Grand Theft Auto 4-DLC enbart till Xbox 360?

Robot
Grand Theft Auto 4-DLC enbart till Xbox 360?
Medlem
Grand Theft Auto 4-DLC enbart till Xbox 360?

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara. Att Rockstar inte släpper sitt "Epicsodent content"till ps3 är än så länge bara spekulationer.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kommer inte GTA 4 till pc?

Medlem

Har haft båda, men sålde ps3. Och jag märkte då ingen skillnad på "kvalitén" och hur välgjorda dom är. Ful är den iaf.
Ps3 har inget att komma med just nu, alla bra spel blir ju uppskjutna, rätt tråkigt.

Zaloo, det har inte pratats något om det iaf. Men GTA3 etc. kom ju ett antal månader efter på PC

Inaktiv

Hoppas, vore roligt att snuva Ps3-ägarna på något sådant!

Medlem

om detta är san det bevisar det skillnaden ytterligare en gång mellan gratistjänster (PSN) och betaltjänster (XBL), i det långa loppet kan inte en gratistjänst leva upp till samma nivå.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Om jag inte minns fel så sades det redan på E3-mässan då det avslöjades att GTA4 skulle komma til Xbox360 att det också skulle släppas episodiskt material och att detta skulle vara exklusivt för 360.

Flakmonkey
Skrivet av Korven:

Om jag inte minns fel så sades det redan på E3-mässan då det avslöjades att GTA4 skulle komma til Xbox360 att det också skulle släppas episodiskt material och att detta skulle vara exklusivt för 360.

Jao, det sas att materialet skulle vara exklusivt till Xbox 360, men sedan dess har det sagts att PS3 också skulle få exklusivt material som släpps online.

Ska dock bli intressant att se vad Rockstar säger om det här

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara. Att Rockstar inte släpper sitt "Epicsodent content"till ps3 är än så länge bara spekulationer.

Sluta lipa båda två av er. Spelet kommer till båda konsollerna och kommer se likvärt ut på båda, köp det ni vill spela/den konsollen ni har. Sen om man kommer kunna tanka "extra saker" i slutändan till enbart en konsoll so be it, man är väl först och främst ute efter GTA 4 i sig, extra missions och bilar kan la vänta då jag antar att man kommer ha lika mycket att göra samt lika roligt som de andra GTA spelen utan just dessa "epicsodent content".


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Det går ju att köpa saker online på ps3n också, så omöjligt är det nog inte. Hoppas verkligen att det kommer att finnas på ps3 spelet också.

Inaktiv

Bryr mig inte så mycket, det är rätt åt dom där PS3 snubbarna.

Ja känner mig riktigt stolt som har Microsoft som ägare istället för Sony på konsollen


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Hm... har det inte ALLTID varit så med många spel? Att iallafall något skiljer mellan olika plattformar fast det är samma spel? Så länge det inte är någon enorm skillnad så bryr jag mig inte ett skvatt.

Och som sagt vad... ALLA konsollerna är BRA. Alla har sina upp o nersidor. Det kommer aldrig att finnas en konsoll som passar alla.

Medlem

Dom sa redan på X06 att enbart 360 skulle få DLC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

var det då det annonserades?


signatur

Bengebolle

KoP
Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Hoppas, vore roligt att snuva Ps3-ägarna på något sådant!

Varför vore det roligt? Vore väl bara trevligt om även PS3 ägarna fick ta del av extra episoderna. Själv är jag 360 ägare.. men ser inget i att sitta och håna PS3 ägarna för något dom kanske blir snuvade på.. trist. :/

Medlem

Nej, fan! Nu kommer min PS3 kompis gråta blod och ska hitta massa dåliga saker om Xbox 360! Måste gömma alla artiklar om detta för honom!

Medlem

Det va väl snack om att allt inte skulle finnas med på 360-versionen pga för lite lagringskapaciteten? Det lär väl bli att man köper de som känns bäst vid release, just nu så pekar de dock mer åt 360n. Men samtidigt så blir ju 360n lidande på andra titlar, som t.ex. The Darkness.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det va väl snack om att allt inte skulle finnas med på 360-versionen pga för lite lagringskapaciteten? Det lär väl bli att man köper de som känns bäst vid release, just nu så pekar de dock mer åt 360n. Men samtidigt så blir ju 360n lidande på andra titlar, som t.ex. The Darkness.

Vad menar du med att the darkness är lidande på XB360?
läste i en blogg att det snarare skulel vara tvärt om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Men.. Man kommer ju ändå skaffa Xbox 360ns elite hårddisk till min 360 Premium så det gör inget


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Äger båda maskinerna och precis som redmac säger, det är en stor skillnad i både kvalitet och känsla mellan 360 och PS3, jag har alltid vart tveksam till Sonys maskin men när jag väl plockade upp den ur lådan vart jag bländad av hur fräsch och fräck den är.

Precis som det sagts förut, helvarvsboxen kommer ju redan bli begränsad tack vare bristen på utrymme, medan man genom Bluray på PS3 inte behöver hålla nere på texturer osv.

Sedan kommer självklart även detta till PS3, varför skulle det inte göra det?


signatur
Medlem

Muhaha! Känn på den era Blu-ray barn!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara.

lägg ned ditt snack, 360 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad ps3 någonsin kommer att vara.

Jag kan också köra löjliga påståenden utan att backa upp dom med fakta.

Inaktiv

episodic content,trendwhore content, no thanks
så länge jag får default gta4 så är jag nöjd

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Ja känner mig riktigt stolt som har Microsoft som ägare

Jag klipper lite där.

I alla fall. Multiplatform-släpp förväntas alltid ha nån form av feature som är unik för varje plattform. Det må vara gamemodes, kontrollmetoder, DLC eller vad som helst. Så det är bara att leva med att ingen kan få allt.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Mahone:

Det va väl snack om att allt inte skulle finnas med på 360-versionen pga för lite lagringskapaciteten? Det lär väl bli att man köper de som känns bäst vid release, just nu så pekar de dock mer åt 360n. Men samtidigt så blir ju 360n lidande på andra titlar, som t.ex. The Darkness.

Vad menar du med att the darkness är lidande på XB360?
läste i en blogg att det snarare skulel vara tvärt om.

Pga att 360n inte har ett HD-format som standard så kommer 360n att sakna vissa funktioner, mesta dels små saker som att t.ex. slå på TVn i spelet och njuta av lite filmer

Skrivet av Overcow:

Muhaha! Känn på den era Blu-ray barn!

Exakt vad har denna nyhet med Blu-Ray att göra? Detta är en kamp mellan XBL och PSN. Med BR så kommer behovet med episoder att vara mindre då man kan få in episoderna direkt på skivan

Medlem

Tycker bara om att säga Blu-ray barn....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Bryr mig inte så mycket, det är rätt åt dom där PS3 snubbarna.

Ja känner mig riktigt stolt som har Microsoft som ägare istället för Sony på konsollen

Skulle de vara rätt!? Va skulle du tycka om de va ps3 istället som skulle få dessa tillägg osv..

Microsoft, vad äre för bra me de företaget!?

Hoppas ni växer upp och inser att de här kriget
är helt lönlöst, atagligen kommer Wii att ta hem det!

Medlem
Skrivet av F3D:

episodic content,trendwhore content, no thanks
så länge jag får default gta4 så är jag nöjd

Håller med hehe klarar mig med vanilla gta4 när episodic content antagligen kommer kosta +180 kr

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Bryr mig inte så mycket, det är rätt åt dom där PS3 snubbarna.

Ja känner mig riktigt stolt som har Microsoft som ägare istället för Sony på konsollen

Skulle de vara rätt!? Va skulle du tycka om de va ps3 istället som skulle få dessa tillägg osv..

Microsoft, vad äre för bra me de företaget!?

Hoppas ni växer upp och inser att de här kriget
är helt lönlöst, antagligen så kommer Wii att ta hem det hela!

12
Skriv svar