Avalanche har tre nya projekt på gång

Robot
Medlem
Avalanche har tre nya projekt på gång

YEAHO!

Medlem

YAY! SWE FTW!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Borde dom inte fixa ett Patch till Just cause 1 först... finns massor med buggs och man tycker att dom borde ha haft upplösning 1680x1050 med.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Alla har inte samma über skärm som du...;)


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Projekt värda en kvarts miljard (en tredjedels miljard inklusive JC2?) är fan inte dåligt...

Kul att det är två nya förläggare, så att de inte hamnar i EA/uppföljar-träsket på samma sätt som Dice gjorde...

Medlem

Nja, ganska lite i dagens samhälle...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Skrivet av Overcow:

Nja, ganska lite i dagens samhälle...

inte för ett relativt litet (100 pers?) privatägt företag...

Medlem

100 pers är ju inte så lite...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Redaktör
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Overcow:

Nja, ganska lite i dagens samhälle...

inte för ett relativt litet (100 pers?) privatägt företag...

Enligt artikeln har de omkring 100 anställda i dagsläget, efter nyanställningar sväller styrkan till sisådär 140.


signatur
Medlem

Precis som han säger!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Skrivet av Tompa:

Enligt artikeln har de omkring 100 anställda i dagsläget, efter nyanställningar sväller styrkan till sisådär 140.

Kool. Vet du om någon färsk statistik över andra företag i sverige? Har för mig att Grin växer som galningar också...

Medlem

Spel branchen blir bara större och större!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Flakmonkey

Spelet med drakar å tjossan ser riktigt fint ut, för jag antar att det var det de visade upp på Nordic Game och som man under inga som helst omständigheter fick fota ^^

Medlem

"affär som ska vara värd 238 miljoner kronor."

MY GOD!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag ger inte mycket för Avalanche. Just Cause var verkligen riktigt tråkigt.

Medlem

just cause var ingen höjdare nej.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

238 miljoner är pengar det med...
Hur fungerar det i praktiken med sånt här?
Får de en kasse pengar som sedan byts ut mot ett spel, eller får de även intäkter av spelförsäljningen?
I normala fall alltså.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]just cause var ingen höjdare nej.

det var ju dock Avalanche's första titel, jag är säker på att Barbie från Dice inte var någon höjdare heller.

Avalanche kör hårt på att inte bli beroende utav en förläggare som sedan kommer styra och ställa vilka spel som skapas. Vilket i sin tur öppnar upp för möjligheter att välja dom projekt som tilltalar företaget och kompetensen på företaget så att produktionen kan utföras innom en realistisk tidsram med realistiska mål.
Som nyheten skriver så är ju inte det en dum ide

Förhoppningsvis så uppskattar gamers det som Avalanche producerar, likaså vad andra Svenska studios producerar (personliga favoriter är ju självfallet sbz,grin,massive...inte dom där andra)!:heart:

Skrivet av Penne:

Jag ger inte mycket för Avalanche. Just Cause var verkligen riktigt tråkigt.

Om världens mest kompetenta analytiker, producenter och spelföretagskännare (de som är anställda av de förläggare som ger Avalanche 240 mille!) gör bedömningen att svenskarna kan leverera, så tror jag inte att det finns anledningar att oroa sig oavsett hur snett utvecklingen av Just Cause gick.

Medlem

Kul att det går framåt för dem, som redan påpekats var Just Cause långt ifrån roligt men det var då, hoppas de presterar bättre med dessa nya titlar!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

"medan det andra var en galen idé som gått väldigt fort att jobba fram"

Tänker anta att det här syftar på "En drakridande samurai" spelet.

Skrivet av Bazil:

"medan det andra var en galen idé som gått väldigt fort att jobba fram"

Tänker anta att det här syftar på "En drakridande samurai" spelet.

...Men när du gör det antagandet känner du inte till att det andra spelet handlar om en schizofren dvärg, clown till yrket, som arbetar i ett shoppingcentrum som en vacker dag plötsligt fylls av...Zombies!
Kämpa dig genom horderna allteftersom psykmedecinen sakta tar slut och nya utmanande personlighetsklyvningar låses upp!
Key selling feature: Swich between different split personalities anytime with the D-pad!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Enligt artikeln har de omkring 100 anställda i dagsläget, efter nyanställningar sväller styrkan till sisådär 140.

BS, de kanske har nog med jobb för 140 pers, men de flesta jobbar ju inhyrda från Kina/Taiwan/USA osv.

Inaktiv

Just Cause var riktigt uselt så bryr mig inte direkt...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

Just Cause var riktigt uselt så bryr mig inte direkt...

Varför har alla den inställningen? Precis som det har påpekats tidigare i tråden var Just Cause deras första spel som Avalanche Studios. Idén var bra men de lyckades inte riktigt fullt ut, men vad är det man brukar säga? Man lär sig av sin misstag. Jag tycker man bör glädjas åt att förläggare vill satsa på svenska spelföretag.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av snyft:

Just Cause var riktigt uselt så bryr mig inte direkt...

Varför har alla den inställningen? Precis som det har påpekats tidigare i tråden var Just Cause deras första spel som Avalanche Studios. Idén var bra men de lyckades inte riktigt fullt ut, men vad är det man brukar säga? Man lär sig av sin misstag. Jag tycker man bör glädjas åt att förläggare vill satsa på svenska spelföretag.

Visst, det är en dålig inställning och man ska inte bara avfärda ett företag på grund ut av lite erfarenhet av storskaliga produktioner. Att skylla på att det var deras första produktion är lite väl far-fetched, det räknas inte i den här industrin: Antingen är du på topp eller så är du död. Just Cause var inte horribelt, det hade sina stunder. Jag köpte det endast för att stödja en ny svensk etablerad studio.

Se nu till att inte fukka upp de avve!

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Att skylla på att det var deras första produktion är lite väl far-fetched

jasså? alla kan ju inte slå sig in i gamedev som dina ID Software gjorde det är inte 1980 länge det finns fler företag som man måste skina bättre än.
med just cause1 så visade avalanche att en gigantisk ö kanske inte är så jätte roligt att köra bil på, men det är fan mäktigt att kunna streama in det innehållet i ett spel och på så sätt ge spelaren möjligheter att flyga flera hundra meter upp i luften och se ner på en stor landyta i realtime, för att sedan landa och punda runt i djungeln

så man kan faktiskt skylla på att det var första spelet..då möjligheterna att bygga vidare på conceptet (jc2 t ex) och utöka världen från den ön i jc1 till något ännu större - är något som kommer sätta avalanche på kartan i framtiden..

Skrivet av iramirion:

Se nu till att inte fukka upp de avve!

du vet att du kan lita på mig lol x]:heart:

Skrivet av iramirion:

Antingen är du på topp eller så är du död

Äh, man kan lurka under ytan och göra mediokra spel tills man får ett fungerande samarbete med en förläggare som leder till ett toppspel.

Starbreeze är ju inet direkt kända för att ha gjort de bästa spelen innan de släppte Riddick, och hur Grin lyckades överleva mellan Bandits och Ghost Recon kan man ju grubbla på...

Medlem

jag vet vare är för nått också har en polare där som e en av the bosses

12
Skriv svar