Intervju - Richard Garriott om Tabula Rasa

Robot
Intervju - Richard Garriott om Tabula Rasa

För tio år sedan skapade han det första stora MMORPG-spelet, nämligen Ultima Online. Ultima är ett av de spel som skapat och etablerat många av de lösningar som fortfarande är en betydande del av genren. Jag fick äran att tala med MMO-kungen Richard Garriott, även känd som "Lord British", som är "executive producer" för Richard Garriott's Tabula Rasa.


Medlem
Intervju - Garriott om Tabula Rasa

Jag ser fram emot Tabula Rasa, tror det kan vara en friskt fläkt i MMO världen.

Bra intervju också

Medlem

Låter inte alls tokigt. Multiplayer är överskattat.

Medlem

Ser oxå fram emot spelet, det verkar råda bot på mycket av det jag verkligen inte står ut med i MMO spel, speciellt grinding! Att jag dessutom gillar Sci-fi är ju inget minus direkt


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Kan bli bra, fram för mer sci-fi mmo's

Medlem

Ännu en droppe i PvE-oceanen :(.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Spelar ingen roll vilken klass det är eller hur lång tid det tar jag SKA ha en sådan där Mech, Warhammer kopian. Kan mani alla fall låtsas att det kommit ett Mechwarrior MMO

Medlem
Skrivet av Harafnir:

Spelar ingen roll vilken klass det är eller hur lång tid det tar jag SKA ha en sådan där Mech, Warhammer kopian. Kan mani alla fall låtsas att det kommit ett Mechwarrior MMO

Ett Mechwarrior MMO vore kanske det coolaste ever, har för mig det var ett under utveckling men att det lades ner. Med alla olika legosoldater och faktioner så vore det skit tufft om de gjorde ett MMO


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

verkar ju kunna bli coolt, såg inte så livligt ut på screensen dock.

Inaktiv

Fett överskattat, tror inte alls på detta spel. Allt låter som något som redan gjorts fast dom tar bort ännu mer. "Fortsatt story i expansioner"; jaha? Så man ska spela 1 månad och vänta 11 månader och sen fortsätta? Jag tror knappast man kommer sitta i 1 år med den storyn dom har aktuell nu.

Blir nog ett helt mediokert spel; singleplayer som multiplayer..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

interesting stuff


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

PvE är så jäkla meningslöst, kan man inte direkt påverka spelarna runt en kan man lika gärna köra myst. Det är otroligt hur mycket skit som produceras idag. Fia med knuff är bättre då t.om. det innehåller vissa PvP moment.

Medlem

"Oändligt
mycket mer
innehåll än
i andra
MMO-spel"

Har man inte hört det 1000 gånger tidigare.


signatur
Medlem

Hum, vet inte vad jag ska tycka. Sugen på att testa det, men köpa?

Inaktiv

Det verkar ju coolt! men PvP är mmorpg hjärtat... det går bara inte att begränsa det så mycket... =(


signatur

GoW är God of war och INTE Gears of war... den som säger något annat borde inte vistas utomhus ifall jag får reda det...

Medlem

All hype åsida så är det hur gameplay är utformat som Jag undrar mest över. Är striderna tråkiga så spelar det ingen roll hur innovativt eller stort den gode Garriot påstår att spelet är.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fick nyss mail om att jag kom med i betan, vore jävligt najs att spela men tyvärr är datorn hemma pajj. Blev ännu mer sugen efter intervjun. Misstänker dock att det inte är så lysande som det låter, ser inte så helvetiskt bra ut heller


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Vill också ha mail att man kommit med i betan! Fick upp ögonen på spelet för några dagar sedan men efter att ha sett filmer och bilder från spelet så verkar det inte alls bli så kul som man först trodde. För det andra så är det bara 3:e person! Vill spela i 1:a person och se vapnet i handen och sikta själv. Här har de lagt in auto-aim bara om man håller målet inom några centimeter från siktet annars låser den inte. WoW! eller inte! hade området varit mycket mindre och siktet verkligen spelat nån roll då hade det varit kul men just nu verkar det iaf inget vidare. Men hoppas som sagt att man kommer in i betan och får sig en uppfattning om det är nåt att ha.

Medlem

verkar jäkligt najst, skönt att se ett mmorpg som itne fokuserar på pvp utan mer på storyn, sen att det är sci fi är ett stort plus!!

hoppas att storyn blir najs och striderna najsa, skönt att man ska kunna NPC backups, kommer nog bli ett skönt spel i ren COOP känsla, kan till och med tänka mig rollspelare kunna trivas i detta spel.

men får se hur det blir me spelet! just nu verkar det jäkligt lovande ialf, hoppas jag kommer med i betan bara

Inaktiv

Efter att ha spelat wow för mycket kan jag inte leva utan tillgång till att döda dom svagare, att ganka

Medlem

Jag testade betan, och utan att bryta mot NDAn kan jag säga att det är inte så kul som utlovat

Ovan nämnda ide om ett Mechwarrior MMO får mina byxor att sitta lite tightare än vanligt dock...

1
Skriv svar