MS betalar dyrt för exklusivt DLC till GTA4

Medlem

Jag kommer få fatal error snart om inte folk lär sig sluta "sär skriva".....

Nåväl - 50 miljoner dollar är extrema mängder pengar för ett sådant köp, och om det är för att Sony också försökte bjuda eller ifall det är att det antingen är väldigt stora DLC-pack eller om det gäller andra exklusiviteter än dem vi känner till, får framtiden utvisa.

Microsoft är inte korkade, inte Sony eller Nintendo heller.

Och BangBoomBang, du debatterar inte, du snackar skit.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

DLC är faktiskt inte så intressant för mig... Om spelen är likvärdiga i övrigt kommer jag nog skaffa det till PS3 iom att upplevelsen då inte kommer förstöras av maskinens olidligt höga ljudnivå :/

Correct me if i'm wrong here... men skrev inte du i den första(?) nyheten om att GTA4's DLC skulle vara 360 exklusivt, nått i stilen "..Innebär detta att Playstation 3-versionen inte kommer begåvas med extramaterial eller inte? Vi kan bara hoppas att så inte är fallet."

Vad har hänt? Ändrat dig lr?

Inaktiv

Särskrivning får ju världen att gå runt

Inaktiv

snart är det midsommar och då kommer alla vara systembolags fanboys

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

snart är det midsommar och då kommer alla vara systembolags fanboys

Framförallt jag

Medlem

Haha.. Värt att lägga ut pengar på lite extra till GTAIV, som att det skulle hjälpa!

Vill man leka med Microsofts prylar kan man lika väl köpa sig en riktig super dator å slänga in Windows vista!

Hehe kan bara skratta åt dagens grafik kåta ungdomar/vuxna, tänk nu tillbaks lite, inte f*n är det grafiken som är avgörande, inte för mig iaf! Man kan har roligt ändå!

En gång ps alltid ps!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

I PlayStation Magazine? Vänta på en bättre källa innan du bestämmer dig är mitt råd

Varför skulle en tidning som fokuserar på Sonys maskiner vara mindre trovärdig än t.ex. PCGamer som endast kör på PC? Det är knappast så att de sprider lögner.

Nåväl, det var i en intervju med Dan Houser från Rockstar Games som denne individ åter igen bekräftade det vi vetat ett bra tag, med Bluray kommer fördelar


signatur
Inaktiv

undrar hur många det är som fimpat sin 360 och, eller Wii och skaffat ps3 som jag ?

Inaktiv
Skrivet av Th3fUrY:

Haha.. Värt att lägga ut pengar på lite extra till GTAIV, som att det skulle hjälpa!

Vill man leka med Microsofts prylar kan man lika väl köpa sig en riktig super dator å slänga in Windows vista!

Hehe kan bara skratta åt dagens grafik kåta ungdomar/vuxna, tänk nu tillbaks lite, inte f*n är det grafiken som är avgörande, inte för mig iaf! Man kan har roligt ändå!

En gång ps alltid ps!

Konsol och dator med Windows Vista, det är ju nästan samma sak. Inte
Du menar väl "En gång ps alltid utan fantasi och möjligheter"?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

undrar hur många det är som fimpat sin 360 och, eller Wii och skaffat ps3 som jag ?

Jag har gjort tvärtemot mot vad du har gjort, man får ju spela sina kort rätt

Flakmonkey
Skrivet av Picke:

Correct me if i'm wrong here... men skrev inte du i den första(?) nyheten om att GTA4's DLC skulle vara 360 exklusivt, nått i stilen "..Innebär detta att Playstation 3-versionen inte kommer begåvas med extramaterial eller inte? Vi kan bara hoppas att så inte är fallet."

Vad har hänt? Ändrat dig lr?

Nej, varför skulle jag gjort det? Självklart vore det ju bara positivt för de som kommer köpa GTA4 till PS3 om det kom DLC till den versionen också. Säger bara att det inte är någon direkt selling point för mig personligen.

Inaktiv

sitter här och försöker få 77 windows uppdateringar att instaleras på min nyformaterade dator.
men går inte så bra av nån skum anledning.

tack för det ms.

funkar ungefär lika bra som 360...

vissa uppdateringar går inte att instalera.

uhm, windows egna uppdateringar funkar inte ihop med windows ?

Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 kommer iaf ta över.

så var det sagt.

alltid kul att elda upp inläggs debatten

Sony kan inte ta över.
En hop inkompetenta människor som försöker likna xbox360 så mycket de kan men få folk att tro att de inte försöker göra det. Dessutom blir det bara BR på PS3 så de kan dom ju vara ensamma om. HD-DVD kommer att ta världen med storm och det har redan börjat i US of A. Finns maskiner som säljs där för ca 1000:- just nu. Spelar ingen roll om Walt Disney valde BR. De får äta upp sin gamla hatt efteråt.

Läs, begrunda och inse att det är BR som ser ut att vinna...

http://www.gamespot.com/news/6172635.html?
om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;6


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

undra om det kommer komma nåt mmo till ps3 ?
till 360 kom det gamla och risiga final fantasy online med värsta ps2 grafiken.

så lågt kommer knappast ps3 sjunka.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av toomuch:
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 kommer iaf ta över.

så var det sagt.

alltid kul att elda upp inläggs debatten

Sony kan inte ta över.
En hop inkompetenta människor som försöker likna xbox360 så mycket de kan men få folk att tro att de inte försöker göra det. Dessutom blir det bara BR på PS3 så de kan dom ju vara ensamma om. HD-DVD kommer att ta världen med storm och det har redan börjat i US of A. Finns maskiner som säljs där för ca 1000:- just nu. Spelar ingen roll om Walt Disney valde BR. De får äta upp sin gamla hatt efteråt.

Läs, begrunda och inse att det är BR som ser ut att vinna...

http://www.gamespot.com/news/6172635.html?
om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;6

De flesta har inte en ps3 för att titta på film, dessutom fick uppspelning av BR film på PS3 ganska svalt betyg på flera ställen. Skulle nog inte säga att kriget är vunnet pga det. Billiga bra maskiner gör så att ett av formaten vinner, inte en svindyr spelkonsol eller apdyra BR spelare. Nä nu var det dags att nana. Natti natti

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

undra om det kommer komma nåt mmo till ps3 ?
till 360 kom det gamla och risiga final fantasy online med värsta ps2 grafiken.

så lågt kommer knappast ps3 sjunka.

Börja spela på din skitmaskin nu istället för att sitta här och uggla, börja sabba den här maskinen och Mr Låsning Natti

Inaktiv
Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av redmac:
Skrivet av toomuch:
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 kommer iaf ta över.

så var det sagt.

alltid kul att elda upp inläggs debatten

Sony kan inte ta över.
En hop inkompetenta människor som försöker likna xbox360 så mycket de kan men få folk att tro att de inte försöker göra det. Dessutom blir det bara BR på PS3 så de kan dom ju vara ensamma om. HD-DVD kommer att ta världen med storm och det har redan börjat i US of A. Finns maskiner som säljs där för ca 1000:- just nu. Spelar ingen roll om Walt Disney valde BR. De får äta upp sin gamla hatt efteråt.

Läs, begrunda och inse att det är BR som ser ut att vinna...

http://www.gamespot.com/news/6172635.html?
om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;6

De flesta har inte en ps3 för att titta på film, dessutom fick uppspelning av BR film på PS3 ganska svalt betyg på flera ställen. Skulle nog inte säga att kriget är vunnet pga det. Billiga bra maskiner gör så att ett av formaten vinner, inte en svindyr spelkonsol eller apdyra BR spelare. Nä nu var det dags att nana. Natti natti

Bluray säljer tre gånger så bättre än HD-DVD i hela världen och stödjs av en majoritet av de store filmbolagen. Nu när dessutom staternas största videokedja Blockbuster valt BR är kriget nästan avgjort.
Så jag förstår inte riktigt vad du snackar om. 8)


signatur
Inaktiv

hehe jo,
bluray borde vinna,
för många år sen var det ett liknande krig mellan 3 olika video system,

VHS
BETAMAX
VIDEO 2000

video 2000 kasseterna var vändbara så att man kunde spela in 4 timmar på varje sida.

betamax hade bäst bild.

vhs hade varken bäst bild eller längst inspelnings tid men vann ändå.

låt nu inte detta hända igen.

bluray har mycke större utrymme än hd dvd skivor.

så låt inte skit vinna igen.
Bluray ska vinna helt enkelt för att det är bättre.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

sitter här och försöker få 77 windows uppdateringar att instaleras på min nyformaterade dator.
men går inte så bra av nån skum anledning.

tack för det ms.

funkar ungefär lika bra som 360...

vissa uppdateringar går inte att instalera.

uhm, windows egna uppdateringar funkar inte ihop med windows ?

det är väl bara för att du gör fel din gamle filur


signatur

Bengebolle

Skrivet av Gullefjun:

Varför skulle en tidning som fokuserar på Sonys maskiner vara mindre trovärdig än t.ex. PCGamer som endast kör på PC? Det är knappast så att de sprider lögner.

Nåväl, det var i en intervju med Dan Houser från Rockstar Games som denne individ åter igen bekräftade det vi vetat ett bra tag, med Bluray kommer fördelar

Wej, en person som likt mig inte dubbelquotar

Tja, först och främst trodde jag att PSM var en officiell tidning, vilket jag vid närmare eftertanke inte har en aning om Men, lite bias kan där finnas ändå. PC Gamer fokuserar på en plattform som inte ligger med i ett "krig", medan PSM:s skribenter antagligen inte har något emot att framhäva sin konsols fördelar. Lögner tror jag inte på, men små överdrifter och annat skulle jag säga ganska troligt - precis som när en Nintendo-sida rapporterar om Nintendo-spel och alltid låter lite väl positiva

Det jag menar är alltså att även ifall PS3-versionen faktiskt får skarpare texturer och lite mer detaljerad värld kan detta ligga i zonen för "marginell skillnad," medan det på PSM kanske låter som att det kommer att vara riktigt stora skillnader.

Skillnader kommer det säkert vara, förresten. Särskilt eftersom en Rockstar-snubbe bekräftar det. Det jag vill ha sagt är bara att ifall ditt beslut vilar på dessa bör du se i vilken storleksordning de kommer att ligga på - det sägs det nämligen inget om

Medlem

tycker synd om microsoft som måste göra sånna här grejer för att få sin dat.... Konsole sålda.
redmac: snälla snälla, försök att lägga länkar på 1 rad istället för 3, det gör att man enklare kan förstå vad du vill ha sagt, övervägde skarpt att heltenkelt ignorera ditt inlägg pga av den bristen.

sen en ska som alla verkar glömma är att Xbox360 släpptes 2005, och PS3 släpptes 2006, vad säger det? jo att även fast utvecklarna har haft ett helt år på sig att lära sig konsolens grännsit så är den enbart marginellt bättre på 360.

Sen några personliga åsikter (Microsoft fanboys kan hoppa över det här, det spar på er fantasi om verkligheten).
Negativt om 360.
Kontrollen, gentemot konkurenterna saknar någon form av rörelsekänslighet.
Kontrollen behöver man störrehänder än vad genomsnits europen har för att den ska kunna hållas optimalt.
Konsollen låter generelt mer än vad både Wii och PS3 gör.
Att använda xbox live kostar pengar /mån eller /år, beronde på hur man väljer att sjuta pengar på microsoft
Konsolen har fortfarande! problem med bakåt kompatiblitet (det har gåt 1 år sen release)
för att använd HD-DVD måste man köpa extra hårdvara (struntsumma men tuva på tuva)
Microsoft har sagt att dom "möjligen" kommer släppa en blue-ray läsare till 360 om blue-ray tar tillräkligt med marknad.
Alla versioner utom Elit saknar HDMI.

Negativt om PS3.
Få bra titlar (umm den har varit ute i 6 månader hur många titlar hade 360 då?)
Dyr (är det värt för att slippa betala för microsft live)
Saknar HD-Dvd stöd.
Anningens sämre grafik än på xbox 360 (ge den 3 månader så är dom jämnlika skulle jag tro)
Utveckligen av spel på ps3 är tydligen mycket mera invecklad pga ny teknik.

Så varför köpte jag en PS3? och hur kändes det?
Jag kan köra alla mina gammla spel från ps2 på den, Jag anser att blue-ray är ett bättre format för film.
Det kändes som när man ger en person man hatar en ordentlig käft smäll, Ont i handen men eftersmaken är akk så gudomlig.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

undrar hur många det är som fimpat sin 360 och, eller Wii och skaffat ps3 som jag ?

Skulle aldrig sälja min 360 för en ps3.
Finns inte ett enda spel som verkar bra till den.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

undra om det kommer komma nåt mmo till ps3 ?
till 360 kom det gamla och risiga final fantasy online med värsta ps2 grafiken.

så lågt kommer knappast ps3 sjunka.

vavava? Vem försöker du övertyga här? Och hur ids du var så många % fanboy?

Sen verkar du lite klåfingrig ifall du inte får igång windows korrekt.

Medlem

Grattis BangBoomBang, du har just fått mitt pris för "Månadens forumidiot"!

:heart:

Medlem

Om man blir lika sur och bitter som BangBoomBang av att äga en PS3 så vet jag vilken jag inte ska köpa. Till syvene och sist, om allt hade varit frid och fröjd med din konsol och du varit helnöjd, hade du inte suttit här och spytt galla över konkurenternas konsoler. Du hade spelat och varit glad istället

Medlem

Jovisst kommer BluRay att vinna HD-kriget! Men det ser inte så ljust ut just nu : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=857067&page=1...

Inaktiv

Kommer det att vara fritt nerladdningsbart eller kommer det att kosta poäng? Om GTA4 blir stort så är det kanske inte så dåligt ändå.

Inaktiv

Nu blir det här lite off topic, men kan småbarnen (japp, jag drar dem alla över en stor kam) tjata sig sönder om samma om både det ena och det andra om BlueRay hit och HD-DVD dit, så kanske ni vill läsa det här!!!

Medlem

Kul att höra när alla PS3 fanboys inte kan insee deta. Xbox går sönder jämt och låter som en ångvalt, visst det första maskinerna kanske inte var perfekta men de senare är knappast något problem med, sen är det väl bara att insee microsoft har lyckats bättre denna gång och satsar hårt på det ochså.


signatur

AYY LMAO

Skriv svar