Sega: "Wii-hypen kan dö snart"

Medlem

Wii + PC! allt som behövs
Spela zelda som en galning o nu när Mario Strikers har kommit...ojoj galet skoj! Online spel som är lätt o snabbt oxo!! guld

Medlem

Säger Sega som knappt förstår innebörden av "bra spel" själva längre... Idioter.

Medlem

Tänkte köpa en wii förut men så kolla man runt som en tok vad det fanns för spel och vad som skulle komma.
Bara skit känns det som. Är det inte barnspel så är det nå jäkla mariospel.
Nån wii blir det aldrig nu. Kanske om den skulle kosta 500:-

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Om tio år så kommer de yngre medlemmarna på FZ gnälla på dagens treåringar på diverse forum för att de inte fattar att "grafik inte är allt", samt att det "var mer känsla i spelen förr".
...och precis som idag så är det ingen som kommer att ta dem på allvar eftersom dåtidens miniräknare kommer att levereras med dåliga spel på köpet.

YES!!! Precis detta har jag försökt framföra varenda jävla gång ngn drar igång "det var bättre förr"-melodin... Ingenting var bättre förr, det är bara de avdankade som längtar tillbaka till sina forna glansdagar


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Tragiskt, jag vet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av mullet:
Skrivet av Svartsmurfen:

Om tio år så kommer de yngre medlemmarna på FZ gnälla på dagens treåringar på diverse forum för att de inte fattar att "grafik inte är allt", samt att det "var mer känsla i spelen förr".
...och precis som idag så är det ingen som kommer att ta dem på allvar eftersom dåtidens miniräknare kommer att levereras med dåliga spel på köpet.

YES!!! Precis detta har jag försökt framföra varenda jävla gång ngn drar igång "det var bättre förr"-melodin... Ingenting var bättre förr, det är bara de avdankade som längtar tillbaka till sina forna glansdagar

Haha, du har nog fan rätt. Men jag tänker ändå framhäva att det var bättre förr innan det häringa internetet började spridas i var mans hem och man var tvugna att sitta och spela Double Dragon tillsammans hemma i soffan.

Medlem

Jag tycker grafik är en väldigt stor del av spel. Ju snggare desto bättre. Visst, storyn har också en viktig del i det hela, men många stora speltitlar har klarat sig utan en stark story.
Doom exempelvis, monster kommer från helvetet, döda dem. Ingen stark story, men bra grafik, speciellt 3:an.

Därför skiter jag i den eventuellt dåliga storyn som kommer finnas i exempelvis Crysis. Grafiken och fysiken kommer antagligen ÄGA!
Samma sak med SW:Force Unleashed, Operation Flashpoint 2 etc.
Så länge det är snyggt, så vill jag ha det.

Därför räcker inte en Wii för mig. Den klarar inte mina grafikkrav.

Sen är det klart, spela nåt gammalt kultspel är aldrig fel, men ett spel som kommer ut idag ställer jag lite högre krav på...

Kolla, det blev ju nästan en liten uppsats!:p

Medlem
Medlem

Dom som spelar spel endast för att spelet är snyggt kan lika gärna titta på en blizzardvideo om & om igen. Lika meningslöst

Medlem

wii hadde vart perfekt med samma grafik som på xbox 360 och med bättre spel


signatur

I'm the broken one who fixed it.

PaZ
Medlem
Skrivet av kabex:

Jag tycker grafik är en väldigt stor del av spel. Ju snggare desto bättre. Visst, storyn har också en viktig del i det hela, men många stora speltitlar har klarat sig utan en stark story.
Doom exempelvis, monster kommer från helvetet, döda dem. Ingen stark story, men bra grafik, speciellt 3:an.

Därför skiter jag i den eventuellt dåliga storyn som kommer finnas i exempelvis Crysis. Grafiken och fysiken kommer antagligen ÄGA!
Samma sak med SW:Force Unleashed, Operation Flashpoint 2 etc.
Så länge det är snyggt, så vill jag ha det.

Därför räcker inte en Wii för mig. Den klarar inte mina grafikkrav.

Sen är det klart, spela nåt gammalt kultspel är aldrig fel, men ett spel som kommer ut idag ställer jag lite högre krav på...

Kolla, det blev ju nästan en liten uppsats!:p

Sen kommer ju den där lilla saken som kallas gameplay in också. Men människor är tydligen olika, jag skulle aldrig spela ett spel bara för att det är snyggt...

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:

wii hadde vart perfekt med samma grafik som på xbox 360 och med bättre spel

Därför man ska ha en Wii och en 360. Som handen i handsken. Perfect match.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Kul när folk snackar skit om en konsol som funnits i några månader! Precis samma bullshit var det när DS kom, titta på DS idag - Den totalt dominerar bärbart. Wii går i samma spår som DS, helt enkelt något annorlunda. När Wiimoten utnyttjas tillräckligt mycket kommer folk inse! Jag hade en 360, och den stog och dammade i 5 månader efter jag tröttnat på GoW. Nu är den såld trots att jag till en liten del saknar den, men jag föredrar en bättre kontroll före grafik. Spelen jag vill ha till 360 kommer ändå till PC.

Löjligt att säga att Wii är trist när det inte finns spelen ännu som visar vad den går för, jag har då aldrig spelat så mycket med kompisar eller haft så kul som med Wii. Och då pratar jag bara om fjuttiga Wiisports och Warioware.

När stortitlarna kommer, då jävlar!

Inaktiv

bara att inse, ps3 är bäst, och microsoft lär få släppa ännu en konsol medans ps3 härskar.
360 är ju redan 2 år gammal,

och när ps3 står på topp i grafik om nåt år då är 360 en gammal skrothög.
wii var en skrothög redan när den släpptes

varför nöja sig med det som är näst bäst ?
och alla vet ju vad som är bäst,
även om inte alla säger det högt,

hd dvd är ju också jättebra enligt microsoft,
hd dvd är ju så bra att vi väljer att inte ha den i vår xbox 360.
men köp en hd dvd ändå allihop, bli inte avskräckta av att vi inte vill ha den i vår fina konsol.

// mvh
microsoft

Medlem

Haha, trollet.

Inaktiv
Skrivet av Sjögge_:

förr eller senare tröttnar man på wii:\ vilket är lite synd.

VIlken konsoll tröttnar man inte på då?

Allting hänger på spelen och känslan imo. Bra spel gör att en konsoll lever länge. Sen spelar det ingen roll om det är bra graffe eller massa andra finesser med.

Inaktiv

min wii sålde man efter 3 månader, längre än så var det inte kul.
och ps3 sålde man efter 1 månad. sicken tråkig konsol det är.
nej det var skönt att gå tillbaks till 360.
och nu den 24 augusti ska jag gå och hämnta en 360 elite på Game.

Medlem

Säger Sega som pumpar ut skitspel. Hah.

Medlem

hur gammal är du BangBoomBang?,kör upp dina fanboy fasoner i billgates röv, 90% av dina inlägg handla om att kasta skit på ps3 och till en vissdel Wii.. lägg ner skiten och lek med din jävla plastleksak i sandlådan istället.

jävla fjortis


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Har läst lite av dina inlägg och allt du gör är att vräka ur dig en massa nonsens, typ min konsol slår din konsol. Men lilla du, tänk på oss som har en ny pc, vi äger ju dig totalt i allt. Det fps spel som släpps där du med din rosa konsol kan möta mig online, den dagen lägger du av att spela. Såvida du inte tycker om att bli ägd och förnedrad.

Trevlig jul på dig.

Ps: Behöver inte svara på mitt inlägg för jag orkar inte läsa det, du har inget att komma med, go home, go away... bítch.

/MYM_Jesus

Skrivet av BangBoomBang:

lol calle
*En konkurrent till nintendo som sågar wii. Märkligt... *

har du bott ute i nån skog eller ?

sega har inte haft en konsol sedan dreamcast,
och det var många år sen.

faktum är att sega faktiskt gör en hel del spel till Wii, men dom är också uppriktiga och säger som det är.
risken är stor att Wii blir en fluga.
upp som en sol och ner som en pannkaka.

i 2 månader älskade jag Wii, sen bara tvärdog kärleken och Wii såldes mot en ps3.

och jag är nog inte den enda Wii fanboyen som förr eller senare tröttnar.

nu är jag ps3 fanboy och det lär vara mycke längre än 2 månader.


signatur

Det är bara rövhål som fuskar.. nuff said!

12
Skriv svar