Beautiful Katamari bara till Xbox 360?

Robot
Inaktiv
Beautiful Katamari bara till Xbox 360?

rip ps3 ;D;D;Dddd,d

Medlem

Tycker alla kan sluta hålla på med exklusiva spel, man vill inte behöva köpa alla konsoller, blir så jädrans dyrt. Vill inte slösa 9-10 tusen på 2 konsoller för att sen kunna köpa exklusiva spel för 600kr styck.
Hade hellre sparat 6000 och bara köpt en maskin för 3000.
Men vad skulle allt vara utan konkurrens, tänker bara ur pengasynen. Lite jobbigt sådär.

Flakmonkey

Det är ju oftast de exklusiva spelen som är intressanta, de som kan dra nytta av maskinernas starkaste sidor istället för att behöva anpassa sig till minsta gemensamma nämnare...

Medlem

Ojoj, jag tycker det känns som att Microsoft nästan hela tiden snor intressanta spel som kunde kommit till Sonys PS3 också.

Flakmonkey
Skrivet av Cedric:

Ojoj, jag tycker det känns som att Microsoft nästan hela tiden snor intressanta spel som kunde kommit till Sonys PS3 också.

Nu spekuleras det ju i det här fallet om att det skulle vara tidsexklusivt... Jag tror inte Namco är så korkade att de inte släpper katamari till PS3, jag menar det är ju populärast i Japan och där har 360 svårt att etablera sig ordentligt :/ Men kan de få extra cash från Microsoft nu och sedan släppa spelet till PS3 då de sålt fler konsoler så är ju det bara smart ^^

Medlem

Äh, finns gott om exklusiva titlar till PS3 också.

"Ps3 = Most exclusive games - 100 exclusive upcoming PS3 titles"

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=73301&highlight=exc...


signatur
Medlem

Kännde typ igen en tiondel av alla de spelen, men men kan vara så att jag aldrigt ägt någon sony maskin. Shit vad microsoft verkar punga ut pengar för att få mer titlar. Kan bara säga att me like. Synd att de dock inte görs till ps3 då andra missar spelen som kan vara trist.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Det är ju oftast de exklusiva spelen som är intressanta, de som kan dra nytta av maskinernas starkaste sidor istället för att behöva anpassa sig till minsta gemensamma nämnare...

Ja precis. För annars så måste de ju utveckla flera versioner av ett och samma spel för att det ska fungera så smidigt som möjligt på alla plattformarna. Vilket ibland leder till att t.ex. XBOX 360 versionen drabbas av kontrollproblem eller något liknande.

Men värst är ju PC <--> Konsoll konverteringarna. Fast ibland lyckas även de.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Äh, finns gott om exklusiva titlar till PS3 också.

"Ps3 = Most exclusive games - 100 exclusive upcoming PS3 titles"

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=73301&highlight=exc...

Herregud, sluta linka på den där listan!!! Mängder av titlar där på listan är "Namco PS3 Sports Project","Resistance 2 [Rumored, But Likely]","Sucker Punch Project [Untitled] - LINK", "Virtua Fighter 5 (For Now)", Dragon Age m.m.

väldigt löjlig lista för att försöka fylla ut ps3ans exklusiva titlar. Folk skrattar åt den blandannat på gamespot och neograflänk

Medlem
Citat:

Herregud, sluta linka på den där listan!!! Mängder av titlar där på listan är "Namco PS3 Sports Project","Resistance 2 [Rumored, But Likely]","Sucker Punch Project [Untitled] - LINK", "Virtua Fighter 5 (For Now)", Dragon Age m.m.

väldigt löjlig lista för att försöka fylla ut ps3ans exklusiva titlar. Folk skrattar åt den blandannat på gamespot och neograflänk

Vad är det härför sur uppstötning? Ser knappast var jag skrev att alla titlar på listan till hundra procent var utannonserade, och det är inte heller meningen.

Den visar snarare på att det finns en hel del tids/helexlusiva spel som kommer till PS3 och att bilden som målas upp av hårdhudade fanboys likt dig, om att de inte finns, faktiskt inte stämmer.


signatur
Medlem

^-- fanboys? Ja planerar att köpa en ps3 inom en snarframtid och min favorit konsol genom tiderna är psx, så bespara mig sånt där snack. Listan ger en felaktig bild, när typ 70% av dom är bara Rumored, likely, untitled, multiplats, tidsexklusiva m.m. Hade inte haft något imot listan om den varit "korrekt", och inte böjt på sanningen.

Att de som gjort listan har använt så många av dessa intitled blah blah vilket av alternativen nämnad ovanför ger mig helt andra signaler än att "wow, ps3an har massor av bra titlar som kommer, speciellt det där untitled från Namco!":up:

Medlem

Det är sex titlar på listan som är märkta som "Rumored" och projekt som jag kan hålla med om är rena spekulationer, resten har blivit bekräftade som exklusiva spel för systemet.

Men jag återupprepar min och troligtvis listskaparens poäng, det finns en hel del exklusiva titlar till PS3an som är på väg, även fast alla inte döpts eller utannonserats så är det trevlig vetskap.

Personligen ser jag fram emot vad "Untitled from Namco" kan komma att erbjuda


signatur
Medlem

^-- Och då namco var ett dåligt exempel då de släpper många bra spel ;P

1
Skriv svar