Fem PS1-spel till PS3 nästa fredag

Robot
Medlem
Fem PS1-spel till PS3 nästa fredag

Syphon Filter!! Har för mig att ettan var riktigt bra

Inaktiv

det var fan på tiden!

wipeout!!
(lär inte vara lika kul som wipeout : pure iofs..)

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Syphon Filter!! Har för mig att ettan var riktigt bra

Yes, Syphon Filter var nog det ps1 spelet jag spelade mest.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

tack, nu börjar PSN verkligen likna något bra uppdatering igår och en finfin att vänta inom en vecka. nu vill jag bara ha silent hill till ps1 för ps3 också så kan jag dö lycklig


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Vad kommer spelen att kosta ungefär, finns det några uppgifter?

Medlem

nostalgi-kännsla man fick där.
sånt här gör en sugen på att skaffa ps3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

gutt mos, är så sketaglad att man fick tummen ur å skaffa ps3.

Medlem

PSP får dessa spel också...väldigt kul...

After months-long delay, Europe is finally getting a chance to download and play PS1 classics on their PSP and PS3 systems. Although there's no way to directly download games to the PSP yet, those fortunate enough to have both Sony machines will be able to access the following content next week, according to Three Speech:

* Crash Bandicoot
* Wipeout
* Medievil
* Jumping Flash
* Syphon Filter

Medlem

Crash Bandicoot, Wipeout, medievil och Syphon Filter <3

Medlem

syphon filter! LOVE! underbar spelkänsla, spelade det oräkneligt mycket!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Eller så skapar man ett US-konto och köper spelen redan nu.

Medlem
Inaktiv

Hoppas Castlevania: Symphony of the Night kommer snart.

Medlem
Skrivet av mh76:

Hoppas Castlevania: Symphony of the Night kommer snart.

Tror inte det kommer släppas, SOTN är ju på väg till PSP som vanligt köpspel så att släppa den som billig nedladdningsvariant vore ju att skjuta sig själv i foten.
I alla fall om dessa spel, som jag förstått det, ska gå att föra över till PSP och spela på den med.

Medlem

Precis som N64-spelen som släpps till Wii, så har inte PS1-spelen åldrats särskilt väl. Undrar hur det blir med uppskalning och kanutjämning på en HDTV. PS1-spel kan tyvärr se ännu sämre ut än N64-spelen som hade sin speciella suddiga (och ibland närapå så lågupplösta texturer att det kan ses som enfärgat) look som åldras förhållandevis väl. Ocarina of Time och Super mario 64 ser ganska rent och städat ut (även om det är kantigt och helt utan detaljer), medan jag är mer orolig för wipeout...

Jag vet dock hur pass väl en PS1-emulator till PC kan förvandla de gamla spelen, och om PS3:an gör ett lika bra jobb (eller dåligt - då det inte är troget orginalet) så kan det ju bli trevligt.

Medlem

Varför ska vi i europa vara så hejdlöst efter hela tiden?
Dessa spel har funnits ett bra tag i US att köpa och dom funkar utmärkt att köpa från us-shoppen, så varför inte släppa dom samtidigt här i eu?

Blir så trött på denna ständiga väntan......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

hoppas poypoy 1 och 2 kommer, så sjukt kul hade vi med det

Medlem
Skrivet av Tassel:

Varför ska vi i europa vara så hejdlöst efter hela tiden?
Dessa spel har funnits ett bra tag i US att köpa och dom funkar utmärkt att köpa från us-shoppen, så varför inte släppa dom samtidigt här i eu?

Blir så trött på denna ständiga väntan......

Uppenbarligen för att folk inte protesterar utan slänger glatt slantarna till Sony hur de än gör.

Medlem
Skrivet av mh76:

Hoppas Castlevania: Symphony of the Night kommer snart.

Finns redan på Marketplace till Xbox360


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem
Skrivet av XCan:

Uppenbarligen för att folk inte protesterar utan slänger glatt slantarna till Sony hur de än gör.

Och skulle vi inte slänga ut slantar skulle Sony inte släppa nått alls.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar