DCS Black Shark Flight / Heli Simulator

Medlem
DCS Black Shark Flight / Heli Simulator

Om DCS Black Shark;

Skaparna av Lockon och Flanker är tillbaka med en ny utrarealistiskt serie vid namn DCS, där den första installationen innehåller en säkerligen 95% korrekt simulation av den Ryska Ka-50 attack helikoptern.

Serien utvecklas av Eagle Dynamics och deras mål är att ständigt uppdatera den nya serien med nya moduler(flygbara plan,helisar) var nionde månad, dvs de lägger otrolig mängd krut på varje flyable för att det skall vara så ultra detaljerat & realistiskt som möjligt. De utvecklar även bara simulation för de flygplan och helikoptrar som de kan få nästintill 100% teknisk information & tillgång till med mera, vilket resulterar i att det blir orginal modellerna av många versioner så som AH10A ThunderBolt istället för AH10C som de inte kan få all information på och tillgång till pga säkerhets risker.

Motorn kommer uppdateras efterhand samtidigt som fler moduler läggs till, nu i början ligger mest fokus på Single Player & Co-operative då det bara finns en flygbar modul (KA-50), men i framtiden är tanken att det skall finnas många flygbara plan och helikoptrar vilket bidrar till den mest realistiska modern aircombat simulatorn någonsin samt ett oroligt intressant versus multiplayer .

Min tid i spelet och ka50n

Köpte spelet i tisdags och jag kan definitivt säga att jag inte är besviken, spelet är helt enormt realistiskt och du hittar inte en bättre helikopter / flygsimulator(sedan typ Janes Longbow). Letar du efter flyg plan eller andra helikoptrar är det bara att vänta på att nästa add-on skall dyka upp. I nästa instans skall man ävenl kunna flyga två pers i samma helicopter i Apachen.

Inlärnings kurvan är enorm (om man vill), då spelet i princip representerar verkligheten, där en manual på ca 500 sidor finns att tillgå och X antal tränings uppdrag. Spelet är inte för den som förväntar sig casual playing eller inte har tålamod att lära sig, men jag kan säga att det känns enormt ärofullt varje gång man lyckas och lär sig något.

Det är inte så att du kommer spendera 5 dagar för att bara få upp den i luften men vill du lära dig precis ALLT som man kan göra i simulatorn får du nog vara beredd att spendera en del av din gaming tid på denna sim det kommande året. (vilket är helt värt det)

De har även klick bara cockpits med mera för bättre känsla om man känner för det, givetvis är hotkeys vad som gäller om man är i strid , men det känns ganska interaktivt att själv kunna klicka runt på alla hundratals knappar och starta helikoptern med mera.

Menyerna har blivit helt om designade sedan Lockon som hade förjävliga menyer. Nu är det riktigt snyggt och stilrent och man blir glad av att vara i Main Menu. Väl där har du tillgång till allt möjligt, bland annat en Encyklopedi liknande sida med information om allt flygplan & helikoptrar , skepp , och mark fordon.
Det finns även en otroligt kraftfull map editor och kampanj editor samt multum med möjligheter i options för konfiguration av simulationen & knappar.

Jag kan väl säga såhär, att på 4 dagar har jag lärt mig;
# Flyga i någorlunda kontrollerad form
# Lyfta kanske inte helt korrekt men ganska bra (vertikalt inte horisontellt än)
# Landa suger jag fortfarande på , det känns verkligen nervöst varje gång jag försöker
# Hantera vapnen ganska grundligt inkluderat Laser guide missiler
# Hantera aerodynamiken och helikopterns gränser någorlunda

Djupet inom varje inlärnings området är enormt, visst man kan lära sig lyfta eller använda navigations systemet ytligt men vill man gå inpå djupet finns hur mycket som helst att hämta angående alla grejer i helikoptern.

Denna simulator är ett måste för ett combat sim fan!

http://www.digitalcombatsimulator.com/

#blogg

Medlem
DCS Black Shark Flight / Heli Simulator

Var fick du tag på spelet? Försökt hitta det i någon svensk butik men har inte lyckats :/

Medlem

Köpte det online http://www.digitalcombatsimulator.com/

Butiks versionen kommer någon gång i Februari.

Medlem

Låter grymt bra!
Tack för infon.

Medlem

Kalasbra!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Spelet är verkligen toppen!
Ruskigt nöjd man blev när man lyckats följa startinstruktionerna i instruktionsboken och gjorde sin första lyckade take-off! =D

Byggde mig en egen TrackIR-kopia så man kan se sig omkring i spelet bara genom att vrida på huvudet. Fungerar toppen och delarna kostade ungefär 130kr (om man antar att man har en keps och en webcam sen innan). Se www.free-track.net, du kommer få en HELT annan inlevelse i spelet!
(LockOn och IL-2 har även stöd för TrackIR så det höjer verkligen inlevelsen i de spelen också)

1
Skriv svar