Sixaxis med rumble på gång - igen

Robot
Sixaxis med rumble på gång - igen
Inaktiv
Sixaxis med rumble på gång - igen

sony som sa att rumble va sÅåÅåååååÅå lastgen

Medlem

Coolt! Man saknar faktiskt rumble lite med nuvarande Sixaxis, hoppas bara att den inte blir mycket tyngre än vad den är nu. Den lätta vikten gör nämligen dosan helgjuten.


signatur
Medlem

Självklart ska rumble finnas, något jag skulle vilja se dock är rumble i Nunshucken till Wii! Men då krävs nog en bättre batteridrift.

Flakmonkey

Om det nu kommer en Sixaxis med rumble så hoppas jag att man kommer kunna byta in sin "gamla" mot en ny... inte rakt av förstås, men så man får lite tillbaka... inte så troligt, men tror det vore ett bra drag från sonys sida

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om det nu kommer en Sixaxis med rumble så hoppas jag att man kommer kunna byta in sin "gamla" mot en ny... inte rakt av förstås, men så man får lite tillbaka... inte så troligt, men tror det vore ett bra drag från sonys sida

Inte särskilt troligt att så kommer ske. Däremot kan man ju lugna sig med att köpa fler extradosor tills man gjort ett officiellt uttalande...


signatur
Inaktiv
PaZ
Medlem

Är jag den enda i hela världen som inte gillar rumble? Jag har inte spelat så mycket playstation i mina dagar, det kan vara därför, men jag tycker mest att det stör..

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Är jag den enda i hela världen som inte gillar rumble? Jag har inte spelat så mycket playstation i mina dagar, det kan vara därför, men jag tycker mest att det stör..

Nejdå det tror jag absolut inte att du är ensam om. Men det är ju bara att stänga av den funktionen om man inte tycker om det.

Själv så tycker jag att det är en bra funktion som kanske då visserligen gärna kan få vara avstängd i vissa spel då det kan bli lite väl mycket ibland.

Förresten det är bluetooth som används som överföringsteknik i PS3:ans kontroller? Och hm... någon 2.4GHz teknik till XBOX 360... vad använder Wii? Och hur mycket har detta med batteriförbrukningen att göra? Är inte bluetooth ganska energikrävande? :\

Medlem

Det är inget som känns nödvändigt för min del, men kommer de så lär man väl garanterat skaffa en

Inaktiv

bra att dom kommer med det nu när man redan köpt ett ps3 med en kontroll som inte har skakfunktion:\

Medlem
Skrivet av Sjögge_:

bra att dom kommer med det nu när man redan köpt ett ps3 med en kontroll som inte har skakfunktion:\

Det är därför man väntar. På rumble och prissänkningen.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av PaZ:

Är jag den enda i hela världen som inte gillar rumble? Jag har inte spelat så mycket playstation i mina dagar, det kan vara därför, men jag tycker mest att det stör..

Nejdå det tror jag absolut inte att du är ensam om. Men det är ju bara att stänga av den funktionen om man inte tycker om det.

Själv så tycker jag att det är en bra funktion som kanske då visserligen gärna kan få vara avstängd i vissa spel då det kan bli lite väl mycket ibland.

Förresten det är bluetooth som används som överföringsteknik i PS3:ans kontroller? Och hm... någon 2.4GHz teknik till XBOX 360... vad använder Wii? Och hur mycket har detta med batteriförbrukningen att göra? Är inte bluetooth ganska energikrävande? :\

Wii kör BT, om 360 kör på "2.4GHz teknik" så är det nog BT även där. PS3 har jag ingen aning om dock.

Flakmonkey

PS3 har BT, kan ju koppla in vilken BT-grunka som helst. Använda ditt headset till mobilen på maskinen å så... riktigt smidigt.

ptr
Medlem

jag älskar rumble! God of War utan rumble skulle inte vara samma sak när man kör nere svärden i marken osv. känslan blir så mycket bättre.
mene alltså anledningen var väl något patentskit så de inte fick ha rumblefunktion i kontrollerna? men när man läser specifikationerna på webhallen så står det något annat.

"I och med lanseringen av det nya avkänningssystemet i sexi axlarl så kommer vibreringsfunktionen som används i handkontrollerna DUALSHOCK® ochl DUALSHOCK®2 till PlayStation loch PlayStation®2 intel attl användas i den nya jPS3-handkontrollen, då vibreringen stör informationen som registreras av sensorn."

hur är det EGENTLIGEN?

skit samma iofs ge mig en kontroll med rumble så blir jag nöjd och kör upp den i fisan :D...... på kärringen

Medlem

Immersion Corporation heter företaget som står bakom i princip allt som skakar! Sony "snodde" utav det företaget vid PS2-tiden och har nu problem för att få göra dualshock igen till PS3, men allt verkar löst nu efter en "liten" lösensumma som Sony betalat Immersion.

Rätta mig om jag har fel!

Medlem

Ge mig rumble nu, vem fan behöver trådlöst anyway


signatur

Meep!

Medlem

Om det inte skakar så är det inget att ha :>

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Ge mig rumble nu, vem fan behöver trådlöst anyway

Hm... då har du inte varit med om att folk ibland ska gå förbi tv:n när man sitter o spelar o så sliter de ur kontrollen bara för att de är klantiga att inte se sladden. ^^

Trådlöst när det gäller konsoll är kanon... till PC, totalt meningslöst.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Immersion Corporation heter företaget som står bakom i princip allt som skakar! Sony "snodde" utav det företaget vid PS2-tiden och har nu problem för att få göra dualshock igen till PS3, men allt verkar löst nu efter en "liten" lösensumma som Sony betalat Immersion.

Rätta mig om jag har fel!

Låter rätt ;P

Varför sätter sony in last gen teknologi i sina kontroller när de dissade det? Lyssnade dom på sina konsumenter för en gångs skull? Tror folk i helvetet ska börja köpa regnkläder.

Inaktiv

Precis, trådlöst är jättebra, bara jobbigt med en sladd som du kan trassla in dig i.

Medlem

rumble äger måste kännas tråkigt att köra action spel utan det


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Tycker själv att ps1-2 och 3 kontrollerna är en bit oergonomiskt plastskräp jämnfört med xbox360 kontrollen som är helt underbar.

Sen att i efterhand komma och lägga till funktioner på den är bara billigt. Gör den ordentlig från början!

Medlem

Håller med föregående talar. Har aldrig riktigt gillat ergonomin i PS-kontrollen. Att dom sedan inte utvecklat den ett jota på 3 generationer gör ju bara saken ännu mer pinsam. Den är ju inte "ultimat" på någe sätt.
Och de här med att dom nu sätter in RP i kontrollen är bara ÄNNU en grej av tusen Sony har ändrat sig på i efterhand! Dom har ju inte haft en siffra rätt sedan dom lanserade de första spec. på maskinen tills idag.

Sony lovar:
* Rumbelpack ska vi INTE ha

Sony levererar:
Nu kommer det

Sony lovar:
* BlueRay är the shit!

Sony levererar:
Kräver 1080p skärm

Sony lovar:
* Man ska kunna spela ALLA gamla PS-spel

Sony levererar:
Man kan spela ett fåtal, och EU får inte ens HW-stöd.

Sony lovar:
* ALLA spel är 1080p och på 2 skärmar sammtidigt.

Sony levererar:
Första spelen "bara" 720p
Ej stöd för två skärmar

osv osv..
Listan kan ju nästan göras oändlig känns de som. Nog att PS3:an har kapasitet att vara en grym maskin, men så som Sony har skött lansering och allt va de heter är under all kritik tycker jag. Pinsamt oproffesionellt.

(gömmer sig bland kuddarna i soffan och inväntar sitt straff ifrån alla PS3-fan )

Men missförstå mig rätt nu. MS har gjort sin del av ändringar med, så som Eliten som kommer nu. Där har dom monterat i en HDMI kontakt, som man kanske tycker "borde" varit med ifrån början.
Men ja argumenterar så här. EN sak är INGEN sak. Men när det händer gång på gång börjar man ju undra?
Då blir även en sådan här "liten" ändring, trots att den är för det bättre, vänt till något negativt. Tyvärr..

(gömmer sig igen)

Medlem

^-- *gives flameshield* Du kommer behöva denna ;P

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Tycker själv att ps1-2 och 3 kontrollerna är en bit oergonomiskt plastskräp jämnfört med xbox360 kontrollen som är helt underbar.

Då får jag väl kontra med att jag tycker handkontrollen till 360 är helt värdelös. Lika smidig och ergonomisk som en surfingbräda. Sa jag att jag tycker den är sjukt ful också? Ser ut som ett pedagogisk hjälpmedel för barn 2-6 år.

PS3-kontrollen kunde varit aningen tyngre kanske men är utmärkt ändå. PS2-kontrollen är helt perfekt.

Flakmonkey
1
Skriv svar