Inget spel mellan plattformar i Team Fortress 2

Robot
Medlem
Inget spel mellan plattformar i Team Fortress 2

MS ide med spel mellan plattformar är inte dum, men det är inget man ska köra i FPS-spel.
jag vet inte hur det är i shadowrun men en PC-spelare lär ju krossa en som sitter med handkontroll utan problem iaf.

Det hade gjorts nå justeringar med autoaim osv på xbox men det gör nog det inte bättre dessutom sög ju spelet.

I Bilspel osv kan jag tänka mig att det funkar fint kanske nån annan typ av spel också men absolut inte FPS.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tycker det var synd, såg fram imot att spöa lite pc spelare med min super Ps3 kontroll.

Flakmonkey
Skrivet av [Molotov:

"]MS ide med spel mellan plattformar är inte dum, men det är inget man ska köra i FPS-spel.
jag vet inte hur det är i shadowrun men en PC-spelare lär ju krossa en som sitter med handkontroll utan problem iaf.

Det hade gjorts nå justeringar med autoaim osv på xbox men det gör nog det inte bättre dessutom sög ju spelet.

I Bilspel osv kan jag tänka mig att det funkar fint kanske nån annan typ av spel också men absolut inte FPS.

I Shadowrun har de ju gått ännu ett steg längre, de har bara inte gjort det lättare för 360-användare, de har nerfat styrningen till PC rejält.

Medlem

Kan man inte ha mus och tangentbord till 360 och PS3:an?!

Annars fungerar det ju inte i FPS-lir!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Haha, *petar på Microsoft*:P


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

En rolig idé men tror inte det skulle bli så bra balanserat..

Jee
Medlem
Skrivet av Nosnos:

I Shadowrun har de ju gått ännu ett steg längre, de har bara inte gjort det lättare för 360-användare, de har nerfat styrningen till PC rejält.

Har dem gjort styrningen sämre eller vadå? Låter ganska dumt att göra ett spel sämre. -_-


signatur

Eller inte?

Medlem

Bra! Då kanske spelet släpps lite tidigare nu när de inte behöver lägga tid på multi-plattforms nätkod.

Medlem

jopp man kan ha tagent bord och mus till ps3an

Medlem
Skrivet av Jee:
Skrivet av Nosnos:

I Shadowrun har de ju gått ännu ett steg längre, de har bara inte gjort det lättare för 360-användare, de har nerfat styrningen till PC rejält.

Har dem gjort styrningen sämre eller vadå? Låter ganska dumt att göra ett spel sämre. -_-

1. Jee och andra: DE, DE, DE, DE!!! Det heter "Har DE gjort styrningen sämre". Jag ser DEM, DE ser mig! Kan man inte skillnaden ska man använda DOM som är ok! Sorry, var bara tvungen.

2. De har gjort styrningen på PC lite "gimpad" genom att sänka känsligheten något och kör med en låsning av siktet. Det gör att både pad och mus funkar lika bra. Bra för balans, dåligt för FPS på PC. Spelet var gjort för X360 först och främst så de har i teorin inte gjort spelet sämre för PC, det är bara likadant.


signatur

- r4z0r -

Pansarknekt
Skrivet av r4z0r:

1. Jee och andra: DE, DE, DE, DE!!! Det heter "Har DE gjort styrningen sämre". Jag ser DEM, DE ser mig! Kan man inte skillnaden ska man använda DOM som är ok! Sorry, var bara tvungen.

Orka- antar du inte förstod vad han skrev? Alla har inte så lätt för att stava. Ska vi kasta paj på dem?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Orka- antar du inte förstod vad han skrev? Alla har inte så lätt för att stava. Ska vi kasta paj på dem?

Problemet ligger snarare i att om man vänjer sig att skriva fel så blir det inte bättre. Som jag skrev kan man använda "dom" istället, det är både korrekt och enklare. Att använda "dem" i alla lägen som folk har en tendens att göra mer och mer nu för tiden är fel, punkt slut. Om språket är korrekt i övrigt ser jag inte att just det ska vara ett problem.

Fler borde säga ifrån och hjälpa sina medmänniskor med språket om det är ett problem för dem. Det handlar inte om pajkastning, det handlar om komminikation. Det är inte heller ett stavfel, det är en missuppfattning i ordets användande.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Väldigt positivt i mina ögon då jag tycker att det skulle vara onödig extratid för att balansera och få det att fungera mellan plattformarna. Speciellt då 360 inte kan använda sig av tangentbord och mus i spel (kan man använda mus på PS3?).

Extremt off-topic:
Inte för att klanka ner på dig r4z0r men att börja med "1. Jee och andra: DE, DE, DE, DE!!!" låter inte särskilt mycket som konstruktiv kritik. Jag läste det som att du slog dig i pannan och skrek dig hes. Och att använda dom är inte korrekt enligt de flertal svenskalärare jag haft, fast klart, vi styr ju vilket håll språket går åt. Spela roll, skrivfel händer hela tiden. Ta det bara lungt och chilla. This is the internet you know?

Medlem

Hellt rätt!... Håll konsoler för sig själva... Dock kanske PS3 against Xbox360 hehe eller vad säger ni...

Pansarknekt
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av deftune:

Orka- antar du inte förstod vad han skrev? Alla har inte så lätt för att stava. Ska vi kasta paj på dem?

Problemet ligger snarare i att om man vänjer sig att skriva fel så blir det inte bättre. Som jag skrev kan man använda "dom" istället, det är både korrekt och enklare. Att använda "dem" i alla lägen som folk har en tendens att göra mer och mer nu för tiden är fel, punkt slut. Om språket är korrekt i övrigt ser jag inte att just det ska vara ett problem.

Fler borde säga ifrån och hjälpa sina medmänniskor med språket om det är ett problem för dem. Det handlar inte om pajkastning, det handlar om komminikation. Det är inte heller ett stavfel, det är en missuppfattning i ordets användande.

Håller inte med där, jag skriver ingen ny bestseller när jag skriver mina inlägg men eftersom jag inte har samma klara uppfattning av bokstäver som andra måste jag alltid läsa igenom mina inlägg och dom blir fel ändå ibland. Alla har inte samma klara uppfattning och att sitta och peka på mindre fel är onödigt. Jag kan förstå om det är fel som orsakar feltolkningar eller om någon skriver l337 h4axxor osv.

Sen angående multiplattformsspel så är jag heller inte så positiv till dem. Många spelserier har förstörts eftersom de flesta konverteringar osv "plattar" ut spelen. Men jag kan även förstå att allt eftersom utvecklingen fortskrider så kommer fler spel att utvecklas för flera system eftersom marknaden har plats för flera stora aktörer. Jag tror även att konverteringarna kommer bli bättre i framtiden särskilt om de blir en mer vanlig eller tom standariserad företeelse. Detta kommer såklart leda till ett mer balanserat MP plattformar emellan, kanske genom mer standariserat spelsätt. Den vägen som man exempelvis tagit i Shadowrun är en tidig lösning som inte jag tror kommer bli långlivad.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar