Varför släpps det så många WW2-spel?

Robot
Medlem
Varför släpps det så många WW2-spel?

ÄNTLIGEN! Någon som tar upp detta på hög nivå. Själv spyr jag galla över ww2 temat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

DÖ WWII DÖ!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Näe mera...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Varför inte bryta av med första världkriget, som ofta glöms bort?
Det borde iaf tillatala de som gillar WW2-lir, och samtidigt ge lite fräschet till de som tröttnat.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Varför inte bryta av med första världkriget, som ofta glöms bort?
Det borde iaf tillatala de som gillar WW2-lir, och samtidigt ge lite fräschet till de som tröttnat.

För att det inte är kul att ligga i en skyttegrav under 32 uppdrag?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hau undrat samma sak, vad är det för fel på WWI? Är det "för" gammalt?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

WWII som FPS är uttjatat sedan länge, men bra WWII-RTS är det inte många av. Tycker t ex att CoH är en av de bästa RTSen som finns, trots WWII-tema.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

mer ww2 åt folket \o/
ww2 var ju en skithärlig period när det gäller spel/film. massor av intressanta hjältehistorier, gigantiska invasioner och en ruggigt intressant och intensiv utveckling när det gäller teknik, fysik å allt vad det heter.

ww2 är ju lätt den intressantaste krigsperioden i människans historia, och det självklara valet när man ska göra ett... verklighetsbaserat krigsspel(?).

själv är jag mer less på allt framtids-mumbo-jumbo med lasrar å.. ja.. allt vad nu alla nya lir brukar innehålla.

Inaktiv

Förresten så är det ju ingen som tvingar en att spela alla WWII spel. ^^ Så gnäll inte över att det är så många. Men javisst... oerhört många spel med det temat har det ju blivit. :/

Medlem

Kan inte flok använda Irak kriget då?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Den stora anledningen är som Night Hawk säger.

Taktik existerade i princip inte.
Det är som i Blackadder serien, när dom säger att ok nu har vi rushat dom sexton gånger och misslyckats. Dom väntar sig aldrig en sjuttonde.

När en vallgrav erövrades så drog sig bara fienden tillbaka till nästa vallgrav, vilken i sin tur var skyddad av kulsprutsnästen etc etc.. Ren idioti att slåss så men så gjorde man.

Medlem

Jaja, ni kanske har rätt...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

man kan ju ta kalla kriget och göra en tvist på det, eller korea kriget. det kan ju bli hut kul som helst, eller ett riktigt bra vietnam spel. Spelet vietcong är helt underbart!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Felet är inte temat i sig utan sättet det används på. Alla WW2-spel sedan Medal of Honor (som inte är uppenbart fantasy-inriktade som Ubersoldier och RTCW) följer i princip samma mall, nämligen att emulera de mer kända filmer som täcker samma sak. Det fungerade i CoD att få spelaren rädd genom stenskriptade scener i Sovjets öppningsbana, men sedan dess har inga nya steg tagits.

Ge mig ett som tar kriget på allvar, på riktigt. Ingen spelarkaraktärer som tar tio skott eller så och snabbt läker sig igen, inga (eller få) skriptade storyscener som med alla medel ska få en att bry sig om sina kamrater (ala Band of Brothers) - inget mer av det sabla Normandy. Jag talar om Red Orchestra-stuk på det hela, lite uppkäftig realism istället för semiarkadrealism. Låt en känna "rädslan" av att alltid vara nära döden.

Först då tar jag WW2 på allvar igen.

Medlem

Någon som vet när uberslodier kommer?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av Overcow:

Någon som vet när uberslodier kommer?

det kom för ett bra tag sen. tvåan släpps ganska snart ;D har för mig att det redan är släppt i ryssland

Medlem

Varför har dom inte recenserat det i PCG då?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Felet är inte temat i sig utan sättet det används på. Alla WW2-spel sedan Medal of Honor (som inte är uppenbart fantasy-inriktade som Ubersoldier och RTCW) följer i princip samma mall, nämligen att emulera de mer kända filmer som täcker samma sak. Det fungerade i CoD att få spelaren rädd genom stenskriptade scener i Sovjets öppningsbana, men sedan dess har inga nya steg tagits.

Ge mig ett som tar kriget på allvar, på riktigt. Ingen spelarkaraktärer som tar tio skott eller så och snabbt läker sig igen, inga (eller få) skriptade storyscener som med alla medel ska få en att bry sig om sina kamrater (ala Band of Brothers) - inget mer av det sabla Normandy. Jag talar om Red Orchestra-stuk på det hela, lite uppkäftig realism istället för semiarkadrealism. Låt en känna "rädslan" av att alltid vara nära döden.

Först då tar jag WW2 på allvar igen.

ww2online... finns alltid någon som har dig i siktet när du kutar runt i en stad. fast jag flyger mest när jag spelar det.

Medlem
Skrivet av Overcow:

Hau undrat samma sak, vad är det för fel på WWI? Är det "för" gammalt?

det är inte för gammalt utan det är mera ett otroligt tråkigt krig. Det var flera år med att ligga i skyttegravar och samnt fanns det inga direkt personer som stack ut mycket i det kriget.

Medlem

Det finns ju hur många "WWII online" som hälst...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Ge mig ett som tar kriget på allvar, på riktigt. Ingen spelarkaraktärer som tar tio skott eller så och snabbt läker sig igen, inga (eller få) skriptade storyscener som med alla medel ska få en att bry sig om sina kamrater (ala Band of Brothers) - inget mer av det sabla Normandy. Jag talar om Red Orchestra-stuk på det hela, lite uppkäftig realism istället för semiarkadrealism. Låt en känna "rädslan" av att alltid vara nära döden.

Först då tar jag WW2 på allvar igen.

Spela Red Orchestra då! det är det enda spel jag vet nu som ger en sådan känsla! Adrenalin rushen när din position blir bombad eller rädslan när den lede fi's granat landar bredvid dig!

Medlem
Skrivet av redmac:

man kan ju ta kalla kriget och göra en tvist på det

World in Conflict

Skrivet av Hero_Swe:

Spela Red Orchestra då! det är det enda spel jag vet nu som ger en sådan känsla! Adrenalin rushen när din position blir bombad eller rädslan när den lede fi's granat landar bredvid dig!

Jag har spelat Red Orchestra och kommer antagligen att göra det inom en snar framtid igen också - varför jag nämner det som exempel på hur jag vill ha WW2-spel (fast i singleplayer då också, givetvis)

Medlem

Att det görs så mycket ww2 spel tror jag beror på att det finns så mycket information och olika scenarion att använda. Tror även det är för att intresset för just det kriget är så stort och fancinerar fortfarande många. + att det är lite roligare än att ligga i ett skyttevärn hela tiden Men dock hade jag gärna sett ett riktigt påkostat ww1 flygspel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Några WW2 spel är bra, men det kommer alldeles för många. Racingspel, vad har hänt med de?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Några WW2 spel är bra, men det kommer alldeles för många. Racingspel, vad har hänt med de?

Du har ju rätt! Kommer ju inte så mycket mer än GTR, NFS och Trackmaina...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Jag tror anledningen till att WW2 spel är så poppis är för att det är något alla kan relatera till imo att vi alla blivit bombarderade av filmer och dyligt redan, så dom måste inte lägga ner så mycke jobb på att få det hela att verka perfekt, man kan sjäv fylla i glappen.

Plus att det är en av dom enda konflikterna där det faktiskt varit "good guys vs. bad guys".

Medlem

hmm är mest trött på alla fps som dyker upp, det ena likadant som det andra, likaså alla dessa rts som spelar likadant rom Red Alert...
FPS, RTS, sport/motorsport, "filmliscenspel" ... PC-spelsutbudet 2007


signatur

yolo

Medlem

Jag hade velat ha ett bra rollspel i WW2 miljö, hade varit kul och samtidigt brutit trenden med semi-realistiska krigsspel (vilka jag iofs fortfarande älskar)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

123
Skriv svar