Dead Space, Helt Fenomenalt

Medlem
Dead Space, Helt Fenomenalt

Deadspace är det bästa som hänt skräck genren sedan Resident Evil, och det lyckas verkligen på varje front. Personligen är jag ett grymt sci-fic , skräck fan, så att deadspace utspelade sig i framtiden med blinkade lampor, mörka korridorer och på ett skumt rymdskepp gjorde de hela för en perfekt stämning. (stort fan av alien filmerna)

Detta är inte tänkt som en review då jag inte ens klarat spelet, just nu på level 7 och fascineras av den detalj rika ban-designen samt hur de återigen lyckas bygga upp stämningen efter varje möte med diverse obehagliga monster.

Själv kör jag på normal som svårhets grad då jag är relativt säker på att easy läget ger en löjligt mycket ammuntion precis som i tex Resident Evil. Normal gör att man måste tänka lite på ammunition och var man prioriterar den och på vem.

Spelet kör jag på 360n, även om jag är en hardcore PC gamer då det känns som om detta spel skulle kännas ganska konstigt på PC. Har hört diverse rykten om konstigt kamera beteende och lite dålig känsla med musen. (typiskt portningar)

Redan nu ser jag starkt fram emot uppföljaren till Deadspace, men först skall ettan klaras av, att rekommendera är även prelouge filmen som berättar en hel del om vad som hänt innan spelet börjar och vad som ledigt fram till att rymdskeppet du sänds ut till verkar övergivet.

Spelet skall spelas i mörker runt kvälls tid, sabba inte detta med att lira mitt på dagen i dags ljud och med ungar som hoppar omkring framför tvn , då försvinner hela poängen med spelet.

#blogg

Medlem
Dead Space, Helt Fenomenalt

Nej de är inget "typiskit portningar" till PC, snyggt som tusan och flyter som smör, kameran är lika som på 360/PS3, kontrollen/musen därimot är dock lite ovanlig.
Dom har gjort så att de inte ska va "lättare" för PC spelare, de ska va lika förutsättningar för alla. Hatade de till en början men man blev van efter ett litet tag å då va de inga problem.

Håller även med, Dead Space är helt jävla underbart!

Medlem

det är ett riktigt nice spel. typ lika läskigt som F.E.A.R för tusan!
Älskar vapnet som kastar sågblad.


signatur

Rawr

1
Skriv svar