Statsministern som städade

Antikvitet
Statsministern som städade

Sitter och läser en artikel på Aftonbladet.se och slås av hur jag för första gången någonsin verkligen känner att jag kan identifiera mig med en svensk politiker.

Så här säger statsminister Fredrik Reinfeldt i intervjun som handlar om hans städvanor i hemmet:

Citat:

Allra härligast är det när det rasslar i dammsugarröret.

- Den sanna tillfredsställelsen för den som städar, det är att vara i hörnen. Bakom soffan och in i hörnen. Där kan man hitta en dammskatt. Det ger högre motivation.

- Det sköna rasslet, när det bara rasar in saker, kan man bäst åstadkomma med ett smalt munstycke.

Bra och anus, sida vid sida.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Statsministern som städade

Suga upp lecakulor, mm


signatur

Bengebolle

Medlem

Kul att du kan identifiera, dig men jag förstår inte riktigt grejjen?

Jag har hört att Maud Olofosson diskar själv också! OJ OJ OJ! Och att Peter Eriksson faktiskt tvättar ibland! Och dom njuter båda två utav sina fantastiska prestationer!

Seriöst dock, Reinfeldt är den enda politikern jag sett som försöker få det att se ut som en tuff grejj att han städar. Blotta tanken att han poängterar att han gör det själv är så otroligt patetisk.

Så han tycker det är skitkul att städa, so what?

Medlem
Skrivet av Khorney:

Kul att du kan identifiera, dig men jag förstår inte riktigt grejjen?

Jag har hört att Maud Olofosson diskar själv också! OJ OJ OJ! Och att Peter Eriksson faktiskt tvättar ibland! Och dom njuter båda två utav sina fantastiska prestationer!

Seriöst dock, Reinfeldt är den enda politikern jag sett som försöker få det att se ut som en tuff grejj att han städar. Blotta tanken att han poängterar att han gör det själv är så otroligt patetisk.

Så han tycker det är skitkul att städa, so what?

Att knäskura lär det inte vara många som gör ;), iofs så behöver jag göra det på ställena där hunden har urinerat för att få bort lukten men det är en helt annan sak.

Själv så hatar jag att städa men älskar att se resultatet växa fram. Finns ingenting som är så skönt som ett rent rum, och allra helst ska skrivbordet också vara helt tomt.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Att knäskura lär det inte vara många som gör ;), iofs så behöver jag göra det på ställena där hunden har urinerat för att få bort lukten men det är en helt annan sak.

Själv så hatar jag att städa men älskar att se resultatet växa fram. Finns ingenting som är så skönt som ett rent rum, och allra helst ska skrivbordet också vara helt tomt.

Visst kan det vara skönt att se resultatet, men att göra en intervju om det, och att använda det som en poäng för att visa att man är som "en vanlig man" känns så larvigt.
Det har en motsatt effekt i mina ögon om något

Antikvitet
Skrivet av Khorney:

Kul att du kan identifiera, dig men jag förstår inte riktigt grejjen?

Jag har hört att Maud Olofosson diskar själv också! OJ OJ OJ! Och att Peter Eriksson faktiskt tvättar ibland! Och dom njuter båda två utav sina fantastiska prestationer!

Seriöst dock, Reinfeldt är den enda politikern jag sett som försöker få det att se ut som en tuff grejj att han städar. Blotta tanken att han poängterar att han gör det själv är så otroligt patetisk.

Så han tycker det är skitkul att städa, so what?

Men vad larvig du är!

Det jag känner att jag kan identifiera mig med är beskrivningen av den underbara känslan när det rasslar till i dammsugarröret, inte att det är kul att städa. För det tycker jag inte, däremot känner jag som Mahlberg att det är skönt att se det välstädade rummet växa fram!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Rasslet i dammsugaren för mig brukar betyda att den där lilla skruven jag tappade har begett sig på upptäcksfärd i slangen till centraldammsugaren, och nu ligger nedbäddad i en kubik hundhår.

Medlem

Fredrick \m/

själv får jag panik om det rasslar till i röret

"FUUCK vad var det? Lego? en skruv? en viktig liten del till nån mojs?

brrrrrr värsta som finns


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Undrar om Bush tycker det är kul att städa:) Om han nu någonsin har gjort det

1
Skriv svar