Jag hatar papper

Skägg.
10 Chambers
Jag hatar papper

Jag hatar pappersexcersis. Pressad trämassa känns så jävla 90-tal och att köra runt dem, inlindade i ytterligare naturmos tillhör tiden då nyhetsuppläsare pratade fort och var ohälsosamt käcka.

Av någon outgrundlig anledning tycker Stockholms Stad att innevånarna blev lite för miljövänliga och tog därmed bort den fria boendeparkeringen för oss som gärna andas naturlig luft om 20 år. Mitt nuvarande tillstånd är därmed ogiltigt och vad måste jag göra för att få ett riktigt? Jo, skicka ett intyg till något stackars pappersskyfflare med papercuts över hela händerna. Visst, det finns någon form av e-tjänst men den täcker inte firmabilar, statens kodare lyckades väl inte klura ut en sådan funktion. Fan-fucking-tastic. Och det detta är bara en bråkdel av all jäkla papper som måste transporteras runt med förmodligen inte så miljövänliga postbilar. Grattis Sverige, ibland ligger du på samma nivå som någon gammal kommunistisk östtat.

#blogg


signatur
Medlem
Jag hatar papper

Du är så jävla gammal


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Gammal? Det är den förbannade jävla pappersbyrokratin som luktar gammal ingrodd kemilärare.


signatur
1
Skriv svar