Utvecklardagbok: BioShock

Robot
PaZ
Medlem
Utvecklardagbok: BioShock

Det här såg ju rätt intressant ut, har inte riktigt brytt mig om detta spel tidigare..

Medlem

de tyckte att fps scenen var tråkig med alla sina korridorskjutare och visar sedan i stort sett bara korridorer och skjutande?

Medlem

Åhh som man längtar efter det här...har trånat alldeles för länge efter Bioshock å Crysis för att d ska va nyttigt...but soon my friend sooooon


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

SKumt jag såg den här trailern för längesedan men jag har ingen aning om vart..dick ser jag verkligen fram emot det här spelet, System Shock 2 var ett grymt spel och det här kan ju inte bli sämre.


signatur

e=mc2

Medlem
Skrivet av vidde:

de tyckte att fps scenen var tråkig med alla sina korridorskjutare och visar sedan i stort sett bara korridorer och skjutande?

Jo, för att alla RPG element och liknande är inte det som säljer.

Jag tror inte längre det blir lika bra som jag förväntar mig men det blir nog över medel i alla fall...

PaZ
Medlem
Skrivet av vidde:

de tyckte att fps scenen var tråkig med alla sina korridorskjutare och visar sedan i stort sett bara korridorer och skjutande?

tittade du utan ljud eller? det intressanta var ju hur de här little sisters och big daddies fungerade tillsammans och gentemot dig..

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av vidde:

de tyckte att fps scenen var tråkig med alla sina korridorskjutare och visar sedan i stort sett bara korridorer och skjutande?

tittade du utan ljud eller? det intressanta var ju hur de här little sisters och big daddies fungerade tillsammans och gentemot dig..

Om det är det enda intressanta med striderna så är dom riktigt illa ute.

Förhoppningsvis kommer spelet ha betydligt mer intressanta inslag än detta.

Flakmonkey

Visst kan man påstå att det här bara är ännu ett FPS i korridorer, men då kan du säga precis samma sak om System Shock 2 och då visar man bara sin egen brist på kunskap

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av vidde:

de tyckte att fps scenen var tråkig med alla sina korridorskjutare och visar sedan i stort sett bara korridorer och skjutande?

tittade du utan ljud eller? det intressanta var ju hur de här little sisters och big daddies fungerade tillsammans och gentemot dig..

om man i en inledning av en trailerfilm säger att fps-scenen är tråkig på grund utav korridorsskjutande, att alla spelares upplevelser är samma och att man i bioshock ska få kunna utveckla sin karaktär själv så vill jag faktiskt veta hur de hade tänkt att lösa detta. speciellt om de har lokaliserat spelet till en undervattensstad vilket gör att spelaren inte direkt har oändligt med värld att utforska.

som notwist sa: om detta är det enda som de kan prata om med den kaxiga inledningen så har de ett problem, speciellt om releasen är i augusti.

och nej, jag har inte spelat system shock 2. det är därför jag är intresserad av karaktärsutvecklingen och inte en AI-relation som i sig är intressant men inte alls så banbrytande som de försöker få den till.

1
Skriv svar