Monkey Island 5 under utveckling?

Robot
Medlem
Monkey Island 5 under utveckling?

ÄNTLIGEN! Vi som har väntat så för en uppföljare till världens bästa spelserie, hoppas dock att det blir sammma konroller som i ettan och tvåan!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem


Well.. Jag brukar i vanliga fall reagera lugnt på allt men är det här sant så vet jag inte hur jag ska klara av att vänta på det..

Medlem

Åh vad härligt

Medlem

Tänk att dom sa 2015 förut...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Yesss! Bästa nyheten jag hört på hela veckan.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Fel! På hela året!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Men Sam & Max och Full Throttle gav de fingret åt - inse att Lucasarts är DÖDA INOMBORDS och inte kommer att kunna klämma ur sig en bra uppföljare till ens den här serien :\

Medlem

Tro vad du vill, glädjedödare...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Tack!:up:


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Wohoo!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

haha... någon ritade en pirat! Klart som faaan att monkey island 5 är pågång

Kul om det kommer dock!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av mullet:

haha... någon ritade en pirat! Klart som faaan att monkey island 5 är pågång

Vart skickades bilden? Till en Monkey Island fansite. Skickar man piratbilder till en sån site så måste det väl betyda nånting?

Medlem

Hoppas bara det blir hmm 100gånger så bättre än 4:an that was the crap.

Medlem

Jo, hoppas att det blir mer MI 1&2 än 3&4...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

ååååh nice! Hoppas dom för de som 3an, helt klart de skönaste liret i serien. Diggade inte 3D grejjen i 4an


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Hela serien är bra... riktigt bra. Men hoppas att 5:an ifall det nu kommer en inte sjunker under de första.

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

ååååh nice! Hoppas dom för de som 3an, helt klart de skönaste liret i serien. Diggade inte 3D grejjen i 4an

Hur kan du gilla trean mer än ettan och tvåan? Dom RIKTIGA spelen?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Ni som bara har spelat trean och fyran MÅSTE spela ettan och tvåan, dom "riktiga"...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Underbar humor i spelserien... men jag har inte tålamodet att hitta "rätt" ologiska pryl att kombinera med en annan ologisk manick. :-/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är ju charmen med alla äventyrs spel!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av Overcow:
Skrivet av Grönatummen:

ååååh nice! Hoppas dom för de som 3an, helt klart de skönaste liret i serien. Diggade inte 3D grejjen i 4an

Hur kan du gilla trean mer än ettan och tvåan? Dom RIKTIGA spelen?

Varför är de de riktiga spelen? För att de kom före de andra? Pff... dumt. Alla 4 spelen är kanon. Vad jag kan tänka mig så borde 5:an bli i samma stil som 4:an. Varför gå tillbaka till 2d?

Har spelat alla men ska jag välja ett av dem så blir det 3:an. "The Curse Of Monkey Island™" Visserligen mest tack vare det grafiska. :/

Medlem

För att dom gjordes av MIs skapare Ron Gilbert...
Kolla även denna artikel:

http://www.scummbar.com/resources/articles/index.php?newssnif...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Grim Fandango då?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Grim Fandango hade det perfekta slutet,,så det behövs ingen uppföljare. Historien avslutades punkt slut.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Får hoppas på att dom går tillbaka till "peka & klicka". Sen om det nu blir i 3D eller inte återstår att se men visst. jag hade föredragit 2D i stil med 3:an.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Overcow:
Skrivet av Grönatummen:

ååååh nice! Hoppas dom för de som 3an, helt klart de skönaste liret i serien. Diggade inte 3D grejjen i 4an

Hur kan du gilla trean mer än ettan och tvåan? Dom RIKTIGA spelen?

Varför är de de riktiga spelen? För att de kom före de andra? Pff... dumt. Alla 4 spelen är kanon. Vad jag kan tänka mig så borde 5:an bli i samma stil som 4:an. Varför gå tillbaka till 2d?

Har spelat alla men ska jag välja ett av dem så blir det 3:an. "The Curse Of Monkey Island?" Visserligen mest tack vare det grafiska. :/

Även jag fastnade nog för 3a mest pga den tidslösa grafiken och jag kanske inte gav 1-2:an en ärlig chans med tanke på att jag spelade igenom dom för några år sedan och att jag dels inte är 100 år gammal eller hade en dator förrän 1999. Men jag älskar alla fyra spelen och tycker seriöst att de är de skönaste någonsin.

Edit. Vet itne ritkigt varför ja vill ha tillbaks MI i 2D, men tror en 2d mixad med 3danimationer skulle få bättre kännsla på de hela


signatur

I'm the best around...

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Grim Fandango då?

Måste bara säga att detta är det bästa äventyrsspelet som jag spelat genom tiderna. För övrigt så har jag samlat på mig så gott som allt material ifrån Lucasarts.

Medlem

Nu pratar vi om MI och inte GF...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

123
Skriv svar