Grand Theft Auto 4-DLC enbart till Xbox 360?

Medlem

^-- Kriget betyder konkurrens, och om du inte ser vad som är bra med det så kan jag inte göra så mycket mer för dig.

Medlem

^-- Kriget betyder konkurrens, och om du inte ser vad som är bra med det så kan jag inte göra så mycket mer för dig.

Medlem

Är det bara jag eller laggar FZ sönder...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Hehe är väll så att rockstar/take two inte får plats med allt på DVD 9 och måste släppa exklusivt.
Blue-ray finns det ju lite mer plats

Närå skämt och sido... trist är det men jag bryr mig inte så mycket kommer köpat till ps3 vikket fall som hälst (har både 360 o ps3)

Dock så läste jag på ett forum om att microsoft har betalat sony massa pengar för att sänka grafiken av ps3 version av gta 4 så att den blir samma som 360..

Om det är sant eller inte har jag ingen aning om, tycker det låter lite skumt..

hoppas denna löjliga fejd (360 vs ps3) tar ett slut någon gång i slutändan är det ändo vi konsumenter som bli lidande..

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av F3D:

episodic content,trendwhore content, no thanks
så länge jag får default gta4 så är jag nöjd

Håller med hehe klarar mig med vanilla gta4 när episodic content antagligen kommer kosta +180 kr

För mig spelar inte priset så stor roll... jag orkade knappt ta mig igenom GTA3-liren, så tror nog att standard GTA4 både kommer räcka och blir över Men som sagt, det här är ju bara ett rykte och det finns absolut ingenting som rent tekniskt hindrar dem från att släppa DLC till PS3, andra spel har det ju redan så.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Pga att 360n inte har ett HD-format som standard så kommer 360n att sakna vissa funktioner, mesta dels små saker som att t.ex. slå på TVn i spelet och njuta av lite filmer

Blev riktigt förvirrad där ett tag eftersom 360:n har ett HD-format (High Definition) som standard. Det det däremot inte har är en HDD (Hard Disk Drive) som standard.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av F3D:

episodic content,trendwhore content, no thanks
så länge jag får default gta4 så är jag nöjd

Håller med hehe klarar mig med vanilla gta4 när episodic content antagligen kommer kosta +180 kr

För mig spelar inte priset så stor roll... jag orkade knappt ta mig igenom GTA3-liren, så tror nog att standard GTA4 både kommer räcka och blir över Men som sagt, det här är ju bara ett rykte och det finns absolut ingenting som rent tekniskt hindrar dem från att släppa DLC till PS3, andra spel har det ju redan så.

^-- Men för många verkar det göra det eftersom alla gnäller om att saker kostar på Live, ingen som tvingar en att köpa så mig gör det inget heller ;P

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Mahone:

Pga att 360n inte har ett HD-format som standard så kommer 360n att sakna vissa funktioner, mesta dels små saker som att t.ex. slå på TVn i spelet och njuta av lite filmer

Blev riktigt förvirrad där ett tag eftersom 360:n har ett HD-format (High Definition) som standard. Det det däremot inte har är en HDD (Hard Disk Drive) som standard.

Gör ju inte så mycket ändå kommer nog inte stanna för att titta på filmer ändå ;P

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Mahone:

Det va väl snack om att allt inte skulle finnas med på 360-versionen pga för lite lagringskapaciteten? Det lär väl bli att man köper de som känns bäst vid release, just nu så pekar de dock mer åt 360n. Men samtidigt så blir ju 360n lidande på andra titlar, som t.ex. The Darkness.

Vad menar du med att the darkness är lidande på XB360?
läste i en blogg att det snarare skulel vara tvärt om.

Pga att 360n inte har ett HD-format som standard så kommer 360n att sakna vissa funktioner, mesta dels små saker som att t.ex. slå på TVn i spelet och njuta av lite filmer

Skrivet av Overcow:

Muhaha! Känn på den era Blu-ray barn!

Exakt vad har denna nyhet med Blu-Ray att göra? Detta är en kamp mellan XBL och PSN. Med BR så kommer behovet med episoder att vara mindre då man kan få in episoderna direkt på skivan

Nu är det ju så att det verkar som om PS3 versionen av the darkness "ser skit ut".
så jag väljer nog hellre den som ser bättre ut och förlora möjligheten att sätta på en TV i spelet för att kolla på film som jag ser som en helt meningslös grej, cool javisst men ganska meningslöst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jokkocze häver ur Sig samma skit som han alltid gör, inget att bry sig om.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att det kommit många nya jobbiga personer till det här forumet? Kanske bara jag som är lite grinig och trött just nu, men det finnns så många onödiga kommentarer i den här tråden! Själv bryr jag mig inte så värst mycket om DLC till spelet, bara det flyter och ser bra ut så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara.

lägg ned ditt snack, 360 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad ps3 någonsin kommer att vara.

Jag kan också köra löjliga påståenden utan att backa upp dom med fakta.

utan fakta? ja du, vill du ha fakta så ska du få fakta.

sedan 360 släpptes i svergie har jag i snitt fått in 2st 360 varje vecka som varit defekta "cirkle of death" "repar sönder skivor" "accepterar inte 360 spel" osv osv

Sedan ps3:an släppts har jag inte tagit mot en enda defekt ps3....det säger en hel del...

Och jag lovar, jag var riktigt sugen på en 360 och table tennis, men när jag insåg hur mycket problem det var med 360 maskinen och efter alla som lämnat in sin 360 och skaffat en ps3:a så har jag valt att satsa på kvalitet alá ps3.

just my two cents

*flame shield on*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av akitaka:

Hehe är väll så att rockstar/take two inte får plats med allt på DVD 9 och måste släppa exklusivt.
Blue-ray finns det ju lite mer plats
Närå skämt och sido... trist är det men jag bryr mig inte så mycket kommer köpat till ps3 vikket fall som hälst (har både 360 o ps3)
Dock så läste jag på ett forum om att microsoft har betalat sony massa pengar för att sänka grafiken av ps3 version av gta 4 så att den blir samma som 360..
Om det är sant eller inte har jag ingen aning om, tycker det låter lite skumt..
hoppas denna löjliga fejd (360 vs ps3) tar ett slut någon gång i slutändan är det ändo vi konsumenter som bli lidande..

Även om det låter väldigt otroligt så borde dom ju ha betalat Rockstar och inte Sony...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Är det bara jag som tycker att det kommit många nya jobbiga personer till det här forumet? Kanske bara jag som är lite grinig och trött just nu, men det finnns så många onödiga kommentarer i den här tråden! Själv bryr jag mig inte så värst mycket om DLC till spelet, bara det flyter och ser bra ut så är jag nöjd.

Nej vi är minst två. Jag bryr mig inte ens om att svara dessa längre, enklare bara att ignorera dem.

Medlem
Skrivet av redmac:

utan fakta? ja du, vill du ha fakta så ska du få fakta.

sedan 360 släpptes i svergie har jag i snitt fått in 2 360 varje vecka som varit defekta "cirkle of death" "repar sönder skivor" "accepterar inte 360 spel" osv osv

2360 varje vecka säger du? Det låter inte alls överdrivet, med tanke på att det är flera xboxar i minuten på en arbetsdag.

Skrivet av redmac:

Sedan ps3:an släppts har jag inte tagit mot en enda defekt ps3....det säger en hel del...

Det kan också ha något att göra med att den inte har vart ute lika länge (Borde ju du ha koll på, tycker man). Eller så skäms ps3-användarna

Skrivet av redmac:

Och jag lovar, jag var riktigt sugen på en 360 och table tennis, men när jag insåg hur mycket problem det var med 360 maskinen och efter alla som lämnat in sin 360 och skaffat en ps3:a så har jag valt att satsa på kvalitet alá ps3.

just my two cents

*flame shiled on*

Problem med 360:n... Ahahahaha

Medlem

Förstår inte vissa...ska jämföra med varandra som små snorungar gör....väx till er ....

Medlem
Skrivet av the wookiee:

2360 varje vecka säger du? Det låter inte alls överdrivet, med tanke på att det är flera xboxar i minuten på en arbetsdag.

2(st) (XBOX)360 varje vecka...tänk lite rationellt.

Och vilken j-vla pajkastningstråd det har blivit.


signatur

no remorse

Medlem

gta ska spelas på ps3 så är dte bara

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara.

lägg ned ditt snack, 360 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad ps3 någonsin kommer att vara.

Jag kan också köra löjliga påståenden utan att backa upp dom med fakta.

utan fakta? ja du, vill du ha fakta så ska du få fakta.

sedan 360 släpptes i svergie har jag i snitt fått in 2st 360 varje vecka som varit defekta "cirkle of death" "repar sönder skivor" "accepterar inte 360 spel" osv osv

Sedan ps3:an släppts har jag inte tagit mot en enda defekt ps3....det säger en hel del...

Och jag lovar, jag var riktigt sugen på en 360 och table tennis, men när jag insåg hur mycket problem det var med 360 maskinen och efter alla som lämnat in sin 360 och skaffat en ps3:a så har jag valt att satsa på kvalitet alá ps3.

just my two cents

*flame shield on*

Folding anstränger väl inte konsolen så mycket då ps3 ägare inte har så mycket annat att spela ;P j/k

MS tillverkning av 360 suger verkligen, lika rädd varje gång man sätter på den att det ska bli red lights of death. Fattar inte varför de inte bara fixat felet på de nyare konsolerna, har för mig att det är samma fel hela tiden med att någon "kylpasta" förstörs eller något när den blir varm. Därför the towel trick kan funka ibland hehe

Medlem

jag tror rockstar games vet vad de gör

de har väll alldrig släppt ett dåligt spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:

hoppas att så inte är fallet? Bah! PS3 ägarnas fel att de la 6000kr på en konsoll.. De får skylla sig själva

lägg ned ditt snack, ps3 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad 360 någonsin kommer att vara.

lägg ned ditt snack, 360 har betydligt högre kvalité och är betydligt mer välgjord än vad ps3 någonsin kommer att vara.

Jag kan också köra löjliga påståenden utan att backa upp dom med fakta.

utan fakta? ja du, vill du ha fakta så ska du få fakta.

sedan 360 släpptes i svergie har jag i snitt fått in 2st 360 varje vecka som varit defekta "cirkle of death" "repar sönder skivor" "accepterar inte 360 spel" osv osv

Sedan ps3:an släppts har jag inte tagit mot en enda defekt ps3....det säger en hel del...

Och jag lovar, jag var riktigt sugen på en 360 och table tennis, men när jag insåg hur mycket problem det var med 360 maskinen och efter alla som lämnat in sin 360 och skaffat en ps3:a så har jag valt att satsa på kvalitet alá ps3.

just my two cents

*flame shield on*

Folding anstränger väl inte konsolen så mycket då ps3 ägare inte har så mycket annat att spela ;P j/k

MS tillverkning av 360 suger verkligen, lika rädd varje gång man sätter på den att det ska bli red lights of death. Fattar inte varför de inte bara fixat felet på de nyare konsolerna, har för mig att det är samma fel hela tiden med att någon "kylpasta" förstörs eller något när den blir varm. Därför the towel trick kan funka ibland hehe

jag har nyligen repat min 360 och det där med kylpasta var en stor bov i det hela.
dåligt av mig att inte ta en bild på eländet men jag kan beskriva att det liknar skräckexempel man sett på internet när folk kletat kylpasta på sina processorer, inte bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Lägg ner konsollbråket.. någon gång.. suck.. sällan en tråd kan hålla sig till det ämnet det är ämnat för.. skapa en tråd som heter "XB360 vs PS3 vs Wii", där kan alla roa sig med att gå loss på varandra i evigheters evighet............. gaaaah!!

Och jo.. här har vi lösningen på kylpasta problemen.. installeras i alla nytillverkade XB360:
[http://news.teamxbox.com/xbox/13691/Xbox-360-Pictures-of-the-...]

Inaktiv

Så mycket kostar gamer-cred

50 miljoner dollar för att få Sony att se svagare ut... Iochförsig har väl Microsoft stor plånbok, men de har ju redan börjat bromsa spelprojekt därför att de helt enkelt förlorar för alldeles för mycket pengar. Hade det handlat om content för 50 miljoner dollar så vore det ju roligt, tror Gears of War gjordes för runt 10... Men pengarna kommer att gå direkt till att lappa ihop hålen i Take 2, så jag tror det hela blir nåt ganska lamt...

Inaktiv

hoppas d. jag tycker ps3 blev bara misslyckat. inte många ps2 spel funkar på den, skakfunktionen e borta och så måste man ha hd-tv har jag läst

Inaktiv

Hittade nånting intressant på en hemsida kan inte ge länk för vet ej om man får det på denna sida så om ni säger om jag får det kan jag skicka hemsida också:P men tycker iallafall att de e synd det här har liksom 360 så:(

''GTA IV was due for release on 17th October. Rockstar have been using the Playstation 3 as the lead platform. An Xbox 360 team have been working besides the core team adapting code. Whilst the PS3 Blu-ray disc will easily accommodate the game, there have been problems fitting the game on to a single 360 DVD disc. Microsoft will not allow the game to be released on 2 disc as they are concerned the 360 will be compared unfavourably to the PS3. The situation has led to tension between Dan Houser and the Microsoft Empire as there is currently no way the game can fit on a single dvd.

Microsoft are currently working on a new compression technology for DVD9 discs, however this wont be available until next year. In a politically worded statement Sam Houser said "The game is huge and is pushing the hardware platforms to their absolute limits. The top engineers from Sony and Microsoft are working closely with the team in Edinburgh right now, helping us to fully leverage the power of both platforms."

Whilst the PlayStation 3 version is all set for completion at the end of this month, Microsoft have tied Take Two into an iron-clad legal agreement that forbids them from releasing the game on any format unless the Xbox 360 is ready. This has meant that whilst the PS3 version will be ready for October, Microsoft have directly prevented its release. That's what happens when the Houser brothers sell their arse for the Microsoft dollar. Stupid limey gimp-bags.''

12
Skriv svar