Januari 2009 är en vit gejmingmånad men vad ska jag spela?

Flakmonkey
Januari 2009 är en vit gejmingmånad men vad ska jag spela?

Så är 2008 snart till ända och som så många andra skulle jag nu lite nostalgiskt tänka tillbaka, men det hade jag faktiskt inte tänkt göra. Istället ska jag tänka framåt närmare bestämt morgondagen och resten av dagarna under januari 2009.

Jag har nämligen tänkt att januari ska bli en både "nyttig" och stillsam månad. 2008 blev ju - främst på slutet - ett år fyllt av lite för god mat, dryck, fester, etc etc etc och även om jag inte vill att 2009 inte ska innehålla de sakerna så skulle det kännas riktigt bra att i varje fall inleda året på ett lite mer lugnt sätt.

Den "plan" jag har gjort upp är relativt enkel och kan delas upp i följande steg:

  • Ingen alkohol - månaden ska vara vit.

  • Ingen "onödig" mat - inte äta kebab, pizza eller annat onyttigt själv. Blir jag hembjuden på middag eller liknande får jag dock dispens (måste ju få leva också).

  • Motion - börja gå (springa om vädret tillåter) ofta. Gärna varje dag och runt en timme varje gång.

  • Sömn - jag måste försöka sova ordentligt och inte sitta uppe längre än vad jag "måste"

  • Spel - Den lediga tid jag har ska läggas på spelande i så stor utsträckning som det bara är möjligt.

Det sista steget är förmodligen det mest intressanta och det jag själv ser mest fram emot. Tanken är helt enkelt att jag ska gejma så mycket som det går istället för att göra andra meningslösa saker som att sitta och pilla sig i naveln eller se på TV. Spelen ska klaras av och under hela månaden ska jag också blogga om mina framsteg och tankar om spelen.

Jag kommer dock behöva lite hjälp med att välja ut de spel som jag ska lira. Imorgon hade jag tänkt börja med #Resistance 2 som jag ännu inte "haft tid för" men efter det är jag öppen för förslag. Om du tar en titt på min spelsamling här på FZ så kan du se en lista på de spel jag har. Alla finns visserligen inte med där (bland annat saknas spel till de äldre konsolerna) men jag är absolut inte främmande för att köpa spel så har ni några förslag som inte är med på listan så är det bara att nämna dem också. Självklart bestämmer jag själv vad jag ska spela, men jag är öppen för det mesta och jag har inte heller någonting emot att spela om bra spel.

Imorgon inleder jag min resa och det ska bli så jävla kul

#blogg

Medlem
Januari 2009 är en vit gejmingmånad men vad ska jag spela?

World of Warcraft


signatur

Robin,
Frilansare

Flakmonkey
Skrivet av xplejjn:

World of Warcraft

Varför är jag inte förvånad över att just du kom med den kommentaren? Har faktiskt varit sugen på att börja lira ett MMO enda sedan jag la ner DAOC, men jag kan inte spela ett sånt spel lite. Jag måste bli "bäst" och då kräver det ju så otroligt mycket tid att man itne har tid att spela annat, så då får det helt enkelt vara... men tack för förslaget ^^

Inaktiv

Spela igenom hela MGS serien igen!

Själv har jag börjat med ettan igen

Medlem

Vet inte hur pass stort fan av settlers du är, ser inget av spelen i din spelsamling. Settlers 2: 10th Anniversary kan jag starkt rekommendera Settlers2 med förfinad grafik och smått förbättrad spelmekanik. Utöver det, samma gamla goa spel, enligt mig och många andra det bästa i serien

Dungeon Keeper 2 kanske kan vara något om du inte spelat det (alltför mycket). Ett spel man kan gå tillbaks till lite då och då för att bara uppleva stämningen i ens nyuthuggna håla

Själv har jag planerat att försöka lira igenom Thief 3 (igen) och WC3 (singelplayer, första gången ) innan julledigheten är över

Medlem

Braid!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Thief 3 är värt att spela igenom, det bästa sneak-em-up spelet som funnits. Får rysningar bara man tänker på när man skulle smyga in i mentalsjukhuset

Flakmonkey
Skrivet av Katana:

Vet inte hur pass stort fan av settlers du är, ser inget av spelen i din spelsamling. Settlers 2: 10th Anniversary kan jag starkt rekommendera

Settlers är wunderbar... minns när polaren köpte just Settlers 2 till PC... han hade ju en snäll farsa så de kunde köra SVGA (!!!!!) på sin burk, fy fasen va snyggt det var och betydligt mer spelbart för två pers

Citat:

Dungeon Keeper 2 kanske kan vara något om du inte spelat det (alltför mycket). Ett spel man kan gå tillbaks till lite då och då för att bara uppleva stämningen i ens nyuthuggna håla

Dungeon Keeper är en sån där serie som jag skäms lite för att jag inte spelat mer... Visst har jag testat det, men inte mycket mer än så... finns det att köpa för nedladdning någonstans kanske? hittar det inte i någon butik iaf :/

Citat:

Själv har jag planerat att försöka lira igenom Thief 3 (igen) och WC3 (singelplayer, första gången ) innan julledigheten är över

Thief... hmmm... har ju deadly shadows... det får kanske bli nästa spel att lira...

Skrivet av Zelaxe:

Braid!

Kommer garanterat införskaffas

Medlem

Börja spela DotA?
fast är ganska tidskrävande och ska helst spelas med åtminstone 5 vänner, då blir upplevelsen som bäst.

Medlem
Skrivet av joakim_hoog:

Börja spela DotA?
fast är ganska tidskrävande och ska helst spelas med åtminstone 5 vänner, då blir upplevelsen som bäst.

4 vänner räcker väl eftersom man max kan vara 5 i varje lag..4+1

Medlem

eftersom du lät lite sugen på ett mmo och verkligen vill bli bra i det ska du utan tvekan spela EVE-online. spelar ingen roll om du haft din char i 2 månader, du kan fortfarande spöa en som spelat i 2 år bara du koncentrerat dina skills på det du verkligen vill göra.

Plus att i eve finns det sjukt mycket valmöjligheter och grymmt mycket schyssta människor

Medlem

Jag såg inte Fable 2 i spelsamlingen Oo, det spelet är ju hur underbart som helst, man kan sitta och njuta av miljöerna i en stad och bara springa runt utan att egentligen göra någonting i timmar (eller i alla fall jag...) och sedan är uppdragen och mainstoryn för det mesta väldigt roliga.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar