Quake Wars - reklam och demo

Medlem

Kul diskussion, vem bryr sig egentligen om det är reklam eller inte? Ni bemöts ju av reklam precis överallt i vardagen. Och vem bryr sig om det finns "spyware" i spelen heller. Känner ni att er personliga integritet blir kränkt av det eller vad är det som är så jävla jobbigt?

Medlem

Finns många spel som har reklam i sig, och jag har inte brytt mig ett skvatt.. det är inte som att dom Tvingar er att titta på reklamen.

Medlem

Hoppas att man får betanyckeln ifrån FZ annars är det bara att vänta på demot.

URK
Medlem
Skrivet av raslon:

Kul diskussion, vem bryr sig egentligen om det är reklam eller inte? Ni bemöts ju av reklam precis överallt i vardagen. Och vem bryr sig om det finns "spyware" i spelen heller. Känner ni att er personliga integritet blir kränkt av det eller vad är det som är så jävla jobbigt?

nästa dvd film du köper har efter varje 20min paus för 5 minuter reklam som du inte kan spola fram. pågrund av att filmbolgen får mindre inkomst igenom fildelning. är väl nästa steg?

desså mera vi konsumeter tillåter företgens svinneri desså mera och värre blir det. någonstanns måste man sätta gränser.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Jag bryr mig inte lika mycket om att bli "störd" av reklamen (vilket jag inte tror jag blir) som av ren princip. Har jag betalat för spelet men ändå tvingas se reklam? Precis av samma anledning jag inte gillar när DVD-producenter börjar lägga in trailers på det "oskipbara spåret."

Vad jag hoppas på är åtminstone att pengarna går dit de ska - att hålla igång officiella servrar så att de är många, snabba, stabila och finns i varje land (eller åtminstone Sverige ). Att göra tillägg som nya banor helt fria från kostnad (vilket INTE EA gjorde till BF2142 - varför är ni förvånade över att folk inte tyckte de fick tillbaka något från reklamen de såg?) och se till att patcha spelet snabbt när problem dyker upp.

Då kan jag svälja reklamen. Detta är saker som andra utvecklare, exempelvis Tripwire och id själva, gjort helt gratis tidigare (nå, med undantag för officiella servrar) vilket givetvis gör att jag inte är helt nöjd. Men jag får väl leva med det.

Medlem

Visst men det är inte samma sak. Man kan bortse från reklamen, det är inte direkt som så att dom lägger in cutscenes med reklam mitt i spelet. DVD-filmer där man inte kan skippa spåret är dock sjukt jobbigt.

Men ok, vi kan istället säga att dom skiter fullständigt i att fortsätta utveckla spelet på den nivå dom erbjuder nu bara för att dom inte har finansieringen till det. Då hade ni gnällt över det istället. Och snälla använd inte argumentet att ID omsätter x antal miljoner så dom har råd att göra det ändå. Dom sysslar inte med välgörenhet.

Och ja, Shigeru äger.

Medlem
Skrivet av raslon:

Visst men det är inte samma sak. Man kan bortse från reklamen, det är inte direkt som så att dom lägger in cutscenes med reklam mitt i spelet. DVD-filmer där man inte kan skippa spåret är dock sjukt jobbigt.

Men ok, vi kan istället säga att dom skiter fullständigt i att fortsätta utveckla spelet på den nivå dom erbjuder nu bara för att dom inte har finansieringen till det. Då hade ni gnällt över det istället. Och snälla använd inte argumentet att ID omsätter x antal miljoner så dom har råd att göra det ändå. Dom sysslar inte med välgörenhet.

Och ja, Shigeru äger.

Nä hur mycket pengar ID har spelar nog ingen roll eftersom det är splashdamage som gör spelet

Någon som vet hur det gick i FZ´s betanyckel tävling? kan varken hitta nyheten eller forumtråden.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nepp, inte jag heller. Det verkar som att de har tagit bort den, varför vet jag inte...

Lite surt bara om de ger ut nycklarna till dom som vunnit sent ikväll, då hinner man inte köra ngt, om någon får ngt alls...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

De har redan skickat ut nycklar, vad jag vet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Nepp, inte jag heller. Det verkar som att de har tagit bort den, varför vet jag inte...

Nyheten och tillhörande forumtråd finns kvar:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20188

Men den verkar dold. Vet inte varför.

Medlem

Enligt länken ovan så:
Uppdatering: utlottningen är nu avslutad, vinnarna meddelas via mejl.

Så nej, vi vann inte denna gången heller


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Fick min nyckel via Fileplanet. Va riktigt kul de lilla jag hunnit kört, och ska man basera de på de så blir de nog ett köp.

12
Skriv svar