Xbox 360 får rörelsekänslig handkontroll
Det är väl ett skämt??? Måste det vara. Ingen intelligent människa skulle köpa nåt liknande som man själv behöver löda fast. " Only 7 wires to solder"... LOL
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Var N64n först med rumble? kom inte en handkontroll till PS1 med sån funktionalitet också?
Men men, ska bli intressant att se vad det blir av detta i slutändan, om spel kommer stödja det å så. Ännu intressantare blir det dock bli att höra vad alla "Sony bara kopierar"-robotar säger
Kanske vore dags att inse att alla företag kopierar av alla och det inte är något dåligt i det.
Dualshock kom efter N64
ontopic, varför inte bara börja göra nya kontroller låter lustigt att man ska köpa nå kit å löda fast det i sina gamla kontroller hehe
"]Dualshock kom efter N64
ontopic, varför inte bara börja göra nya kontroller låter lustigt att man ska köpa nå kit å löda fast det i sina gamla kontroller hehe
Tja, nu kan de ju iaf hävda att du kan ha en rörelsekänslig kontroll till 360 och det kan väl vara nog så viktigt
Nu är det väl ändå inte Microsoft som släpper kontrollen, utan ett fristående företag vid namnet Talismoon som gör moddade saker åt Xbox, Xbox 360, Wii och PSP?
Ja, det verkar inte vara Microsofts officiella produkt. Så inlägg med "OMG! Microsoft tar från Sony!". Att det ska fungera bättre än det gör på Sixaxis kontrollen tvekar jag, speciellt för något som läggs på en kontroll som inte är tänkt att ha rörelsekänsliga funktioner. Ytterst tveksam, men de får ju grymt mycket PR nu. Hur mycket betalade de FZ för att få en nyhet om det på första sidan?
precis som mr.bear skriver så är det ju inte Microsoft som säljer detta utan det är ett "moddnings"företag som utvecklat det.
Denna "mod" säljer dom sedan till intresseade, varje vettig person borde ju fatta att MS inte skulle låta folk gå loss med lödkolv i handkontrollerna. (garanti och stämningar osv osv)
ibland så undrar jag....
Väldigt fjantigt. Detta var även väntat. Det roliga är dock att MS inte kommer få lika mycket skit som Sony fick då "de kopierade Nintendo".
Väldigt fjantigt.
De som klagade på Sony förut för kopiering och inte klagar på MS nu kan gå och ta sitt liv.
Vill även tillägga att jag inte är någon fan-boy whatsoever, tycker bara att situationen är patetisk.
// Peace
Men hörrö ni. Det var faktiskt Logitech som gjorde en sådan kontroll först, inte sony, inte nintendo. Och eftersom den var till Windows så har inte Microsoft kopierat något i långe loppet. Men det spelar ju inte någon roll då det är inte en officiell produkt.
Men FFS! Get your facts RIGHT innan ni hoppar på hånar MS (eller ngt annat företag heller för den delen).
Det är ju inte dom som gör producten. De här är old new. Har skrivits om i flera omgångar, inkls videos på www.xbox-scene.com om detta.
Det började med en kille som skulle se om det gick att implimentera rörelse känslighet. Så han köpte billiga saker i från "Claes Olsson" (i prinsip) och sedan har han jobbat vidare på idén.
Att det ens finns nötter här på forumet som ärligt talat tror att MS skulle släppa ett kit där man själv måste löda fast komponenterna i handkontrollen är ju helt otroligt *suck*
Sedan om MS ser detta, kopierar idén (som någon tidigare nämnde) och släpper det som egen produkt, så får ni mer än gärna skratta åh hacka hur mycke ni vill. MS har ju själva sagt att detta är inget dom ska satsa på.
Men innan dess.. knip!
Simon. Kanske vore läge att ändra topic efter vad denna nyhet egentligen säger? Ja vill ju inte se att FZ sjunker lika lågt som Aftonbladet va det gäller att försöka locka in folk genom falska löpsedlar.
Dessutom behöves det inget "stöd" i spelen för att detta skall fungera. Man kopplar helt enkelt på sjäva gyrona med en switch och dom tar då över de analoga kontrollerna. Dvs dom kopplas ur och man styr de "analoga" genom att tilta och luta kontrollen. Så rent teoretiskt, borde de fungera på alla spel, även om det är mer lämpat för flygsimulatorer eller dyligt.
Åtminstone va det så i den "version" jag såg för ett tag sedan på xbox-scene..
Suck fan så löjligt, först skrattade dom åt sony som valde att göra ps3 med blu-ray sen kom dom på iden att göra en till liten minst lika högljudd box som 360n och klämma in hd-dvd nu och nu samma sak. fan tröttnar de inte att alltid vara sist.
Shit! Den här killen har verkligen koll på läget.
Suck fan så löjligt, först skrattade dom åt sony som valde att göra ps3 med blu-ray sen kom dom på iden att göra en till liten minst lika högljudd box som 360n och klämma in hd-dvd nu och nu samma sak. fan tröttnar de inte att alltid vara sist.
Sist eller först spela roll? Huvudsaken är om det är bra eller dåliga grejer.
Men för h-e! "Tilt control" och liknande är inte samma sak som Nintendos "Wiimote"! Och det är inte MS själva som gör den kontrollen så den lär ju knappast få något vettigt stöd av spelen.
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
Instämmer med ovanstående talare! Nintendo's Wiimote är så mycket mer än bara "tilt", ibland undrar man vad för nötter det finns här på forumet?
Däremot vill jag tillägga att Nintendo vill att marknaden ska ändras, dom vill ändra på hur man ska spela TV-Spel. Kan nästan lova att nästa generation så kommer både Sony och MS har något mer liknande till Wii-moten. 3djepartsskräp med tiltfunktion kommer aldrig slå igenom!