Massive föreläser om jobbsökning på Dreamhack

Robot
Massive föreläser om jobbsökning på Dreamhack
Medlem
Massive föreläser om jobbsökning på Dreamhack

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

dom är ju samtidigt? är dom dumma i huvveE?

Medlem
Skrivet av dcxs:

dom är ju samtidigt? är dom dumma i huvveE?

QUE-?!

Medlem

Age of Conan visningen på stora scenen, och detta hos IT-gymnasiets monter. Bägge klockan 16.00. Hmm... decisions, decisions.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av redmac:

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*

Hur svårt kan det vara? Skall det behövas en personlig guide för att folk ens skall testa att söka jobb idag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Age of Conan visningen på stora scenen, och detta hos IT-gymnasiets monter. Bägge klockan 16.00. Hmm... decisions, decisions.

Men det är väl självklart att de väljer IT-gymnasiets monter. Eller?
ITG rules

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*

Hur svårt kan det vara? Skall det behövas en personlig guide för att folk ens skall testa att söka jobb idag?

nope, men det är alltid bra med tips. sluta vara så negativ. det finns massvis med människor som verkligen vill jobba men får inget!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*

Hur svårt kan det vara? Skall det behövas en personlig guide för att folk ens skall testa att söka jobb idag?

nope, men det är alltid bra med tips. sluta vara så negativ. det finns massvis med människor som verkligen vill jobba men får inget!

Du jobbar väl redan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*

Hur svårt kan det vara? Skall det behövas en personlig guide för att folk ens skall testa att söka jobb idag?

nope, men det är alltid bra med tips. sluta vara så negativ. det finns massvis med människor som verkligen vill jobba men får inget!

Du jobbar väl redan?

jo har gjort det sedan lumpen. har till och med blivit lurad av företaget 3 på nästan 7000 kronor. Just nu jobbar jag som säljare på en stor elektronik affär. Men jag är så trött på människor som säger att ALLA som inte har arbete sitter hemma och slöar...det är där skon klämmer!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Hurra för ITG

Medlem

De var på min skola för ett par veckor sedan och drog detta föredraget, var lite trevligt. Mest för att vi fick en demovisning av World in conflict

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:

nu önskar jag att man hade varit där...först conan presentationen och nu detta...*snyft*

Hur svårt kan det vara? Skall det behövas en personlig guide för att folk ens skall testa att söka jobb idag?

nope, men det är alltid bra med tips. sluta vara så negativ. det finns massvis med människor som verkligen vill jobba men får inget!

Du jobbar väl redan?

jo har gjort det sedan lumpen. har till och med blivit lurad av företaget 3 på nästan 7000 kronor. Just nu jobbar jag som säljare på en stor elektronik affär. Men jag är så trött på människor som säger att ALLA som inte har arbete sitter hemma och slöar...det är där skon klämmer!

Felet kanske är att det faktiskt är massa kids som slutar gymnasiet och sedan inte fortsätter till högskola som väljer att spela wow i stället för att leta jobb...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Felet kanske är att det faktiskt är massa kids som slutar gymnasiet och sedan inte fortsätter till högskola som väljer att spela wow i stället för att leta jobb...

Lär väl snarare vara så att ungdomen som avslutat grundskolan idag är så pass okunniga att de inte klarar av vad som krävs på Högskola. Kommer man inte in/klarar av högskolestudier så finns det inte mycket annat att göra än att ta jobb utan krav på utbildning.

Jag tror snarare att WoW-intresset blommar upp som ett resultat av långtidsarbetslöshet än att det skulle gå tvärtom.

Inaktiv

högskoleutbildning har inget med spelutveckling att göra tyvär
då är det faktiskt bättre att dom sitter hemma o spelar wow..så länge dom lär sig nått utav det och blir inspirerade
gjorde själv ett par wow modeller som jag animerade..

Medlem

Önskar att man kunde vara där, fast det är så långt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av F3D:

högskoleutbildning har inget med spelutveckling att göra tyvär

Såvida man inte ska läsa just spelutveckling på högskola, antar jag.

Önskar också att jag vore där. Skulle gärna vilja veta hur man kan få jobb som designer... verkar vara svårt att hitta jobb som det utan tidigare erfarenhet. Och så blir det hönan och ägget.

Medlem

Annars kan man lyssna på vad sköne gubben Paul Barnett har att säga

"How To Get Into The Industry":
http://media.pc.ign.com/articles/792/792352/vid_2016989.html

Medlem

Ha ha
Skön snubbe!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av F3D:

högskoleutbildning har inget med spelutveckling att göra tyvär
då är det faktiskt bättre att dom sitter hemma o spelar wow..så länge dom lär sig nått utav det och blir inspirerade
gjorde själv ett par wow modeller som jag animerade..

Att säga att högskoleutbildningar inte har NÅGOT med spelutveckling alls att göra visar ju bara på att du har en herrans koll... . . . . . . . .


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

1
Skriv svar