Wii-liknande teknik till PS3 och Xbox 360

Robot
Wii-liknande teknik till PS3 och Xbox 360
Medlem
Wii-liknande teknik till PS3 och Xbox 360

Eftersom det är ett tillval och inte något som utvecklarna tvingas utveckla till är nog risken ganska stor att detta kommer floppa om de inte får samma genomslag som dansmattor, singstar och guitar hero. Men det finns ju redan till Wii där utvecklarna kan tjäna betydligt mer pengar genom att nå ut till fler kunder så jag antar att det inte kommer bli nån större hit. Så jag tror det blir att kasta 7,4 miljoner pund i sjön.

Men det är ju bara mina små tankegångar.

Medlem

The Wii-killer! Oh yeah!

Medlem

Det är böde tredje part och tillval... Kan någon säga Sega-CD eller 32-x?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Förutom att saken inte kommer att ha något officiellt stöd av utvecklare, som inte kommer att kunna överge de vanliga handkontrollerna. Tänk Ageia Phys-X, Bongo-trummorna och mikrofonen till GC, 64DD, etc. Så nej, det eliminerar knappast den enda fördel Wii har.

Sedan är ju utvecklare kassa nog att utnyttja den fördelen bara till Wii, hur skulle det då inte bli för andra konsoler där det slängs på som en eftersak? :\

Inaktiv

Dock så kan de integrera tekniken i diverse saker, tex i Guitar Hero 4 så kanske man kan utnyttja rörelsen ännu mer och att det kanske syns på gubbarna, eller nått

Medlem

Håller med, detta lär på inget sätt bli en hit just pga att det är ett tredjeparts produkt som väldigt få spel kommer stödja.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Har ni tänkt på den säkert kommer att vara ganska dyr....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Alltid bättre att ha officielt stöd från början.
Speciellt när man då kan överhypa produkten som attans...

Medlem

Orka att allti haypa saker....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Bygg sin egena nintendo wii. Ingridienser:
1: PS3 6000 Kr
2: 2 st nintendo wii-liknande kontroller vilket antagligen kommer kosta minst 500 kr st.

Total kostnad 7000 kr.

Ifall man inte är en så händig hemmafixare kan man ju alltid köpa nintendo wii och dessutom ha möjligheten att spela en massa spel som är anpassade för nintendo wii på denna. Vilket inte kan garanteras ifall man bygger sin egna nintendo wii. Kostnad 3 000 kr (nintendo wii + en extra kontroll).

Priserna är baserade på www.spelbutiken.se

Medlem

Och hur får PS3an kontakt med Wiimotsen?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

bah hitta på nå eget istället för att sno av nintendo...
dock lär det inte bli nå superfantastisk dragkraft eftersom du redan kan köpa en maskin där i princip alla spel stödjer sådana kontroller för kanske 1/3 av priset

Medlem

Sony kan inget än att sno från andra....


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Såklart att M$ och $ony ska sno deras ider.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men så gör ju alla med allt... Ganska synd faktiskt...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

ehm, är det inte ett helt utomstående företag som utvecklar kontrollerna? Eller menar ni att MS och Sony ska sno ideerna från in2games sen när dom är klara?

Medlem

"Såklart att M$ och $ony ska sno deras ider."
"Sony kan inget än att sno från andra...."
Det är väl ändå In2Games och inte Sony eller MS som utvecklar den här "Wii-liknande tekniken"?

Inaktiv

Va fan pratar ni om?

Skrivet av Overcow:

Har ni tänkt på den säkert kommer att vara ganska dyr....

Angående priset står det på in2games hemsida:

Citat:

Gametrak version 2 will launch at just £19.99

Skrivet av Overcow:

Orka att allti haypa saker....

Det kallas marknadsföring och reklam. Alla gör det, annars hade inte alla gamerkids fått reda på vad som finns tillgängligt.

Skrivet av GrassEater:

Bygg sin egena nintendo wii. Ingridienser:
1: PS3 6000 Kr
2: 2 st nintendo wii-liknande kontroller vilket antagligen kommer kosta minst 500 kr st.

Total kostnad 7000 kr.

Va? Det handlar om att få en ny typ av kontroller tillgängliga för folk. Enbart en idiot köper en ny PS3 och ett par kontroller i syftet att försöka göra en Wii-emulator.

Skrivet av ChoArrim:

bah hitta på nå eget istället för att sno av nintendo...

Skrivet av Overcow:

Sony kan inget än att sno från andra....

Skrivet av Night Hawk:

Såklart att M$ och $ony ska sno deras ider.

Är ni fulla eller? Har ni ens läst artikeln eller kollat upp vad ni pratar om?

Företaget heter In2Games, inte Sony eller Microsoft.

GameTrak (version 1) uppfanns tydligen år 2000 och använder ett patenterat system för att följa rörelserna. Det är inte Sony och Microsoft som stjäler några idéer.

Om en teknologi finns tillgänglig kan ni ge er fan på att mer än ett enda företag (Nintendo) forskar kring det och ser vad som går att göra. Bara för att Nintendo är det största och mest kända för vissa betyder inte det att de var först och alla andra gör plagiat.

Rätta mig om jag har fel men spara på skitsnacket.


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Inaktiv
Skrivet av Cho-Arrim:

bah hitta på nå eget istället för att sno av nintendo...
dock lär det inte bli nå superfantastisk dragkraft eftersom du redan kan köpa en maskin där i princip alla spel stödjer sådana kontroller för kanske 1/3 av priset

Utan Nintendo hade inte TV-spel sett ut som de gör idag. Vem vet om ens analogkontrollen hade varit standard än? Jag fattar inte varför inte bara Sony, Microsoft och Nintendo går samman... det skulle göra det så otroligt mycket lättare för oss konsumenter. Jag vet fortfarande inte vilken av de tre 7:e generationens TV-spel jag vill ha.

Medlem
Skrivet av Isaz:

Utan Nintendo hade inte TV-spel sett ut som de gör idag.

Utan Atari...

Skrivet av Isaz:

Jag fattar inte varför inte bara Sony, Microsoft och Nintendo går samman... det skulle göra det så otroligt mycket lättare för oss konsumenter. Jag vet fortfarande inte vilken av de tre 7:e generationens TV-spel jag vill ha.

Tror det har att göra med att tjäna mest pengar, men jag kan ha fel. Men håller med att någon standard inom spelkonsolvärlden hade varit skönt.

Inaktiv

*Overcow*

sony kan inget annat än att sno från andra,

du måste vara xbox fanboy då eftersom du inte nämner att xbox 360 snor också samma funktion

Medlem
Skrivet av Sugar Dad:

Är ni fulla eller? Har ni ens läst artikeln eller kollat upp vad ni pratar om?

Företaget heter In2Games, inte Sony eller Microsoft.

GameTrak (version 1) uppfanns tydligen år 2000 och använder ett patenterat system för att följa rörelserna. Det är inte Sony och Microsoft som stjäler några idéer.

Om en teknologi finns tillgänglig kan ni ge er fan på att mer än ett enda företag (Nintendo) forskar kring det och ser vad som går att göra. Bara för att Nintendo är det största och mest kända för vissa betyder inte det att de var först och alla andra gör plagiat.

Rätta mig om jag har fel men spara på skitsnacket.

har aldrig påstått att det var sony eller microsoft som skulle koppiera nintendo.
Min kommentar gällde In2Games.

Medlem

Konkurrens föder utveckling. Skärp er för fan när ni säger att dom "snor" konceptet från nintendo. Antagligen har design och funktionalitet för allt ni äger blivit "stulet".

Inaktiv
Skrivet av Cho-Arrim:

har aldrig påstått att det var sony eller microsoft som skulle koppiera nintendo.
Min kommentar gällde In2Games.

De andra två jag citerade påstod det, och eftersom du i alla fall påstår att In2Games kopierar samlade jag era citat.

Som sagt så uppfann In2Games sin kontroll INNAN Wii var släppt (vid år 2000 ungefär, om man ska tro vad man läser) och det fanns ett spel till PS2 vid namn Dark Wind med deras första GameTrak ute två år innan Wii släpptes, alltså cirka ett halvår innan den ens visats upp.

Oavsett vem som var "först" med det så hade någon släppt det först, utan att försökt "kopiera" från någon annan. Folk som vill tjäna pengar kollar vilka nya teknologier som finns och hur de kan utnyttjas, och jag kan lova dig att det finns mer än en person eller företag åt gången som gör det.

Ska man nödvändigtvis anklaga någon för att kopiera är det väl Nintendo som kopierat In2Games, men jag tvivlar på att ens de var först med konceptet med rörelsekänsliga 3d-kontroller...

Klart att det finns produktplagiat på marknaden men jag tror definitivt att hela denna anklagelse mot In2Games är felgrundad och att det är ett par personer som gillar att gnälla, vill synas och bara läst rubriken som har klagat.

Om du fortfarande på fullt allvar påstår att de kopierade Wii's kontroll så varsågod. Jag bryr mig inte egentligen, men jag vill bara inte att folk ska gå runt och tro och tycka saker utan att egentligen VETA.


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Medlem

Jaha, Gametrack nu minns jag... Den floppade ju...


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av Overcow:

Jaha, Gametrack nu minns jag... Den floppade ju...

Mycket möjligt Jag har inte kommenterat något om potentialen den har eller om det är en risk för investerarna


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Medlem

Så? Vad tror du om den?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

1
Skriv svar