Sony om PS3-hackers

Robot
Inaktiv
Sony om PS3-hackers

Är väldigt nöjd med Ps3n som den är, men saknar regionfrihet på Ps2 spelen.

Medlem

"Naturally, any use of an exploit on the system software does void the warranty on the PS3 system... Which could be a costly mistake to see if you can run an old SEGA CD game on it,"

Vadå? förstörs PS3 om man kör SEGA CD? Och det räknas som exploit och förstör då garantin? Förstår inte det där citatet riktigt. Låter konstigt.

Inaktiv

Det konstiga i citatet är ju att det nästan låter som att PS3:an kommer att gå sönder.. :S

Medlem

Dom är nog jävligt sura iom. att deras PSP blivit sönderhackad så in i helvete.

Medlem

Annars är väl PS3 den console som verkar vara svårast att hacka. X-box 360 och Wii tog det ju bara nån månad att fixa "lösningar" till medans PS3 fortfarande är ogenomtränglig ett halvår efter release.

Ser man till antalet sålda spel kanske PS3 blir vinnaren då det enda sättet att spela spel faktiskt är att köpa dem. Och som vi vet så är det spelen företagen tjänar de stora pengarna på och inte antalet sålda konsoler.

Istället för antalet "sålda konsoler" kanske det vore mer intressant med antalet sålda spel till varje konsol :P.

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

"Naturally, any use of an exploit on the system software does void the warranty on the PS3 system... Which could be a costly mistake to see if you can run an old SEGA CD game on it,"

Vadå? förstörs PS3 om man kör SEGA CD? Och det räknas som exploit och förstör då garantin? Förstår inte det där citatet riktigt. Låter konstigt.

använda en exploit så man kan köra emulatorer och där igenom köra sega cd spel...
och om ps3an nu skulle gå sönder så har man ingen garanti på den
om de nu kan kolla om man har använt en exploit

men vi vill inte köra sega cd spel...
vi vill lira japanska spel...om de är regionsskyddade..
vi vill spela spel som inte är våldtagna av kass pal konvertering..
vi vill lira nerladdade spel för vi är snåla jävlar...
mwahahahahah:up:


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Philip:

Dom är nog jävligt sura iom. att deras PSP blivit sönderhackad så in i helvete.

Jo folk hackade sönder PSP'n för att kunna använda den till lite roliga saker som att fula runt med andra wifi prylar i hemmet osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

samma som me pspn varenda patetiska firmware som kommer är bara security fixes men utan homebrew scenen skulle fan inte psp vara så populär då den saknar dom där speciella spelen.

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Twitch:

"Naturally, any use of an exploit on the system software does void the warranty on the PS3 system... Which could be a costly mistake to see if you can run an old SEGA CD game on it,"

Vadå? förstörs PS3 om man kör SEGA CD? Och det räknas som exploit och förstör då garantin? Förstår inte det där citatet riktigt. Låter konstigt.

använda en exploit så man kan köra emulatorer och där igenom köra sega cd spel...
och om ps3an nu skulle gå sönder så har man ingen garanti på den
om de nu kan kolla om man har använt en exploit

men vi vill inte köra sega cd spel...
vi vill lira japanska spel...om de är regionsskyddade..
vi vill spela spel som inte är våldtagna av kass pal konvertering..
vi vill lira nerladdade spel för vi är snåla jävlar...
mwahahahahah:up:

ps3an är väl regionsfri gällande spel? Så det argumentet går väl inte att använda.

Medlem

Ja dom kunde väl börja med att fixa lite fler spel till maskinen innan de börjar snacka om att sätta hårt mot piratkopieringen. I och för sig är väl ett dåligt spelutbud kanske det bästa vapnet mot just det.

Börjar bli riktigt trött på Sonys 'mycket snack och lite hockey-princip', nu när jag köpt en pryl för 6000 vill jag ha spel i massor!


signatur
Inaktiv

Ja PS3an är regionsfri... spelen iallafall. Dock gäller ju det samma med DVD-filmer fortfarande? Och även bluray väl? Är inte så himla insatt i det där. Kollar ju nästan aldrig på film.

Och om det där med PS2 kompatibilitet... ja det är j-a trist. Speciellt för de som sålt sin PS2a men behållt spelen för att spela dem på sin PS3. Men det är bara europaversionen som saknar, eller har väldigt dåligt stöd för detta eller hur? Övriga fungerar bra. För de hade väl något hårdvarustöd till o med? Om jag inte minns fel?

Medlem
Skrivet av Twitch:

Annars är väl PS3 den console som verkar vara svårast att hacka. X-box 360 och Wii tog det ju bara nån månad att fixa "lösningar" till medans PS3 fortfarande är ogenomtränglig ett halvår efter release.

Ser man till antalet sålda spel kanske PS3 blir vinnaren då det enda sättet att spela spel faktiskt är att köpa dem. Och som vi vet så är det spelen företagen tjänar de stora pengarna på och inte antalet sålda konsoler.

Istället för antalet "sålda konsoler" kanske det vore mer intressant med antalet sålda spel till varje konsol :P.

Eller så kan det vara tvärtom, PS3 blir liksom ingen vinnare pga för bra skydd mot kopiering, då folk vill kunna "öppna" sin konsoll och använda den till det yttersta, och då det absolut inte funkar, inte ens kunna köra regionsfritt med ps2spel eller brända ps3 skivor köper man en xbox 360.

Eller nåt.

Och det tog inte bara någon månad för Xbox360, tog betydligt längre innan något kom som fungerade.

Medlem

Jag är lite bekväm av mig. Vill ha det som på ps2an där jag hade en lista med spelen på HDD'n (som jag även hade lagligt) som jag bara kunde välja mellan under uppstarten. Nu måste man ju byta skiva manuellt varje gång..sjukt jobbigt

W2k
Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Ja PS3an är regionsfri... spelen iallafall. Dock gäller ju det samma med DVD-filmer fortfarande? Och även bluray väl? Är inte så himla insatt i det där. Kollar ju nästan aldrig på film.

Viktigt förtydligande: PS3-spel är regionsfria, PS3:an är det inte. Den hindrar dig fortfarande från att spela helt lagliga PS2-spel och filmer om dessa råkar vara köpta på fel ställe...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Hmmm, trodde att hela PS3 var regfri...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Så Sony använder "Avoid-hacking-by-pricing"?
Och Microsoft använder "Avoid-hacking-by-breaking".

Vem vågar hacka en ps3 om det kostar 6000 för en ny?
Antaligen samma som vågar hacka en xbox360 när den kan gå sönder inom 3månader. Och då sitter man där utan garanti

Medlem

man kan ju alltid hoppas att de gör det snart.....

Medlem

de kommer nog snart ett kack

än så länge finns det inget som inte kan hackas


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

jag är glad över att de satsar hårt på att hålla borta snyltande idioter. Folk som inte vill betala för sig får låta bli att spela på en ps3:a. Jag ska skaffa en i höst med glädje!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Följande står på min PS3: [PAL] [B] [2] för att förtydliga så betyder det:
[PAL] Menas att PS/PS2 spel från europa kan köra på den.
[B] är Regions låset för Blue-Ray filmer.
[2] är Regions låset för DVD filmer.

PS3 spel kan köpas vartsom hälst i världen och du kan köra det spelet på din PS3 som du köpt vart du velat.

1
Skriv svar