NHL 2008 premiärplåtat

Robot
Medlem
NHL 2008 premiärplåtat

Gammalt spel i ny förpackning.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Som klosterkatten sa.. gammalt spel i ny förpackning..
Det är inget speciellt med NHL spelen längre.. det enda dom gör är att ändra kontrollerna till det värre och lägger kanske till någon ny funktion. Som typ Skapa ditt egna lag och ta det till top 1 ranking i världen över nätet.. bla bla...

Inget speciellt med grafiken.. lite finslipade detaljer..

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Gammalt spel i ny förpackning.

kunde inte ha sagt det bättre själv!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

...men förhoppningsvis fortfarande lika kul att spöa polarna i... Jag tyckte NHL 07 var ganska bra, ett av de bättre nya versionerna. Hoppas 08 blir bättre iofs. Dock så är NHL 95 till Sega Mega Drive fortfarande högst upp i min lista!


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv

Håller med... det största som skiljer numera är egentligen mest uppdaterad statistik och allt det...

Medlem

Köpte senaste NHL till ps3 och vart ganska besviken o bytte bort det rätt så fort. Knagglig meny och spelkänslan var betydligt sämre än på PC, kändes inte som det flöt lika bra. Nej nästa NHL som kommer tills ps3an lär man inte lägga till i spelsamlingen.

Inaktiv

men snälla mogvard. Tror du dom satsar på ett gammalt spel till ps3? nhl 08 kommer dom fixa mkt bättre!

Ett nytt spel i en gammal förpackning!!


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

NHL 2004 var det senaste bra versionen. Sen har det bara gått utför. De bytade replay-interfacet til ett som inte fungerade. Likadant med hur man hanterar kedjor. PC-versionerna lider dessutom av konsolliditus med stora typsnitt och menyer låstatill 640x480 vilket tvingar en till att scrolla hit och dit för att avläsa lite stats. Lägg sen till fåniga saker som att hårda slagskott alltid låter som ett kanonskott.

Skärmdumparna ser bra mysko ut. Verkar som att de har simulerat oskärpa med blur-verktyget i Photoshop. Varför är t.ex. både klubban och publiken ur fokus?

http://www.worthplaying.com/press/250/NHL_08_Koivu.jpg

Medlem

Tror inte det kommer bli så mycket bättre än NHL07 faktist men det får tiden utvisa.

Medlem

Jag spelade NHL liret flera timmar om dagen när jag var runt 15, började spela nhl 94, lol kul grafik.
Men det slog igenom först med NHL 96. Tror jag vann som mest med 54-1 Har tom en EA Sports T shirt som jag vann när jag kvalade in till SM, som EA hade, fast det var nog senare typ 2001?
Men! Jag lade totalt av med NHL sen, det är som ni säger:

1.Gammalt spel i ny förpackning, bara lite botox.
2. Det är för mesigt! Mesigt mesigt!!!! I NHL 96
kunde man checka domaren, och spelaren avstängd (1match..?).
3. Slagsmålen förvann väll i ett av spelen, det fanns inte med längre????

Mina frågor, VARFÖR KAN INTE JAG SJÄLV BESTÄMMA om min spelare skall slänga handskarna och nita tex Forsberg, eller utmana någon buse etc??? Om jag har en spelare som tex Forsberg, han blir slashad, nog vill jag hämnas då?
Men icke... EA och sin slogan "If its in the game, its in the game" existerar INTE!!!

Kommentatorerna är lika bra på att förmedla känsla som en drogad Carola med botox.
:evil::evil:

Nä EA Sports, jag BETALAR INTE längre för era spel, ni kan ha eran "fin hockey" för er själva.
J-vla amatörer.


signatur

Det är bara rövhål som fuskar.. nuff said!

Inaktiv
Skrivet av MYM_Jesus:

Jag spelade NHL liret flera timmar om dagen när jag var runt 15, började spela nhl 94, lol kul grafik.
Men det slog igenom först med NHL 96. Tror jag vann som mest med 54-1 Har tom en EA Sports T shirt som jag vann när jag kvalade in till SM, som EA hade, fast det var nog senare typ 2001?
Men! Jag lade totalt av med NHL sen, det är som ni säger:

1.Gammalt spel i ny förpackning, bara lite botox.
2. Det är för mesigt! Mesigt mesigt!!!! I NHL 96
kunde man checka domaren, och spelaren avstängd (1match..?).
3. Slagsmålen förvann väll i ett av spelen, det fanns inte med längre????

Mina frågor, VARFÖR KAN INTE JAG SJÄLV BESTÄMMA om min spelare skall slänga handskarna och nita tex Forsberg, eller utmana någon buse etc??? Om jag har en spelare som tex Forsberg, han blir slashad, nog vill jag hämnas då?
Men icke... EA och sin slogan "If its in the game, its in the game" existerar INTE!!!

Kommentatorerna är lika bra på att förmedla känsla som en drogad Carola med botox.
:evil::evil:

Nä EA Sports, jag BETALAR INTE längre för era spel, ni kan ha eran "fin hockey" för er själva.
J-vla amatörer.

Slagsmålen är kvar men de undviker man helst pga de är förbannat tråkiga. Att tackla spelare efter domaren hade blåst av var ett perfekt sätt att bli av med aggresioner. Särskilt när motståndarna hade gjort mål. Då fick hela laget smaka axelskydd.

Är det någon som lyckats få en utvisning på mer än 2 min och för något annat än hooking eller holding? 5 min för slagsmål visst men aldrig 10 min för roughing, boarding eller cross checking. Som sagt, mesigt har det blivit.

Medlem

Det dryga med NHL 07 var att det inte flöt nå bra alls. Bara dom fixar det så kommer jag köpa det, är svårt att hålla sig när nhl säsongen börjar

Inaktiv

Nej, det flöt inte bra alls samt att LOD var helt uppåt väggarna.

Även om datorn klarar det så skalas spelarna ner till legoblock när kameran zoomar ut.

1
Skriv svar