Julstressen gör folk till idioter i trafiken

Skägg.
10 Chambers
Julstressen gör folk till idioter i trafiken

Den senaste veckan har jag använt tutan (eller signalhornet som det så fint heter) fler gånger än på de 2,5 år jag har haft körkort. Julstressen verkar ha sänkt den vanligtvis ganska iq-befriade stockholmstrafiken till ett nytt lågvattenmärke. Folk byter fil när jag ligger jämsides, gör vansinniga omkörningar i 50 knyck på 30-vägen i området, som omgärdas av skolor och dagis. Eller så kör de rakt in i en rondell med baksätet fullt av ungar utan att tänka på att jag kanske skulle svänga ut, fastän jag är duktig på att blinka. Att använda blinkers överlag verkar vara en väldigt svår och avancerad manöver, det är lättare att bara gasa och svänga. Struntsamma om det är heldraget eller till och med dubbelheldraget, tankeläsare är vi ju allihopa. Att inte missa en avfart är tydligen värt en krock eller två, just den filen gick ju så långsamt så det är bättre att gasa på, blunda och svänga in i sista sekund. Jävla idioter. Jag skiter faktiskt i om ni voltar och lämnar efter er en sörjande familj men jag har ingen dödslängtan.

#blogg


signatur
Inaktiv
Julstressen gör folk till idioter i trafiken

Håller med!

Fast här i Katrineholm så är detta standard året runt.

Medlem

Folk i trafiken blir mer och mer egositiska verkar det som. Blinkers är onödigt på nya bilar de skulle kunna spara in pengar på tillverkningen genom att inte montera några eftersom de sällan används. Tror folk tycker det blir jobbigt att sätta på med tiden.

Medlem

Japps man har märkt också utav det att folk kör som dårar nu helt plötsligt. Väg 288 där flera bussolyckor skett så kör folk/bussar som galningar.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

E4N/S söder om essingen, mer regel än undantag med byten över 3 filer när spärrlinjen redan börjat vid avfarterna...alltid.
Julen gör inte saker bättre heller.
Skulle nästan ha militär på plats längs vägarna för att plocka av de värsta(och ge dem en omgång).

Medlem

Inte bra alls, men vem vet. Det kanske är tänk att bli så här?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vi gjorde ett kul experiment i skolan för några månader sedan. Vi var egentligen ute för att filma miljön runt och i skolan, inte jättekul. Men sen när vi skulle filma Drottningsholmsvägen som går precis utanför skolan, då blev det genast roligare. Vi ställde oss några meter från vägtullen med kameran(som satt på stativ naturligtvis) och riktade den mot vägen och följde bilarna. Jäklar vad folk saktade ner... 8)

Medlem

Såg en mindre krock igår strax innan en rondell. Det var kö och någon bakomvarande hade dålig känsla med kopplingen och smällde in med kofångaren i bilen framför.

HA!

Medlem

Har märkt att folk ofta blinkar precis när dom sänger, istället för att som sig bör, blinka INNAN man svänger.

1
Skriv svar