Sega: "Wii-hypen kan dö snart"

Robot
Medlem
Sega: "Wii-hypen kan dö snart"

hårda ord, dock så tycker jag att han är lite väl hård dragen, jag menar, bara det kommer spel som utnyttjar wii till max med sina konstroller så tror jag att wii kommer finnas kvar ett bra tag. dock lär vi se nintendo komma ut med en ny konsol snabbare än vad sony ms lär göra


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nintendos problem har alltid varit att dom satsar för hårt på sin lilla nisch, och vägrar expandera mycket mer än nödvändigt. Det var problemet med Gamecube, och jag har känslan av att det kan komma att bli ett problem för Wii också. Dock så är tredjepartsstödet än så länge ganska positivt, men så var det i Gamecubens tidiga dar också innan alla övergav den.

Inaktiv

Om inte Nintendo börjar skapa spel som verkligen utnyttjar Wii kontrollen fullt ut snart så är det dags att sälja sej till Sony eller lägga ner.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

En konkurrent till nintendo som sågar wii. Märkligt...

Medlem
Skrivet av calle_:

En konkurrent till nintendo som sågar wii. Märkligt...

Ehm......har du sovit under en sten sen 2001 eller något?

Medlem

Kan svära på att det kommer en Wii 2.0 eller någon addon. Allt enl Nintendo-facit.

Gameboy -> Gameboy Color -> Gameboy Advance -> Gameboy Advance SP
Nintendo DS -> Nintendo DS Lite


signatur
Medlem

Asså, orka klaga nu när maskinen funnits i några månader!! Jag ser fram emot många spel till Wii, speciellt Capucine, Sadness, Mushroom Men, Forever Blue, Rygar, Pollen Sonata för att nämna några "unika" och annorlunda spel som förhoppningsvis använder Wii-moten till 100!

Och E3 har inte änns börjat, där lär fler och unika spel dyka upp. Har en lista på 50spel jag är intresserad utav till Wii, tycker det är tillräckligt mycket bara detta år och början på nästa.

Medlem
Skrivet av calle_:

En konkurrent till nintendo som sågar wii. Märkligt...

Det va jävligt länge sen som Sega slutade konkurrera med Nintendo

Medlem
Skrivet av Gunner:

Kan svära på att det kommer en Wii 2.0 eller någon addon. Allt enl Nintendo-facit.

Gameboy -> Gameboy Color -> Gameboy Advance -> Gameboy Advance SP
Nintendo DS -> Nintendo DS Lite

Blir nog ingen mer version för såhär är det.

Gamecube -> Wii

Han har ju en poäng dock, just nu har inte wii tillräckligt med bra spel för att hålla "hypen" vid liv. Men om det skulle komma några bra spel inom en snar framtid så ändras det nog.

Medlem

Wii var väl bara hypat veckorna upp till releasen...

Medlem
Citat:

Sega expects Sony's PlayStation 3 will be the ultimate winner in this round of the console battle.

Skrivet av Scott Steinberg:

We know the PS3 pool is pretty deep. There's a lot to exploit there.

Oooooh...

Medlem

Heh, kul hur du vänder detta mot Sony (som alla verkar vilja på sistone). Det var ju inte dom som uttalade sig den här gången. Eller så var du inte sarkastisk som jag misstänker.

Inaktiv

lol calle
*En konkurrent till nintendo som sågar wii. Märkligt... *

har du bott ute i nån skog eller ?

sega har inte haft en konsol sedan dreamcast,
och det var många år sen.

faktum är att sega faktiskt gör en hel del spel till Wii, men dom är också uppriktiga och säger som det är.
risken är stor att Wii blir en fluga.
upp som en sol och ner som en pannkaka.

i 2 månader älskade jag Wii, sen bara tvärdog kärleken och Wii såldes mot en ps3.

och jag är nog inte den enda Wii fanboyen som förr eller senare tröttnar.

nu är jag ps3 fanboy och det lär vara mycke längre än 2 månader.

Medlem

LET THE FLAMEWARS BEGIN! För övrigt gör sega spel till alla konsoller och pc. Så nån konkurrent är dom inte direkt.

Medlem

Sega är neutrala med detta utalande..Precis som Fargo sa.....

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Gunner:

Kan svära på att det kommer en Wii 2.0 eller någon addon. Allt enl Nintendo-facit.

Gameboy -> Gameboy Color -> Gameboy Advance -> Gameboy Advance SP
Nintendo DS -> Nintendo DS Lite

Blir nog ingen mer version för såhär är det.

Gamecube -> Wii

Han har ju en poäng dock, just nu har inte wii tillräckligt med bra spel för att hålla "hypen" vid liv. Men om det skulle komma några bra spel inom en snar framtid så ändras det nog.

Gamecube funkade ju inte... och där användes inte förädlingskonceptet. Den bara stod där och dog. De har nog lärt sig av det och plan finnes. Men vad den skulle innebära får väl framtiden utvisa. Men om man tänker så att Wii är billigast och därav lättköpt. Sedan är det lättare att lägga ut en 500-1000 kr för nästa byggkloss när man iaf har enheten osv...


signatur
Inaktiv

förr eller senare tröttnar man på wii:\ vilket är lite synd.

Inaktiv

ITS ALREADY DEAD....
mwahahahahahaaaa


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Gunner:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Gunner:

Kan svära på att det kommer en Wii 2.0 eller någon addon. Allt enl Nintendo-facit.

Gameboy -> Gameboy Color -> Gameboy Advance -> Gameboy Advance SP
Nintendo DS -> Nintendo DS Lite

Blir nog ingen mer version för såhär är det.

Gamecube -> Wii

Han har ju en poäng dock, just nu har inte wii tillräckligt med bra spel för att hålla "hypen" vid liv. Men om det skulle komma några bra spel inom en snar framtid så ändras det nog.

Gamecube funkade ju inte... och där användes inte förädlingskonceptet. Den bara stod där och dog. De har nog lärt sig av det och plan finnes. Men vad den skulle innebära får väl framtiden utvisa. Men om man tänker så att Wii är billigast och därav lättköpt. Sedan är det lättare att lägga ut en 500-1000 kr för nästa byggkloss när man iaf har enheten osv...

Det var mer ett skämt om du inte förstod det. Finns dom som kallar wii för gamecube 1.5 så jag spann vidare på det.
Sen så om du kollar på ditt exempel så har ingen stationär konsol haft samma typ av förbättringar som dom bärbara har haft så jag vet inte hur troligt det är att det wii kommer i ny version.
Tror att nintendo satsar mer på att vara först nästa generation istället.

Medlem
Skrivet av kabex:
Citat:

Sega expects Sony's PlayStation 3 will be the ultimate winner in this round of the console battle.

Skrivet av Scott Steinberg:

We know the PS3 pool is pretty deep. There's a lot to exploit there.

Oooooh...

Killen har sålt sin själ!!!

Medlem

Det var ju inte bara bashning av Sega. Dom släppte ju ett pressmeddelande till där dom klargjorde vad dom menade.

http://mylink.se/97pn0k

Inaktiv

Sant, tröttnade ganska fort, jag och pappa spelade bowling som tokar ibörjan.. Inte alls lika roligt längre, har stora förväntningar på Mario Party, måste ju bli succé till Wii! Vilka möjligheter!

Inaktiv

öhhh dissa please inte gamecuben roligaste consolen bye far !!!!

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Det var ju inte bara bashning av Sega. Dom släppte ju ett pressmeddelande till där dom klargjorde vad dom menade.

http://mylink.se/97pn0k

Folk sa precis sammasak om DS lite, att det var en fad medans psp was the hot stuff. Se hur det det gick med det.

Sålänge wii säljer som smör i japan så kommer det finnas stöd från third party devs.

Medlem

Svårt att tro att den dör ut i och med att den i nuläget inte ens konkurrerar med Xbox 360 eller PS3. Priset på Wii kan sjunka bra mycket mer än en Xbox 360 någosin kan (som redan sjunkit rejält).

Wii konkurrerar med PS2 i första hand om casual-spelarna och barnfamiljerna, och säljer redan idag en hel del till "vanliga" spelare som har den som "extrakonsol" för partyspel m.m., men säljer även till en hel del som inte ägt någon konsol på bra länge.

Sedan tycker jag det är märkligt att alla tror att man tröttnar på Wii jättensnabbt bara för att Wii sports inte har en oändligt stor livslängd. Jag skulle tippa på att livslängden för Wii sports är bra mycket längre än för någon av de releasetitlar som vare sig Xbox 360, PS3 eller för den delen PS2 haft. Och spelet är för tusan på köpet... Jag har nog lätt lagt ned 60+h med Wii sports och då händet det fortfarande att jag drar fram det och spelar lite. Orsaken till att jag inte gör det är att jag har annat att spela...

Wii kan däremot få problem i Europa, och inte minst Sverige, i och med att de är så tokslöa med att släppa spel här...

Men det är sant, det är viktigt att tillverkarna får ordning på spelen. Det behövs en ersättare till Wii sports när det är slut, och det finns tyvärr inte i dagsläget.

Och om det kommer fler spel i stil med Gudfadern, om det till exempel kommer ett snyggt bilspel typ Burnout (burnout till Gamecube är riktigt snyggt även när man jämför med Xbox 360 uppföljaren som jag också spelat), samt om Metroid verkligen lyckas sätta en standard för FPS på Wii - så kan Wii t o m börja konkurrera med Xbox och PS3-spekulanterna.

Racingspel på Wii har potential att bli "nästan" lika kul som med ratt, vilket är ett otympligt tillbehör icke-entusiasterna drar sig för att köpa. Tyvärr har man hittils bara lyckats med Exite Truck som lever på sin "out of control"-känsla och kanske inte kan översättas bra i någon annan form. Men även SSX Blur har visat man kan göra med en helt annan kontrolltyp än excite-truck (kombinerad spak och motionsense är grymt intuitivt och underbar känsla).

FPS-spelen är också en öppen fråga. Hittils har det varit skit. Men det går inte att förneka att känslan i Cod3 och Red Steel är underbar, och jag blir enorm involverad jämfört med handkontroll eller mus och tangentbord. Frågan om det går att hitta en bra balans mellan känsla och att det faktiskt går att styra (vilket det typ inte går i COD3).

Det som saknas helt men som kan bli en riktigt vinnare på Wii är TPS i stil med Gears of War och Lost Planet. Båda deras kontrollschema skulle kunna översättas och bli helt fantastiskt på Wii. När jag spelar de spelen sitter jag ofta och fantasierar över hur otroligt bra det hade varit med wiikontrollen.

i Gears of war kunde man tex använda sig av wii-moten för att slänga sig och först när man håller inne siktaknappen börjar man sikta med den som en pistol. Och styrsättet i Lost planet skulle man kunna ta rakt av och det skulle bli utmärkt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av kabex:
Citat:

Sega expects Sony's PlayStation 3 will be the ultimate winner in this round of the console battle.

Skrivet av Scott Steinberg:

We know the PS3 pool is pretty deep. There's a lot to exploit there.

Oooooh...

Killen har sålt sin själ!!!

Let the PS3 rule the world!

Medlem

Mer än jag som sa typ *gäsp* om allt den där "sega" killen hade att säga?

Medlem
Citat:

"But how much value can developers and creative folks get out of this wrist motion two years from now, or 5 years from now, or 10 years from now?" Steinberg said.

TAC-2:an hade support i en jäkla massa år och eftersom wiimoten är betydligt mer komplex så är det nog ingenting du behöver oroa dig över, gubbe.

Citat:

The $600 Sony machine has struggled to win customers, but Sony says its graphical power and built-in high-definition Blu-ray DVD player will give it appeal for 10 years.

*harkel*
Skrämmande att någon som är tillräckligt "viktig" för att intervjuas kan säga någonting så korkat.
Hört talas om Moores lag? Vem fasiken vill spela på PS3:an om tio år?!
Om tio år så kommer de yngre medlemmarna på FZ gnälla på dagens treåringar på diverse forum för att de inte fattar att "grafik inte är allt", samt att det "var mer känsla i spelen förr".
...och precis som idag så är det ingen som kommer att ta dem på allvar eftersom dåtidens miniräknare kommer att levereras med dåliga spel på köpet.
Gud bevare oss från fyrtiotalister - och som lurvas sa:

Skrivet av the wookiee:

Wii var väl bara hypat veckorna upp till releasen...

Skrivet av MammaMuu:

Tror att nintendo satsar mer på att vara först nästa generation istället.

Omöjligt! :evil:
Sony har ju sagt att de bestämmer när generationsbyte sker.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Doh! Inte ens startat min Wii konsol... borde klara Zelda först Ha lvvägs inne men men... Kanske de har rätt? (Nintendo finalist -92 i blåhallen top 25 av 50) PS: Yngst av alla som kvala in i finalen då

12
Skriv svar