Wii-spelet Capucine fotat

Robot
Medlem
Wii-spelet Capucine fotat

Hmm känns väl inte som nått topnotch direkt. Ful grafik och flickan sticker ju ut på fel sätt så de inte blir snyggt.

Medlem

Håller med!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Det där så ju verkligen INTE bra ut alls! Vet att grafiken inte betyder så mycket om spelet är bra, men det där var sorgligt fult.

Medlem

Det ser ju förbövelen sämre ut än GameCube!?

Inaktiv

Nog för att Wii är lite efter hårdvarumässigt men vad håller de som gör spelen på med? Flickstackaren har inte ens en enkel skugga under sig och allt är upplyst på ett sätt som får mig att undra om solen exploderade för 8 minuter sedan.

Det går att göra snygga spel med ett litet antal polygoner.
Ex. Shrek till X-box

http://media.xbox.ign.com/media/015/015764/imgs_1.html

Inaktiv
Skrivet av teX:

Nog för att Wii är lite efter hårdvarumässigt men vad håller de som gör spelen på med? Flickstackaren har inte ens en enkel skugga under sig och allt är upplyst på ett sätt som får mig att undra om solen exploderade för 8 minuter sedan.

Det går att göra snygga spel med ett litet antal polygoner.
Ex. Shrek till X-box

http://media.xbox.ign.com/media/015/015764/imgs_1.html

Mmm... vissa utvecklare verkar tro att det är en godtaglig ursäkt att utveckla skitfula spel till Wii bara för att den är svagare än de andra TV-spelen. Den är såvitt jag förstått det lite kraftfullare än en vanlig Xbox, och den klarar betydligt mycket snyggare grafik än så här?

Medlem

Tycker det såg intressant ut spelmässigt och vad det gäller grafiken så ska jag inte klaga. Kändes som att det har sin egen stil och att det passade ett sånthär spel.

Förstår inte riktigt varför grafik ska vara så viktigt och sedan är det av en utvecklare man aldrgi hört namnet på förr. Klart man inte kan slänga fram en grafikmotor ala Unreal 3 (eller vad dendär nyaste nu heter som alla verkar få stånd av så fort de ser den) om man är ett litet företag.

Nåväl... smaken är som baken?


signatur

osv.

Medlem

Det där handlar varken om prestanda eller smaktung stilistik, det där är rent ut sagt dålig grafik.
Det jag reagerar på är att hennes textur är ju bara utblockad med grundfärger, för det första >.<
tips: Gör spelet någorlunda färdigt innan man börjar visa upp det.. suck. -_-

Men ja, conceptet vad man kan utläsa är en gnutta nytänk, och sådant är alltid välkommet, på något vis iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

köper ni en wii har ni ingen rätt att klaga på grafik...


signatur

/_\_/_\
/_\

ZOMFG nextgen!

Medlem
Skrivet av snyft:

köper ni en wii har ni ingen rätt att klaga på grafik...

Om man köper en konsoll som blir uppäten av Wii har man ingen rätt att klaga på Wii heller.

Medlem

haha slö-läste texten först så jag trodde det handlade om ett kaffe spel ^^

Medlem

Tydligen så vet dom inte hur man använder ljus, allt är på fullbright tydligen. Flickans kläder ser ut att vara gjort i paint. Dom får skärpa sig när det gäller att göra spel till Wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hehe vi får hoppas att det är en väldigt tidig build av spelet. Texturarbetet på huvudkaraktären är verkligen fantastiskt. En färg för håret, en för huden, och 3 färger för kläderna med en fint stor pensel i photoshop
The power of wii (eller snarare wii developers)

Medlem
1
Skriv svar