Zi best bandz: Part 1!

Medlem
Zi best bandz: Part 1!

Jag kommer att rada upp några av mina favorit band, 5 st låtar och ett album av varje band. Har tråkigt just nu, så det här blir nog kul

(Ej i ordning)

Megadeth

År 1983 blev Dave Mustaine kickad från bandet Metallica då han hade alkohol problem. Han fick varken någon varning eller andra chans. James Hetfield hade också alkohol problem för några år sedan men fick naturligtvis stanna kvar i bandet då han och Lars är grundarna av Metallica. Väldigt orättvist mot Dave alltså. Men det stoppade inte Dave Mustaine. Hade han inte blivit kickad från Metallica så skulle Megadeth inte finnas idag. Tack gode gud för det. Dave har verkligen lyckats och ligger snart i samma nivå som Metallica.

(Ej i ordning)

- Sleepwalker
- Play For Blood
- Hangar 18
- Prince of Darkness
- Take No Prisoners

Musikstil: Thrash Metal
Bandmedlemmar: Dave Mustaine (sång, gitarr), Chris Broderick (gitarr), James LoMenzo (elbas) och Shawn Drover (trummor).
Favorit album: United Abominitions
Antal sålda album: Över 20 miljoner

Metallica

Metallica är ett band som alla känner till. Vissa har börjat tappa intresse då dem anses skifta sin musikstil för drastiskt. Men jag har hängt med i kurvorna. Har man sett deras dokumentärfilm "Some Kind of Monster" så får man mycket mer förståelse över de mindre lyckade albumen. Hur som helst, idag är dem starkare än någonsin och har nyligen släppt sin nya platta "Death Magnetic" som jag stor älskar. För mig är Metallica tillbaka efter "Load", "ReLoad" och "St.Anger".

(Ej i ordning)

- Harvester of Sorrow
- All Nightmare Long
- The Unforgiven III
- Fade To Black
- The Four Horsemen

Musikstil: Thrash/Heavy Metal
Bandmedlemmar: James Hetfield (sång, gitarr), Lars Ulrich (trummor), Kirk Hammet (gitarr) och Robert Trujillo (bas).
Favorit album: ...And Justice For All
Antal sålda album: Över 100 miljoner.

Dream Theater

Dream Theater har jag inte mycket att säga om just nu. Jag började att lyssna på dem för någon vecka sedan och har inte hunnit lyssna på precis alla album än. Men jag är helt tagen av deras lite annorlunda musikstil. En riktigt skön metall, orkest och lite Journey aktig blandning.

(Ej i ordning)

- Hollow Years
- Another Day
- Misunderstood
- Panic Attack
- Octavarium

Musikstil: Progressive Metal
Bandmedlemmar: James LaBrie (sång), John Petrucci (gitarr), John Myung (bas, Chapman Stick), Jordan Rudess (keyboard, lapsteel, continuum) och Mike Portnoy (trummor).
Favorit album: -
Antal sålda album: Över 10 miljoner.

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Zi best bandz: Part 1!

Dream Theater är gudar, men mina favoriter just nu är Tool.
Tool är mitt favoritband nu alla kategorier, lyssna på dom om du inte gjort det:)
Tar ett tag innan man uppskattar dom kanske, men sen är man frälst.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Dream Theater är gudar, men mina favoriter just nu är Tool.
Tool är mitt favoritband nu alla kategorier, lyssna på dom om du inte gjort det:)
Tar ett tag innan man uppskattar dom kanske, men sen är man frälst.

Det kan jag göra


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

WaltX har metallica släppt någon ommixad version av Death Magnetic, fick tag på första releasen och den var ju fruktansvärt dåligt Mixxad, trummonra var ju som att bli Audialtvåldtagen

t.om ljudteknikern avsade sig ansvaret för den.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Undrar just när nästa Dream Theater album kommer. Har förstått att det skulle vara lite proggigare än vanligt, ser fram emot det

Medlem

megadeth is the shizzle

1
Skriv svar