig lite deppig faktiskt, trodde det här skulle bli det stora nya spelet som kunde få mig börja med nå nytt?? Men det tvivlar jag starkt på nu faktiskt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hoppas att man kommer med i betan. Annars är det bara att vänta på demot.

Medlem

Blir spelet billigare då det har reklam ? borde ju vara tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Jag hade personligen stora förhoppningar för det här spelet, men jag har fått en stark känsla senaste dagarna att spelet kommer total-floppa!!! Dem som gillar BF2/BF2142 som har tänkt hoppa över till ETQW kommer nog bli totalt missnöjda med spelet. Finns inga likheter förutom att båda har lite fordon, och att båda är FPS spel. Jag känner mig lite deppig faktiskt, trodde det här skulle bli det stora nya spelet som kunde få mig börja med nå nytt?? Men det tvivlar jag starkt på nu faktiskt!

So true! Den stängda betan var fruktansvärd.....

BF2 FTW :heart:

Medlem

Nja, reklamen är väl i menyer och under laddningstider. Skall väl inte vara ivägen inne i spelet. Tycker det är rätt svinigt egentligen, men de säger ju sig ha reklam för att kunna ha igång ett helt team som skall putsa det efter det gått guld. Jag har alltid varit emot reklam, men samtidigt vill man jättegärna ha detta spelet.

Inaktiv

någon som vet hur dom löser de med reklamen blir de som bf2142 att man får spyware som åker med?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag hade personligen stora förhoppningar för det här spelet, men jag har fått en stark känsla senaste dagarna att spelet kommer total-floppa!!! Dem som gillar BF2/BF2142 som har tänkt hoppa över till ETQW kommer nog bli totalt missnöjda med spelet. Finns inga likheter förutom att båda har lite fordon, och att båda är FPS spel. Jag känner mig lite deppig faktiskt, trodde det här skulle bli det stora nya spelet som kunde få mig börja med nå nytt?? Men det tvivlar jag starkt på nu faktiskt!

Om man väntar sig ett BF2/BF2142 så tror jag att man kan bli smått besvikna. Eller jag hoppas nästan på det, då spelet heter Enemy Territory. Så jag hoppas att det mer liknar Wolfenstein Enemy Territory än BF om jag ska vara ärlig. Har spelat Wolfenstein ET en hel del och det är bra skoj.

Medlem

Men för fasiken, BF2142 hade INTE "spyware" med, ARGH!

Instämmer f.ö. - Blir kul att se vad de gör som hatade BF2142 p.g.a all reklam som skulle störa och som höjde ET:QW till skyarna. Vad gör ni nu när det är reklam med där också?

Jag gillar BF2 & 2142 men ser fram emot att testa ET:QW också, man behöver väl inte välja när man kan få båda?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Jag hatar att de tar in reklam. Det kommer inte att hindra mig från att spela det, tyvärr :\ Fan.

De som väntade sig ett nytt BF2 eller BF2142 lär nog få tänka om lite ja. Vissa av oss har ju redan sagt sedan det visades första gången att det enda de har gemensamt med ET:QW är fordon och stora banor. Redan när de första gameplay-filmerna kom klagade många på hur snabbt det gick, man tycker ju att de borde lärt sig redan då att detta inte är det de väntar på.

Men där ser man hur bra hype är på att dölja såna saker

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Men för fasiken, BF2142 hade INTE "spyware" med, ARGH!

En del myter är verkligen seglivade

Om jag ska tro de som spelat ETQW så är nog inte det här spelet något för mig, men jag ser ändå fram emot att prova själv.

Medlem

Tycker faktiskt att det är bra med reklam i spel, speciellt online spel. Om t.ex. en expansion är på G, då kan man sätta upp en bild på något nytt fordon i spelet satt spelarna börjar undra vad det kan vara och skapar disskutioner i olika forum


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

En del myter är verkligen seglivade :).

va skulle du kalla de för?
de kom ju till och med en lapp som varnade om att EA lägger in program som rec vissa vanor som du gör är inte de ett spy spyware så vet ja inte va de är

Medlem
Skrivet av Philip:

Jag är så jävla glad att vara arbetslös denna veckan asså...!

Bara denna veckan? Skall du börja jobba på måndag då eller?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av zijn:
Skrivet av Kyraal:

En del myter är verkligen seglivade :).

va skulle du kalla de för?
de kom ju till och med en lapp som varnade om att EA lägger in program som rec vissa vanor som du gör är inte de ett spy spyware så vet ja inte va de är

På lappen står det:

"Syftet med annonskomponenterna är att visa reklammeddelanden för dig när du använder programmet och är ansluten till internet. [...] Annonsdata används tillfälligt av IGA för att presentera och utvärdera marknadsföringsmaterial i spelet och andra spelobjekt som överförs tillfälligt till datorn eller spelkonsolen och som ändras under spelets gång. Annonskomponenterna samlar inte in personuppgifter som kan kopplas till dig, och EA kommer inte att vidarebefordra personlig information om dig till IGA. [...]"

Alltså tolkar jag det som att de enbart samlar in information om t.ex. var och hur länge du tittar på en annons i spelet (som för övrigt enbart visat reklam för kommande expansioner/booster-packs och inte always eller lambi), inte att de samlar information om dina surfvanor i övrigt...

För att vara lite OnT igen - Jag längtar till ET:QW kommer


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

Nej, ET:QW är inte som BF2/BF2142 - och tack och lov för det.

Det är "Enemy Territory möter Quake", inget mer och inget mindre.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Alltså tolkar jag det som att de enbart samlar in information om t.ex. var och hur länge du tittar på en annons i spelet (som för övrigt enbart visat reklam för kommande expansioner/booster-packs och inte always eller lambi), inte att de samlar information om dina surfvanor i övrigt...

Jag tolkar det som ett program vars syfte är att registrera mina vanor och skicka den informationen till någon annan utan vare sig min vetskap eller godkännande.

Detta tolkar jag som spyware, hur du tolkar det är såklart upp till dig. Däremot förstår jag inte hur typen av reklam, som always eller lambi, har med saken att göra.
Blir det mindre hemskt beroende på vilken typ av produkt de försöker få en att tänka på?

Nej, jag gillar inte dynamisk reklam i spel, ej heller när folk glor över axeln. Vad slutdomen blir för detta spel återstår dock att se. Reklam skött på ett snyggt sätt under laddningsförfarandet kan jag nog leva med, mitt i banorna är jag mer skeptisk till.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Vissa källor har visat att det är väldigt lätt att blocka reklamservrarna


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Sharpblade:

Bla bla bla ... ...

Jag tolkar det som ett program vars syfte är att registrera mina vanor och skicka den informationen till någon annan utan vare sig min vetskap eller godkännande.

Eh, utan din vetskap? Det stod jue på lappen som fanns med i spelet, alltså godkännde du det när du installerade det - Dessutom var det som sagt enbart vad du tittade på i spelet som registrerades, inte dina surfvanor i övrigt.

Citat:

Detta tolkar jag som spyware, hur du tolkar det är såklart upp till dig. Däremot förstår jag inte hur typen av reklam, som always eller lambi, har med saken att göra.
Blir det mindre hemskt beroende på vilken typ av produkt de försöker få en att tänka på?

Exemplet med olika reklam var det att vissa säger att reklam med t.ex. Lambi / Always är mindre passande än t.ex. fräsiga "rekryterings-affisher" för kommande exp-packs (ala "We want YOU to the Battlefield") vilket jag håller med om, därav har typen av reklam med saken att göra.

Citat:

Nej, jag gillar inte dynamisk reklam i spel, ej heller när folk glor över axeln. Vad slutdomen blir för detta spel återstår dock att se. Reklam skött på ett snyggt sätt under laddningsförfarandet kan jag nog leva med, mitt i banorna är jag mer skeptisk till.

Håller med, jag är också emot reklam i spel överlag, men det går an om det är snyggt gjort och inte förstör helhetsbilden.

Jag ville bara påpeka att det fanns personer som ville döda EA pga reklam i BF-spelen och sedan sa ett det skulle bli underbart när QW:ET krossade BF-spelen. Nu tycker jag det bara är intressant att se vad de säger när de får reda på att ET:QW också innehåller reklam. Skall de bli pissed off för det med? eller kommer de snällt att svälja det eftersom det inte är EA?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Eh, utan din vetskap? Det stod jue på lappen som fanns med i spelet, alltså godkännde du det när du installerade det - Dessutom var det som sagt enbart vad du tittade på i spelet som registrerades, inte dina surfvanor i övrigt.

Någon lapp känner i vart fall inte jag till.
Även om den nu skulle finnas så har jag svårt att tro att någon faktiskt läser den. Sådan information brukar vara skriven (troligen med flit) så att ingen någonsin kommer att läsa den. Ett bättre sätt att informera om detta på skulle i så fall vara direkt på asken i affären när man köper spelet.
Dessutom finns det tillfällen då saker som man INTE håller med om kommer i en patch långt senare under spelets livstid. Hur gör man då för att få tillbaka pengarna för spelet?

Skrivet av Sharpblade:

Exemplet med olika reklam var det att vissa säger att reklam med t.ex. Lambi / Always är mindre passande än t.ex. fräsiga "rekryterings-affisher" för kommande exp-packs (ala "We want YOU to the Battlefield") vilket jag håller med om, därav har typen av reklam med saken att göra.

Jag är av en annan uppfattning. Det är fortfarande reklam i ett spel som jag har betalat för. När man spelar så är man "inne i världen", så att säga. Att sedan vara medveten om att skylten vid fiendebasen ändrar sig är störande och förstör spelupplevelsen.
Du kanske inte är sådan men jag tror att de flesta av oss är det.

Skrivet av Sharpblade:

Håller med, jag är också emot reklam i spel överlag, men det går an om det är snyggt gjort och inte förstör helhetsbilden.

Kul att vi är överens :up:. Har du några förslag för hur man kan få dynamisk reklam att inte verka störande enligt min beskrivning ovan?
Ickedynamisk reklam kan jag köpa (;)). Exempelvis Popdog-hunden i CS eller om spelet är förlagt på colas fabrik i Jordbro. Att däremot ha texturer som ändrar sig mellan spelen eller än värre under spelets gång skulle för min del mycket väl kunna göra spelet obrukbart.

Skrivet av Sharpblade:

Jag ville bara påpeka att det fanns personer som ville döda EA pga reklam i BF-spelen och sedan sa ett det skulle bli underbart när QW:ET krossade BF-spelen. Nu tycker jag det bara är intressant att se vad de säger när de får reda på att ET:QW också innehåller reklam. Skall de bli pissed off för det med? eller kommer de snällt att svälja det eftersom det inte är EA?

Personligen så ser jag inte relevansen för diskussionen i sig. Därmed inte sagt att du har fel
Hur som helst så var det nog i EA-fallet bara en av flera saker som pissade av folk, ETQW har en betydligt renare historia bakom sig så jag tror personligen inte att det kommer att bli lika mycket liv om detta denna gång. För egen del så är detta någonting negativt, fast det är likväl bara en faktor av flera som jag kommer att beakta inför ett eventuellt köp. I BF's fall så blev det inget köp för min del men det var aldrig enbart reklamen som fällde avgörandet. Det kommer nog inte bli så den här gången heller.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Någon lapp känner i vart fall inte jag till.
Även om den nu skulle finnas så har jag svårt att tro att någon faktiskt läser den.
Sådan information brukar vara skriven (troligen med flit) så att ingen någonsin kommer att läsa den. Ett bättre sätt att informera om detta på skulle i så fall vara direkt på asken i affären när man köper spelet.
Dessutom finns det tillfällen då saker som man INTE håller med om kommer i en patch långt senare under spelets livstid. Hur gör man då för att få tillbaka pengarna för spelet?

Lappen var 8x8 cm och låg inne i fodralet
Men om man inte läste den så får man skylla sig själv, lite ansvar har man faktiskt, i alla fall när det gäller att läsa en lapp som informerar om "avtalet". Att sätta infon på asken eller en info-skyllt bredvid spelet i hyllan i butik vore mkt bättre ja, men då kan de inte lura någon att köpa det, så det går inte

Att de ändrar ngt med en patch gäller ju alla spel, inte bara de här, så det är inget speciellt.

Skrivet av Svartsmurfen:

Jag är av en annan uppfattning. Det är fortfarande reklam i ett spel som jag har betalat för. När man spelar så är man "inne i världen", så att säga. Att sedan vara medveten om att skylten vid fiendebasen ändrar sig är störande och förstör spelupplevelsen.
Du kanske inte är sådan men jag tror att de flesta av oss är det.

och

Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Sharpblade:

[...tjöt...]

Kul att vi är överens :up:. Har du några förslag för hur man kan få dynamisk reklam att inte verka störande enligt min beskrivning ovan?
Ickedynamisk reklam kan jag köpa (;)). Exempelvis Popdog-hunden i CS eller om spelet är förlagt på colas fabrik i Jordbro. Att däremot ha texturer som ändrar sig mellan spelen eller än värre under spelets gång skulle för min del mycket väl kunna göra spelet obrukbart.

Den dynamiska reklamen (t.ex. BF2142) ändras väl inte så ofta, jag har för mig att samma bilder i BF2142 kunde vara uppe i flera dagar/veckor i sträck utan att ändras. Det är väl inte frågan om någon stor blinkande neonskyllt som piper (eller vad de nu gör) utan det är bara bilder som är uppsatta. Är reklamen då i anknytning till städer/ruiner (t.ex. nutid) så kan reklam om Cola passa eftersom det är en vanlig bild i vardagslivet, alltså märks det inte lika mkt som ett vitt jefla lamm i en dyster krigsmiljö

Men vi alla lägger tydligen olika mycket uppmärksammhet till en diskret bild under en hektisk strid på liv o död

Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Sharpblade:

...[EA + Reklam = Piss]...

Personligen så ser jag inte relevansen för diskussionen i sig. Därmed inte sagt att du har fel

Jag har aldrig fel

Skrivet av Svartsmurfen:

Hur som helst så var det nog i EA-fallet bara en av flera saker som pissade av folk, ETQW har en betydligt renare historia bakom sig så jag tror personligen inte att det kommer att bli lika mycket liv om detta denna gång. För egen del så är detta någonting negativt, fast det är likväl bara en faktor av flera som jag kommer att beakta inför ett eventuellt köp. I BF's fall så blev det inget köp för min del men det var aldrig enbart reklamen som fällde avgörandet. Det kommer nog inte bli så den här gången heller.

Alltså kommer ETQW undan tjatet om reklam och spyware bara för att de inte har lika mycket dålig kod i baggaget? Visar alltså hur vi konsumenter är.. Visst, har man bra ryckte (stvn: rykte? Där rök min hjärncell i ett ryck iallfall) så är det inget fel i att vara mer positivt inställd till dem. Men att bli blåögd för det är inte bra. Som att hellre ta en käftsmäll från kompisen än från grannen eftersom kompisen brände en skiva åt dig. (alltså, hellre ta emot spyware/reklam från en med bättre rumours än EA)

Nepp, efter det ger jag mig iallfall, jag bara rör till det ibland känns det som. Jag är glad i alla fall att vi inte kallade varandra idioter

<- Pekar den finger eller vad gör den egentligen?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

ja tycker att man se lite längre fram va kommer de att sluta hän
ger vi dom fingret så tar dom hela handen till slut
om lappen som kom med i spelet bfg2142 varför inte sätta den på utsidan eller någon info om de finns en med om varnar om
att dom reggar dina vanor ja litar inte på EA eller någon annan av dom så nu vill praka på mej en massa reklam
hela iden faller om dom inte vet va du gillar att titta på och i förläningen kan tänka dej köpa du tror väll inte att dom kommer att leka gissa sig till de eller vem vet dom kanske kan läsa dina tankar

Medlem
Skrivet av Sharpblade och Svartsmurfen:

Jada jada jada...

Som sagt, någon lapp känner jag inte till.
Jag känner inte till den i ändrad omfattning bara för att du beskriver dess format :). Som jag skrev i tidigare inlägg så införskaffade jag aldrig BF-debaklet av diverse orsaker. Detta kanske gick dig förbi men så är det i alla fall med den saken.

Förvisso kan jag hålla med dig om att man får ta i alla fall en liten smula ansvar för det man gör, så om man känner till att en produkt innehåller spyware/reklam/kattungar eller liknande som man inte vill ha och man i vart fall väljer att införskaffa produkten. Ja, då får man nog skylla sig själv.
Å andra sidan så är en varas brister sällan någonting som tydliggörs av producenten.

Hur som helst så är installationen av mjukvaran av ringa betydelse, i alla fall för min egen del. Det jag ställer mig frågande till är varför vi ska tvingas ha reklam i spel över huvud taget?

Det gick ju bra förr. När en produkt sålde bra så hade producenterna råd att släppa extramaterial. Detta gjorde produkten än mer populär och de fick tillbaka slantar genom att spelet fortsatte att sälja bra. Varför skulle inte det systemet fungera nu förtiden för? Enda anledningen jag kan se att införa reklam i spel är ren och skär girighet. Visst förstår jag att företag måste gå med vinst men om det bara handlar om pengar så blir slutresultatet lidande. Det är trots allt verklighetsflykt som de saluför. Jag vill även tillägga att detta var gångbart redan på den tiden då spelmarknaden var avsevärt mycket mindre än nu.

Skrivet av Sharpblade:

Den dynamiska reklamen (t.ex. BF2142) ändras väl inte så ofta, jag har för mig att samma bilder i BF2142 kunde vara uppe i flera dagar/veckor i sträck utan att ändras. Det är väl inte frågan om någon stor blinkande neonskyllt som piper (eller vad de nu gör) utan det är bara bilder som är uppsatta. Är reklamen då i anknytning till städer/ruiner (t.ex. nutid) så kan reklam om Cola passa eftersom det är en vanlig bild i vardagslivet, alltså märks det inte lika mkt som ett vitt jefla lamm i en dyster krigsmiljö

Gör man en bana med ett vitt jävla lamm (hyser du agg gentemot lamm förresten? ) i åtanke så tror jag inte att det kommer att sticka ut särskilt mycket om det är en bandesigner som är kompetent . Jag har ingenting emot vare sig lamm eller kattmat sålänge som det görs snygt.
Vad jag däremot har någonting emot är vetskapen om att lammet kan bytas ut mot en äcklig katt när som helst. Då kommer uppmärksamhet att riktas på detta o-/undermedvetet varken man vill eller inte. Detta är ett välkänt faktum som bland annat har legat till grund för att vissa rättegångar har portat etermedia (i USA, i Sverige är de alltid portade).

Skrivet av Sharpblade:

Men vi alla lägger tydligen olika mycket uppmärksammhet till en diskret bild under en hektisk strid på liv o död

Problemet är just att den striden aldrig kommer om man inte kan leva sig in i spelet till 100 %. Jag finner dynamisk reklam i spel störande. Om det är lambi eller en amerikansk rekryteringsofficer har ringa betydelse för min egen del.

Skrivet av Sharpblade:

Nepp, efter det ger jag mig iallfall, jag bara rör till det ibland känns det som. Jag är glad i alla fall att vi inte kallade varandra idioter

Sådär jätterörigt var det ju inte. Du skriver ju i alla fall så att man begriper. Sen så är du ju inte en idiot bara för att du har fel åsikt

Skrivet av Sharpblade:

<- Pekar den finger eller vad gör den egentligen?

Låt mig säga såhär:
på dig själv!!
(jag har förresten frågat mig själv samma fråga ett otal gånger)


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Anledningen till reklam i spel som endast kommer säljas till en person 1 gång, dvs. inte ett MMO, är att produktionskostnaden har gått upp så mycket dom senaste åren.

Förr behövde man inte reklam för att de kostade inte ens i närheten av hur mycket de kostar nu för tiden.

De här med reklam i spel är nog ett fenom som kommer bli vanligare och vanligare om inte spelbranchen lär sig att göra spel smartare.

12
Skriv svar