Age of Conan: Hyborian Adventures

Robot
Age of Conan: Hyborian Adventures

CCP:s VD Hilmar Veigar Petursson har redan korat World of Warcraft till det perfekta MMORPG-spelet med fantasytema. Som tur är lyssnar inte alla på islänningen och efter mitt besök hos Funcom i Oslo är jag övertygad om att de är på helt rätt väg med Age of Conan.


Medlem
Fläskig förtitt - Age of Conan

Längtar!

Medlem

Grymt!! Detta ska läsas så fort jag kommer hem från jobbet.

Medlem

Det blir en blodig höst


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Läckert! verkar som att norrmännens spel kan bli en höjdare

Medlem
Inaktiv

Verkar lovande. Då kanske man kan börja spela ett lite mer moget spel jämfört med barnspelet wow. Ja för wow är ett barnspel. Oavsett vad ni kommer med för motargument.

O kom ihåg spel är spel! Inte blodigt allvar!

Medlem

Tror det blir kanon det här. Vi får se hur man klarar laddningstiderna bara efter att ha blivit bortskämd av wow.

Citat:

För den som är ute efter en något mer avslappnad form av PvP finns också fylleslagsmål som är precis vad de låter som: gå till en bar och sup dig full och du kan utmana någon på ett rallarslagsmål.

Citat:

De ovan nämnda Border Kingdoms är även det område där en guild kan bygga sitt eget "Battlekeep". Detta kan bara ske på ett begränsat antal platser så du kan alltså se fram emot belägringar där katapulter och
dylika maskiner gör vad de kan för att smula ner fästningar.

:up::heart:

Edit:

Skrivet av ReZnoR2K6:

kom ihåg spel är spel! Inte blodigt allvar!

Jag har aldrig förståt det argumentet "men det är bara ett spel". Ja visst spelar man i en fantasivärld. Men när man ofta lägger ner så mycket tid på spelandet och att bli bättre och bättre så blir det faktiskt seriöst och man har ingen som lust att kasta timmarna som man spenderat som ingenting.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hmm vill juh ha single player...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

Verkar kunna bli ruskigt bra spel, kul PvP och en egen stad att försvara.

Inaktiv

Ser verkligen fram emot det här spelet.

Skrivet av sebulba666:

Hmm vill juh ha single player...

De första 20 (tror jag) levlarna är singleplayer.

Medlem

Nope, Bazil, det førslaget har slopats. Var en gammal idè som slopades nær testningen kom igång av de tidiga versionerna. Detta utannonserades också på officiella siten før ett par månader sen.

Medlem

Ja kanske vore ngt detta?

Gillar inte alls känslan i WoW... Detta känns lite mer vuxet.
Fast folk är ju alltid folk. Därför jag gillar single bättre. Blir annat än galen level-hunt som ofta sker i online-rollspel


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Har sagt det förut men säger det igen, detta kommer att ÄGA . Sedan man var en liten plutt har man älskat Robert E Howards värld detta ser man verkligen fram emot :heart:


signatur
Inaktiv

Eh, jag har fullkomligt undvikit all information gällande den här titeln bara pga dess namn. Jag menar, hur fjantigt låter inte Conan anno 2007? Men det verkar som att jag kan ha gjort ett misstag.
Alla wows brister och allt det som slutligen gjorde att jag tröttnade på det spelet verkar dom ha uppmärksammat och gjort något åt i det här spelet. Dessutom är ju inte utvecklarna några amatörer när det gäller mmorpg.

Jag har alltså från och med den här artikeln slutat ignorera Age of Conan. Ni borde få royalties FZ

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Eh, jag har fullkomligt undvikit all information gällande den här titeln bara pga dess namn. Jag menar, hur fjantigt låter inte Conan anno 2007? Men det verkar som att jag kan ha gjort ett misstag.
Alla wows brister och allt det som slutligen gjorde att jag tröttnade på det spelet verkar dom ha uppmärksammat och gjort något åt i det här spelet. Dessutom är ju inte utvecklarna några amatörer när det gäller mmorpg.

Jag har alltså från och med den här artikeln slutat ignorera Age of Conan. Ni borde få royalties FZ

Håller med dig, tyckte först att spelidén verkade något löjligt.
Men eftersom jag spelade Anarchy Online i 3år så kan jag inte låta bli att hypa AoC för mig själv ;p

Medlem

WoW försvinner direkt när detta finns ute


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

WoW försvinner direkt när detta finns ute

Indeed, slut på dagisleken då

Medlem

Längtar både till detta och WAR.
Spelat WoW sedan första betan, så över 3 år.
Dags att dra ut lite riktig PvP action, även om 5vs5 Arena ökade wows pvp del en hel del.

Medlem
Skrivet av gimpfarfar:

Nope, Bazil, det førslaget har slopats. Var en gammal idè som slopades nær testningen kom igång av de tidiga versionerna. Detta utannonserades också på officiella siten før ett par månader sen.

Du får gärna länka till det då för så vitt jag kan se så är single player delen fortfarande aktiv..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

För det första, Conan är inte alls "töntigt", den som har läst Conan böckerna av Howard eller Jordan vet det

Det här spelet kommer att bli underbart, det är jag övertygad om. Äntligen en mmo där man får faktiskt anstränga sig i striderna och inte bara trycka trycka på ikoner på "action bars"


signatur

All men are cremated equal

Medlem

Age of Conan O'Brien - den skulle jag väll i sånnafall kunna tänka mig hoppa över.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Age of Conan O'Brien - den skulle jag väll i sånnafall kunna tänka mig hoppa över.

Precis vad jag tänkte skriva, du tog min torra skämt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hoppas bara man får se riktig pvp, dvs inte barnanpassat "dö-respawn utan någon förlust-dö osv"
Spelet ska ju inrikta sej till äldre spelare, då blir det till att man får mer EVE-känsla i spelet, d v s "omg-nej-jag-vill-inte-förlora-allt-jag har-nej-nej-nej"
YAAAARRR.


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Padlo:

För det första, Conan är inte alls "töntigt", den som har läst Conan böckerna av Howard eller Jordan vet det

Mja, men för oss vanliga dödliga som förknippar Conan med en viss tysk kroppsbyggare och dagdrömmande som 8-åring känns konceptet passé. Fast det här spelet kanske resulterar i att jag skiftar fokus från hollywoods patetiska filmatisering till böckerna

Medlem

Conan är brutal. Helt fritt från alver med dubiös sexuell läggning som finns i andra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av gimpfarfar:

Nope, Bazil, det førslaget har slopats. Var en gammal idè som slopades nær testningen kom igång av de tidiga versionerna. Detta utannonserades också på officiella siten før ett par månader sen.

Du får gärna länka till det då för så vitt jag kan se så är single player delen fortfarande aktiv..

Den är aktiv om du vill.

De har implementerat multi de första 20 levlarna genom att ha ett natt/dag läge. Då kan du t. ex spela med andra spelare under dagen eller motsvarande. Nu vet inte jag exakt hur det funkar men jag antar att du t. ex går o lägger dig så vips så kan du spela med andra eller tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Padlo:

För det första, Conan är inte alls "töntigt", den som har läst Conan böckerna av Howard eller Jordan vet det

Mja, men för oss vanliga dödliga som förknippar Conan med en viss tysk kroppsbyggare och dagdrömmande som 8-åring känns konceptet passé. Fast det här spelet kanske resulterar i att jag skiftar fokus från hollywoods patetiska filmatisering till böckerna

Spelet baseras _inte_ på filmerna (som inte följer Howards böcker speciellt mkt) utan på original böckerna skrivna av Robert E. Howard samt på Dark Horse serietidningar (som f.ö följer originalverken relativt hyfsat).

Medlem
Skrivet av mutta:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av gimpfarfar:

Nope, Bazil, det førslaget har slopats. Var en gammal idè som slopades nær testningen kom igång av de tidiga versionerna. Detta utannonserades också på officiella siten før ett par månader sen.

Du får gärna länka till det då för så vitt jag kan se så är single player delen fortfarande aktiv..

Den är aktiv om du vill.

De har implementerat multi de första 20 levlarna genom att ha ett natt/dag läge. Då kan du t. ex spela med andra spelare under dagen eller motsvarande. Nu vet inte jag exakt hur det funkar men jag antar att du t. ex går o lägger dig så vips så kan du spela med andra eller tvärtom.

Ok men var står det inte hittat nått i forumet eller i faq förutom att du kör singelplayer första lvlarna står inget att du kan spela med andra innan lvl20 döremot kan man kommunicera med andra på servern.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

conan is teh fun!

12
Skriv svar