Manhunt 2 förbjuds i Storbritannien

Robot
Medlem
Manhunt 2 förbjuds i Storbritannien

Jag avskyr verkligen censur, fascistfasoner.

Inaktiv

Bra att de har internet i storbrittanien då.

QRT
Medlem

Löjligt. Förbjud våldsfilmer när ni ändå är igång.

Inaktiv
Skrivet av kozzak:

Jag avskyr verkligen censur, fascistfasoner.

Avsky idioterna som inte förstår att det är skillnad på spel och verklighet och som går ut och slår ihjäl folk på riktigt istället. Utan dem skulle censuren inte behövas.

Medlem

Inte bra det här. Varför är Saw filmerna mer tillåtna än manhunt?
De har yttrandefrihet, men det är precis det som Storbritannien bryter emot när de använder censur på det här sättet.
Jag kan bara anta att de gick på den vanliga uppfattningen att alla spel är till för folk i alla åldrar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av rogueX:
Skrivet av kozzak:

Jag avskyr verkligen censur, fascistfasoner.

Avsky idioterna som inte förstår att det är skillnad på spel och verklighet och som går ut och slår ihjäl folk på riktigt istället. Utan dem skulle censuren inte behövas.

Ja men hallå folk har ju slagit ihjäl varandra långt innan man lärde sig göra upp eld.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av rogueX:
Skrivet av kozzak:

Jag avskyr verkligen censur, fascistfasoner.

Avsky idioterna som inte förstår att det är skillnad på spel och verklighet och som går ut och slår ihjäl folk på riktigt istället. Utan dem skulle censuren inte behövas.

Ja men hallå folk har ju slagit ihjäl varandra långt innan man lärde sig göra upp eld.

Precis. Exakt vad får dig att tro att det skulle vara relaterat till spelande?


signatur

I'm a snake, follow me!

Flakmonkey
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av rogueX:
Skrivet av kozzak:

Jag avskyr verkligen censur, fascistfasoner.

Avsky idioterna som inte förstår att det är skillnad på spel och verklighet och som går ut och slår ihjäl folk på riktigt istället. Utan dem skulle censuren inte behövas.

Ja men hallå folk har ju slagit ihjäl varandra långt innan man lärde sig göra upp eld.

Precis. Exakt vad får dig att tro att det skulle vara relaterat till spelande?

Behöver inte vara direkt relaterat till spel, men det är ju inte bara spel som censureras. Att musik, film och spel kan påverka psykiskt instabila personer till att utföra mindre trevliga handlingar är ju inte direkt någon hemlighet... Det är trist att censur behövs och det slår ofta väldigt fel, men å andra sidan tror jag ändå att det behövs på något vis. Jag litar helt enkelt inte på mänskligheten tillräckligt mycket för att släppa allt fritt

Inaktiv

Varför inte bara sätta 18+ gräns så de britter som är torra bakom öronen får spela det? Nejdå, spelet ska förbjudas. Pfff!

Pansarknekt

Censur får mig att vilja ta en Ak och flippa ut.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Censur får mig att vilja ta en Ak och flippa ut.

Postal 3 feat deftune?
Men som sagt, varför inte sätta 18 års åldersgräns och införa strikta leg kontroller och straff för att "köpa ut" till minderåriga, ungefär som vårat kära systembolag. Problemet blir väl att se efter så att det efterlevs av alla åf. Postal 2 har ju redan förbjudits i sverige, vad säger att inte Manhunt 2 lär möta samma öde här?:|


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Censur

(Jag inser att jag med största allvar hejade på portningen av Postal 2 något år sedan, men jag var en jävla idiot.)

Medlem

Kommer inte manhunt2 till PC?

Inaktiv

Om någon I storbrittanien vill spela MH2, så kommer denne att skaffa det - på ett eller annat sätt. oavsett ålder, mental (o?)stabilitet eller vad BBFC tycker om saken...

Medlem

Antar att Hostel finns i UK. såg just den filmen helt sjuk asså, våld och sex i en fin harmoni.

Medlem

Förbjud bilar så slipper vi trafikolyckor.

Medlem

Var det inte samma sak för Manhunt 1?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Postal 2 blev väl förbjudet i sverige pga diskriminering. Minns att expansionen innehöll "Taliban Training Camp".


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

KoP
Medlem

Den berömda Brittiska censuren. Blir väl tvärstopp när Postal 3 kommer också.

Medlem

This message has been removed by the British Royal Censor Department under the authority of the queen, her royal majesty, Elisabeth II.

Medlem

Som vanligt så verkar ordet "demokrati" inte betyda nånting för vissa länder....

Medlem
Skrivet av c-row:

This message has been removed by the British Royal Censor Department under the authority of the queen, her royal majesty, Elisabeth II.

haha, den var bra! lol!

tycker att de kunde ha satt en 18+ gräns och stränga leg kontroller ist för att bannlysa spelet...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Haha tänk om dom hade gjort manhunt för 360 och ps3 wii är ju fan inget våldsamt alls.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Som vanligt så verkar ordet "demokrati" inte betyda nånting för vissa länder....

"Demokrati" har inget med detta att göra så det kanske är du som bör kolla upp betydelsen...

Medlem

Det var ju oväntat.

Medlem

Väldigt synd att de är så jävla larviga och gör så. Men å andra sidan är det också mycket fin reklam för spelet, finns nog folk som söker sig extra till just sådana våldspel

Mvh

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Haha tänk om dom hade gjort manhunt för 360 och ps3 wii är ju fan inget våldsamt alls.

Så du menar att Manhunt skulle blivit mer våldsamt på 360/PS3? Genom bättre och snyggare grafik!? Att döda sina offer genom rörelser och dylikt är bra mycket mer våldsamt än vad grafik någonsin kommer att bli.

Tryck på "X" för att slå fienden i bakhuvet, eller slå gubben själv i huvudet via Wii-moten. You get the point!

Medlem

radiuz. Varför skulle det vara våldsammare bara för att man utför handlingen med större rörelser?
Resultatet blir ändå det samma. Snarare så skulle 360 mördande vara värre för att det är så diskret. Ingen ser att jag mördar *muahahahahaaaa*

Håller också med om att bättre grafik säkert skulle göra att spelet upplevdes som brutalare. 5 röda pixlar på golvet berör inte lika mycket som en hög köttslamsor som badar i blod.
Nu har jag i.o.f. inte spelat Manhunt så man får går på vad erfarenheten säger en om grafisk grafik i spel.
(Hemsidan för spelet var i alla fall... intressant speciellt musiken )

Zomfg censur, de måste vara i direkt maskopi med SATAN, förstår de inte frihet betyder, jävla terrorist-stat styrd av ren ONDSKA vi måste FÖRKLARA KRIG och instifta demokrati!

12
Skriv svar