Min egen jullåt!

Min egen jullåt!

Fyra år efter den lika lokala som katastrofala debuten så återförenades det skånska no-fi-bandet Dagen med Skalbaggen - med ett enda enkelt syfte.

Vi skulle hylla julen och dess awesomeness.

Resultatet kallar vi "Not as Awesome as Christmas" och den kan ni lyssna på om ni klickar här (Obs! Ni hamnar på det därena MySpace).

Här är the lyrics om ni vill sjunga med:

I know a guy named Santa
He has a magic reindeer
And I will never be as awesome as him
I will never be
as awesome

I know a guy named Jesus
He has a magic skill, or two
And I will never be as awesome as him
I will never be
as awesome

I know a guy named Julbocken
He has a magic horn, or whatever
And I will never be as awesome as him
I will never be
as awesome

I know a lot of festiveties
One where you eat eggs
Another where you eat turkey
One in the summer
And a couple when you're drunk
But they will never be
As awesome

Not as Awesome as Christmas
Not as Awesome as Christmas
Not as Awesome as Christmas
Not as awesome.

---

Mer festlig fakta:

I enlighet med no-fi-dogmerna (som vi i och för sig hittade på själva, efter att vi var klara med låten) så gick den här dängan från idé till färdig version på ungefär en halvtimme - och spelades in med en diktafon som ser ut så här:

Själv står jag för skönsång och ukulelespelande, medan min bror Fredrik lägger slingan (eller vad riktiga musiker nu brukar säga!) med sin nya Stylofon a.k.a det mest awesome instrumentet ett no-fi-band kan tänka sig. Den ser ut såhär:

God Jul!

#blogg

Medlem
Min egen jullåt!

Den låten var dock typ lika awesome!
You just made my day

Inaktiv

Inte bad, inte bad.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

haha, tack, vi blev ju själva väldigt chockade och förvånade över låtens awesomeness. Som en blixt från klar himmel, skulle man kanske kunna säga.

Medlem

Dock är det ju inte en studioinspelning direkt.
Och varför kan jag inte ladda ner den och ha den på min julskiva?

Inaktiv

Haha, jätterolig. Påminde om en lustig blandning av Jonathan Richman, Magnetic Fields (ukulelen) och typ Pavement.

Kelet: Oj, ska fixa så man kan ladda ner den från myspace, glömde att kryssa i den rutan antagligen.

Jimmy: Det låter ju faktiskt awesome! Vilket det också är, uppenbarligen.

Nu har jag kryssat i en ruta där det står att alla får ladda ner låten, vettefan VAR man gör det, men så fattar jag inte nånting med där MajSbajs heller,

Inaktiv

ja det var ju också en upplevelse. gillar inte riktigt att den där melodislingan ligger kvar på samma när g:et (eller c:et på en normalstämd ukulele då) byts ut mot bmoll (är det va? emoll på ukulelen) då flera toner då känns missanpassade. man skulle i ett sånt fall kunna byta ut bmoll mot tonikaparallellen emoll (dvs amoll på ukulelen), men å andra sidan blir det nästan lite förutsägbart och småtrist. jaja, det var väl kul i alla fall. jag vill ha spotifyinvite, har du kvar?

Alben: Vi har ingen om vad vi spelar för toner eller mollar - har du inte hört att vi är ett no-fi-band?! Och nej, jag har inga invites kvar tyvärr:/

Inaktiv

Jag misstänkte det men ville bara verka händig... Okej, synd. Jag överlever nog ändå tror jag.

1
Skriv svar