EA gillar inte Wiis Friend Codes?

Robot
Medlem
EA gillar inte Wiis Friend Codes?

Är det någon som gillar friend codes?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:

Är det någon som gillar friend codes?

Nintendo?

Medlem

Jo, dom är otroligt krongliga....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Fungerar riktigt bra IMO. Mycket bra lösning men EA kommer alltid gå sin egen väg, bara att titta på dom hur dom tittar snett på andra bra lösningar så som Steam och Xbox Live. EA är sura och tänker inte låta Sony och Nintendo ha deras egna utan kommer köra ett eget race. Som vanligt.

Medlem

Tyvärr, dom ska alltid krångla....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Det här är ju dessbättre mindre krångel för användaren. Bra skit.

Jag tror att Nintendo försöker gardera sig mer emot pedofiler och andra stygga personer genom att slänga in unika vänkoder för varje spel. Att då lägga till någon att spela med betyder inte att den personen direkt kan skicka snusk till en via den inbyggda IM-tjänsten

Medlem

Som jag sa tidigare, Nintendo tar bra initiativ!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Hmm, de kan väl sätta någon pedospärr så barn måste använda friendcodes i så fall. Jag trivs med sånna så jag vill ha en riktig onlinetjänts!

Medlem

Hur skulle en sådan funka då?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

De ska vara lätttilgängligt och snabbt att kunna koppla upp sig mot flera spelare. Finns det några spel till Wii än med en vanlig serverBrowser?

Medlem

Förbaskat irriterande när alla ska dra åt olika håll. :evil:
Kan förvisso förstå EA men är det inte bättre att de sätter sig ned och snackar om hur ett system ska se ut som alla kan leva med?
EA är ju faktiskt Nintendos kund, och om EA tycker att Nintendos system inte är tillräckligt bra, så det borde ju ligga i bägges intresse att fixa till det.
Som en extra bonus så kanske fler slutkunder börjar att gilla det nya systemet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Förbaskat irriterande när alla ska dra åt olika håll. :evil:
Kan förvisso förstå EA men är det inte bättre att de sätter sig ned och snackar om hur ett system ska se ut som alla kan leva med?
EA är ju faktiskt Nintendos kund, och om EA tycker att Nintendos system inte är tillräckligt bra, så det borde ju ligga i bägges intresse att fixa till det.

"This is something we're still working on with Nintendo."

Medlem

Jo, jag läste det, jag menar mest på att de kan göra ett system som *alla* kan leva med. Alltså (för att vara tydlig för en gångs skull) att berörda parter kommer överens ihop.

Ha olika miljoner siffror i olika spel hindrar pedon hur då?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag tror att friend codes är ett krav för online på spel till Wii och DS. Men EA är så pass stora så de kan nog förhandla fram något.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Friend Codes är det sämsta som "uppfunnits". Finns inget som är bra med det. Det är ju knappast så att Xbox Live har stora problem med pedofiler och annat otrevligt folk (kan inte tänka mig någon online-tjänst som har det). Tycker det är bra att EA tar och gör något eget. Som förhoppningsvis blir mer användarvänligt.

Medlem

Då kan E(G)A väll göra en egen konsol då!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

1
Skriv svar