Fallout 3

Medlem
Fallout 3

Jag har nu spelat Fallout 3 i ett okänt antal timmar och jag kan ärligt säga att jag inte har haft så kul med ett spel på väldigt länge.

Man föds i Vault 101 där man spenderar lite tid till att växa upp och utveckla sin karaktär tills man till slut bestämmer sig för att lämna valvet för olika anledningar.
Det är med en viss spänning som man väntar på att den stora valvdörren ska öppnas.

Väl ute så får du för första gången andas in den härliga radioaktiva luften och se det enorma ödelandskapet som sträcker sig så långt ögat kan nå. Långt borta i horisonten ser man ett Washington DC i ruiner.

[ia=10847]

Man blir ganska snabbt nyfiken på välden och vill genast börja utforska - vilket kan vara lättare sagt än gjort. Det finns massor av fienden i Fallout 3 som vill slita dig i stycken och det kan ibland vara ganska svårt att få dö på dessa fienden med de klena vapnerna du börjar med.
Därför gör du rätt att gå mot Megaton - friendliest town around.

[ia=10845 Megaton - Friendliest town aroud]

Ungefär hit kom jag 3 gånger innan jag ångrade mina val jag hade gjort med karaktären och startade därför om spelet. Dina dialogval har alltså ganska stor påverkan i spelet.
Om du vill vara en moralkärring eller en sur och kaxig jäkel är helt upp till dig själv. Båda typerna har sina för- och nackdelar.

När du har kommit igång på riktigt så kan du äntligen börja utforska välden lite mer. Varför inte ta en härlig tripp mot Downtown eller utforska olika småstäder och samla på lite skräp? Skräp kan nämligen vara värt en del i detta spel.

[ia=10853]

Det jag tycker kan vara lite tråkigt med Fallout 3 är att det är väldigt lätt att få tag på übervapen och armour. Redan vid början av spelet hittade jag en Fat Man som är ett enormt kraftigt vapen (dock inte så smidigt). Vid lvl 10 fick jag tag på några av de bästa vapnen i spelet och en sjukt stark armour.
I början så kände jag att det fanns väldigt ont om Stimpacks men när jag kom i de lite högre levlarna så hittade jag dem överallt men då behövdes dem inte lika ofta som dem gör i de lägre levlarna, därför hade man stimpacks i överflöd till slut.

[ia=10849]

Detta minuset gör dock ingen större påverkan på mitt betyg på spelet då det är så älskvärt på så många andra sätt. Att vandra runt i en enorm postapokalyptisk värld har aldrig varit roligare!

[ia=10855]

Det finns så otroligt mycket att skriva om Fallout 3, för mycket för att jag ska orka ta upp allt här. Gör därför så att ni köper spelet och upptäcker för er själva.

Fallout 3 får 4,5 / 5

#blogg

Medlem
Fallout 3

Själv tog jag och skaffade Fallout 1, 2 och Tactics på GoG.com istället, mest för att jag aldrig spelade dem. Men Fallout 3 ska jag spela! Har hört så sjukt mycket bra om spelet.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Själv tog jag och skaffade Fallout 1, 2 och Tactics på GoG.com istället, mest för att jag aldrig spelade dem. Men Fallout 3 ska jag spela! Har hört så sjukt mycket bra om spelet.

Nä, jag har aldrig provat något av de tidigare Fallout-spelen, mest på grund av att jag inte var så mycket för rollspel i mina yngre år.

Antar att jag också får köpa dem någon gång för att ta igen vad jag har missat.

1
Skriv svar