Playstation 3 firmware 1.81 släppt

Robot
Playstation 3 firmware 1.81 släppt
Medlem
Playstation 3 firmware 1.81 släppt

I use HDMI And the graphics are sexy!!

Medlem

Mwahahaha...vår gamla burktv håller på att gå sönder...då ska vi skaffa ny tv...och vid det laget har jag nog råd med en PS3 också!!! Mwahahaha!!!

Medlem

drog in det i morrse men har inte hunnit att testa än.

Medlem

Jag märker ingen skillnad, vad är full rgb bra för egentligen? kör hdmi 1080p på en 42"

Flakmonkey
Skrivet av fAkkfAcE:

Jag märker ingen skillnad, vad är full rgb bra för egentligen? kör hdmi 1080p på en 42"

Bättre färgåtergivning. Har du slagit på Full RGB? måste göras i inställningarna.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av fAkkfAcE:

Jag märker ingen skillnad, vad är full rgb bra för egentligen? kör hdmi 1080p på en 42"

Bättre färgåtergivning. Har du slagit på Full RGB? måste göras i inställningarna.

Ska även sägas att din tv måste stödja Full RGB.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Är det som Full HD eller?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av fAkkfAcE:

Jag märker ingen skillnad, vad är full rgb bra för egentligen? kör hdmi 1080p på en 42"

Bättre färgåtergivning. Har du slagit på Full RGB? måste göras i inställningarna.

Ska även sägas att din tv måste stödja Full RGB.

Har full rgb påslaget i ps3:an, hittar inget full rgb i menyerna på tvn så den stödjer nog inte det då. Vore kul om nån som har det på tvn kunde kolla om det blir nån märkbar skillnad med det påslaget.

Medlem

Nu är det inte bara spel som behöver patchas och datorer som behöver uppdateras längre. Det har spridigt sig till konsoler också :/

Medlem

För att använda "Full RGB" krävs det att eran TV är utrustad med HDMI 1.3 som PS3 har. Vilket möjliggör mer färger, ända upp till 48bit om jag minns rätt. Skillnad? Ingen aning, men säkerligen mer djup i bilden trots att ögat inte kan se mer.

Flakmonkey

Utan

Med

Bortse från ränderna på den med full rgb, har ingenting med full rgb att göra

Medlem

En fin demonstration! Tackar vi för Nosnos Precis som jag sa, mer djup i bilden vilket syns tydligt i svärtan.

Medlem

märkte det med när jag testa, vart mycket bättre bild.

Medlem

Eehm, nu var det ju itne Full RGB som var det nya, utan endast en fix som gjrode att Full RGB-läget slogs av varje gång man startade om sin PS3a

Medlem

Och min PS3a som ligger nerpackad just nu pga flytt Gryma bilder Nosnos, efter att ha sett den jämförelsen så kan jag knappt bärga mig

KoP
Medlem

Kan man lika gärna dra upp färgåtergivningen och kontrasten i tv'n..

Fast nu vad det ju bara en fix till något som redan finns.. som ovanstående inlägg sa, som gjorde att full rpg inte slår av sig vid omstart.

Medlem

Ja jag har iaf inget ljud efter uppdateringen !!!!!!!!!! aaaaaaaaaaah

1
Skriv svar