Avalanche har tre nya projekt på gång

Medlem

Tror iofs inte att man tappar styret över nya IPs bara för att man endast har en förläggare bakom sig, typ DICE. Snarare tvärtom... Har man inte den ekonomiska uppbackningen tvingas man istället trycka ut uppföljare på löpande band eftersom man vet att det är ett relativt säkert kort.
Det där med att dom skulle bli Sveriges största utvecklare låter lite långsökt tycker jag.

Skrivet av Perequin:

Snarare tvärtom... Har man inte den ekonomiska uppbackningen tvingas man istället trycka ut uppföljare på löpande band eftersom man vet att det är ett relativt säkert kort.

Beror ju helt på vem som äger rättigheterna. Just Case är ett IP som ägs av SCI, så snarare blir Avalanche tvingade till att skapa nya koncept om de vill arbeta med fler förläggare.
Jag tror även jag läste någonstans att Avalanche vill arbeta med fler förläggare just för att minska de ekonomiska riskerna och få uppbackning av fler...

Om man räknar bort en viss amerikansk spelutvecklare/förläggare som nyligen skaffade sig ett kontor i stockholm så är det väl inte längre självklart vem som är den största svenska spelutvecklaren? Grin, Starbreeze, Massive?

Medlem

en samurai liknande krigare som rider på en drake? låter som skit... och om det är den fula tecknade stilen som var med i just cause på filmerna så kan man lika gärna skita i att spela det


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Om man räknar bort en viss amerikansk spelutvecklare/förläggare som nyligen skaffade sig ett kontor i stockholm så är det väl inte längre självklart vem som är den största svenska spelutvecklaren? Grin, Starbreeze, Massive?

Med betoning på "räkna bort" ja, då börjar dom resterande närma sig varandra i storlek, men det är väl ganska ointressant när det gäller debatten "vem är störst i Sverige".

Skrivet av Perequin:

Med betoning på "räkna bort" ja, då börjar dom resterande närma sig varandra i storlek, men det är väl ganska ointressant när det gäller debatten "vem är störst i Sverige".

EA Dice kan ju knappast räknas till en av landets spelutvecklare längre, det är ett svenskt kontor hos en amerikansk utvecklare/förläggare...;)

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

en samurai liknande krigare som rider på en drake? låter som skit... och om det är den fula tecknade stilen som var med i just cause på filmerna så kan man lika gärna skita i att spela det

"en samurai liknande krigare som rider på en drake" Den meningen är både felaktigt och missvisande. Det är i alla fall det snyggaste jag sett i spelväg hittills.

Medlem

Jag tyckte Just Cause såg jäkligt trevligt ut på screenshotsen, frånsett motion blurren då. Fick aldrig ens se om det gick att stänga av, testade demot men var fast i 60Hz pga knepigheter med grafikkortet så det var inget att försöka spela när man sitter på en CRT. Sen verkade de flesta tycka att det var kasst och ja, då la jag ner försöken.

Hoppas tvåan blir bättre!
Jag gillar fina, gröna miljöer med mycket sol.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Perequin:

Med betoning på "räkna bort" ja, då börjar dom resterande närma sig varandra i storlek, men det är väl ganska ointressant när det gäller debatten "vem är störst i Sverige".

EA Dice kan ju knappast räknas till en av landets spelutvecklare längre, det är ett svenskt kontor hos en amerikansk utvecklare/förläggare...;)

Nej, men det är ändå en arbetsgivare som sysslar med speltillverkning och ger svenskar jobb.

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:

en samurai liknande krigare som rider på en drake? låter som skit... och om det är den fula tecknade stilen som var med i just cause på filmerna så kan man lika gärna skita i att spela det

Att avfærda ett spel på en mening och førutfattade meningar ær.. WOW.. strålande! -_-

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Bluevortex:

en samurai liknande krigare som rider på en drake? låter som skit... och om det är den fula tecknade stilen som var med i just cause på filmerna så kan man lika gärna skita i att spela det

Att avfærda ett spel på en mening och førutfattade meningar ær.. WOW.. strålande! -_-

jag ville bara tillägga att jag inte gillade stilen på spelet och hoppas på att dom ändrar den annars var det ett bra spel och vem vet kanske så kan jag ha fel det har spelet kan bli riktigt bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

En ninjasnubbe som rider en drake, finns en chans att det är en remake av ett gammalt spel, om någon vet ett spel där man gör detta som på något sätt skulle kunna göras om till ett actionspel för konsol så tala ut, kan inte komma på ett sådant spel själv för stunden...

Skrivet av Svartsmurfen:

238 miljoner är pengar det med...
Hur fungerar det i praktiken med sånt här?
Får de en kasse pengar som sedan byts ut mot ett spel, eller får de även intäkter av spelförsäljningen?
I normala fall alltså.

Det är ingen som får en säck med något. Förläggaren i fråga betalar för produktionen, det utkrävs resultat i form av milestones eller dylikt. Beroende på avtal så kanske inga pengar betalas ut om inte den pågående milestonen klarats av till belåtenhet. Blir inte spelet klart i tid, så kan det bli straffavgifter, eftersom det inte betalas alls lika bra för patchning så vill så klart förläggaren att spelet skall släppas så snabbt och smärtfritt som möjligt, för att sedan kunna patcha det lite. Bonus betalas ofta ut i form av en procentuell del av försäljningen, men allt varierar så klart från avtal till avtal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar