MS betalar dyrt för exklusivt DLC till GTA4

Robot
Medlem
MS betalar dyrt för exklusivt DLC till GTA4

Känns inte så värt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

50..aj hyfsat dyrt, inte värt pengarna. Ska ändå köpa det till min ps3, så bryr mig inte om extra saker.

Medlem

Värt vet jag inte om man ska uttala sig om, GTA4 är ju en ganska tung titel, och det väger nog över för många att det blir till 360 de skaffar det (om det nu hade funnits någon som har båda konsolerna, ehmm). Jag har svårt att tro dock att det skulle vara en lönande affär i slutändan, hehe.. Lär ju ha något gömt kort i ärmen, eller så tillhör det en av MS' givmildare akter. x)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

50 000 000 $.. Ehh, tror inte det kommer löna sig.

Men då måste man ju verkligen köpa GTA IV till 360:n om man får extra och sånt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Även om jag införskaffat en ps3 vid tillfället då GTA4 släpps så lär det bli till XB360 jag skaffar det.

download content kan vara kul och sen är oftast 360 spelen snyggare än ps3 spelen på multiplattform-spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Förvånad, någon?

För tillfället kanske det inte känns värt det, men det är ett steg i MS' satsning på att få 360 som nummer ett, eller åtminstone stärka varumärket betydligt. Vilket är värt betydligt mycket mer pengar i det stora loppet.

Medlem

Jag tror det kommer slå tillbaka på dem i längden, PS3 ägarna blir sura och kommer göra det mesta för att inte köpa produkter med pyttemjuks namn på...

Medlem

Om jag hade båda konsolerna så hade jag fortfarande köpt GTA 4 till Ps3.

Medlem

Gött!

Skrivet av Daniel_Met:

Om jag hade båda konsolerna så hade jag fortfarande köpt GTA 4 till Ps3.

Varför? Samma spel, ingen större skillnad i grafik, mer innehåll till 360n.

Medlem

Smart, man kan ju undra hur många microsoft poäng det kommer att kosta...
Skulle inte bli förvånad när GTA4 dyker upp på PC att det är vista exclusivt och att dlc finns att ladda ner där också (mot en liten summa förstås).:|


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

med tanke på att 50 miljoner dollar skulle kunna bekosta typ tio riktigt seriösa spel så måste jag säga att det här är helt värdelös business... javisst, ps3-märket blev försvagat i hardcore-folkets ögon, men deras inflytande över den totala konsollförsäljningen är rätt försumbart... microsofts spelavdelning förlorar typ en miljard om året (kan vara dollar även, minns inte riktigt..) och det finns liksom ingen möjlighet att den där "investeringen" betalar sig...

Medlem

löjligt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Microsoft har säkert tänkt ut något så de kommer att tjäna på den här affären, annars skulle de ju inte lägga ut den summan med pengar. Visst, de kanske inte tjänar ihop hela den summan p.g.a. av det nedladdningsbara innehållet men det tror jag faktiskt inte att de tror själva.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Bryr mig inte ett skit om gta4.
Kommer absolut inte köpa det.

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Bryr mig inte ett skit om gta4.
Kommer absolut inte köpa det.

Troll.

Iaf, jag tycker att det är bra att Microsoft fixar detta, annars hade säkert Sony gjort det.
Sony har ju haft GTA serien tidsexklusiv ganska länge, nu är det Microsoft's tur.
Nu fattas bara en Bluray spelare till 360'n, sen är min lycka gjord.

Medlem

Kommer fortfarande köpa det till PS3an Skiter i microsoft och deras jävla xbox360

Inaktiv

Konsoll som konsoll för sjutton... alla dessa eviga fanboys. ^^ Hade jag råd så skulle jag skaffa mig Wii och PS3 förutom min krysslåda helvarv... men men man får nöja sig med billigaste bästa.

Kommer absolut att köpa GTA 4... har ju de andra 3 så.

Medlem

haha nu köper man ju det till ps3 bara för att MS inte ska få styra och ställa på detta viset, riktigt osmakligt måste jag säga. Sen lär de ju knappast tjäna på det heller så jag förstår inte meningen med det.

Inaktiv

gta 4 kommer ju få filmsekvenser bort tagna ju på xbox 360, och kanske en anin sämre grafik ?
pågrund av att det inte finns plats nog på dvd skivan.
ps3 kan köra gta 4 fullt ut med grafik och film sekvenser tack vare bluray.
360n får inte med allt.
har ni redan glömt det ?
stod här på fz för ett tag sen.

microsoft försöker nog kompensera det med nåt annat krimskrams

Inaktiv

http://www.gamespot.com/features/6171831/index.html?om_act=co...

oj 360:n hade visst bättre grafik (och bättre framerates). Hatar förblindade PS3 fanboys.

Inaktiv

För min del spelar det nog absolut ingen roll. Jag har inte 100% ett enda GTA-spel hittils och ändå haft fruktansvärt kul och spenderat massvis med speltimmar.

Angående vad BangBoomBang skriver så tror jag han drar lite stora slutsatser. Jag tror inte det kommer vara någon större skillnad grafiskt mellan formaten. Mer utrymme betyder inte snyggare texturer eftersom de fortfarande måste laddas in i grafikminnet. Vad PS3-versionen antagligen slipper är skivbyten mitt i en biljakt

Medlem

Köper det hellre till ps3 då jag pallar inte mera oljudet från den förbannade 360n som spinner på max hela tiden.

Medlem

Det jag tycker är en av dom största nackdelarna med 360, att den låter så förbannat mycket! Nackdelen med PS3 är en aning urtvättad svärta i bilden via HDMI, men kanske Full RGB löser detta med rätt utrustning.

GTA IV har jag förbokat till PS3 dock, om MS får tummen ur och gör en TYST 360 så köper jag lätt en 360 igen.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det extra nedladdningsbara materialet kommer man få betala för

Inaktiv

tyvärr så är faktiskt 360 versionen nerbantad pågrund av för lite plats på dvd n

KoP
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

gta 4 kommer ju få filmsekvenser bort tagna ju på xbox 360, och kanske en anin sämre grafik ?
pågrund av att det inte finns plats nog på dvd skivan.
ps3 kan köra gta 4 fullt ut med grafik och film sekvenser tack vare bluray.
360n får inte med allt.
har ni redan glömt det ?
stod här på fz för ett tag sen.

microsoft försöker nog kompensera det med nåt annat krimskrams

Tror knappast dom kommer tumma på mellansekvenserna.. eftersom sekvenserna i dom övriga GTA spelen har gjorts med spelets 3D motor. Vilket inte tar så väldans stor plats jämnfört om dom skulle proppa in massa förrenderade mellan/filmsekvenser.

Inaktiv

så är det iaf att dom får tumma på nåt.
läste det här på fz i nåt reportage.

då ljuger fz isåfall

har läst om det på andra ställen också.

KoP
Medlem

Bara det blir ett roligt spel och alla som spelar det får en trevlig stund oavsett om man sitter och spelar på en PS3 el. XB360.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

så är det iaf att dom får tumma på nåt.
läste det här på fz i nåt reportage.

då ljuger fz isåfall

har läst om det på andra ställen också.

De kommer inte tumma på något. De kommer däremot bygga spelet efter 360 SKU utan hårddisk. Men om du har någon källa till dina påståenden får du gärna länka

Det värsta skulle ju vara om spelet hamnar på flera skivor till 360. Det känns väldigt svårt, om inte omöjligt, att pressa in ett spel med så pass mycket material som GTA på en DVD

Skriv svar