Hollenshead och Wedgewood om Quake Wars

Robot
Medlem
Hollenshead och Wedgewood om Quake Wars

Verkar arta sig!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Ser fram emot det här spelet! Kan behöva uppgradera dock...

"We now have just four bounding boxes on players," Paul told us as he demonstratively gunned down an enemy Strogg bot, "namely the head, torso, legs and neck."

Tycker att det är lite fel att sätta armarna i samma hitbox som lungorna och hjärtat men...

En av de få sakerna som stört mig hitills har varit intrycket att det inte kommer vara lätt att flyga i spelet, autolock värmesökande missiler osv. Det var en av de roligaste sakerna att göra i BF2 för mig, hoppas att de inte kommer "nerfa" "helikoptrarna" för mycket.

Skägg.
10 Chambers

Gärna nerfade flygfän, Battlefield är aldrig kul för marksoldaterna när någon är duktig på att flyga.


signatur
Medlem
Skrivet av Bazil:

Tycker att det är lite fel att sätta armarna i samma hitbox som lungorna och hjärtat men...

Hellre det än samma hitbox som huvudet
Jag tror att resonemanget är att torson är skyddad i högre utsträckning men armarna innehåller mindre vitala prylar, så slutresultatet blir ungefär samma.

Det där med nacken verkar intressant.
Hoppas att det innebär en bonus om man skjuter bakifrån


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av spiken:

Gärna nerfade flygfän, Battlefield är aldrig kul för marksoldaterna när någon är duktig på att flyga.

Precis... håller med. Så tråkigt på servrar där nån som är grym på flyga, förstör nöjet för alla andra. Det ska vara balanserat med vapnen. I BF2 så är flygplanen overpowered totalt, hoppas det inte blir så här.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

kanske kan förvänta oss ett demo / öppen beta snart då


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

kanske kan förvänta oss ett demo / öppen beta snart då

ja det får man hoppas, är osäker om man ska köpat eller vänta på något annat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Som vadå, BF-hammer 40.042?
Det verkar inte finnas så många olika alternativt inom genren just nu, fast rätta mig gärna om jag har fel


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Låter lovande att de lägger sådan tid och kraft på att balansera spelet.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av nudelsdesign:

kanske kan förvänta oss ett demo / öppen beta snart då

ja det får man hoppas, är osäker om man ska köpat eller vänta på något annat.

blir det lika bra som wolf: ET så är det ett givet köp


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar