Transformers: The Game filmat

Robot
Inaktiv
Transformers: The Game filmat

Zomg teh Helikopter/Ninja/Robot

Medlem

Ogillar idén =( Alltså robotar som inte kommer från jorden som har baserats på maskiner byggda av människor. Har aldrig sett hur det går ihop

Inaktiv

verkar inte allt för snyggt


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Ogillar idén =( Alltså robotar som inte kommer från jorden som har baserats på maskiner byggda av människor. Har aldrig sett hur det går ihop

Man måste nästan va ett fan för att gilla hela idéen :).

Robotarna kommer ifrån en annan planet som kan transformeras till olika fordon, flyg etc.

När Robotarna kom till Jorden så fick dem jordens skepnad av båtar, bilar och flyg för att kamuflera sig och smälta in i omgivningen.

Enkelt ord: Stealth.

Medlem

Väldigt snygga animationer


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vette fan om jag gillar denna designen på robotarna... känns väldigt... tja anime?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Ogillar idén =( Alltså robotar som inte kommer från jorden som har baserats på maskiner byggda av människor. Har aldrig sett hur det går ihop

Man måste nästan va ett fan för att gilla hela idéen :).

Robotarna kommer ifrån en annan planet som kan transformeras till olika fordon, flyg etc.

När Robotarna kom till Jorden så fick dem jordens skepnad av båtar, bilar och flyg för att kamuflera sig och smälta in i omgivningen.

Enkelt ord: Stealth.

Ahaaaaaaaaaaaa okej! Då förstår jag lite bättre. Såg en trailer från filmen o där såg de t som att dom kunde förvandla sig till vad som helst, men aa.. förstod fortfarande inte riktigt

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Ogillar idén =( Alltså robotar som inte kommer från jorden som har baserats på maskiner byggda av människor. Har aldrig sett hur det går ihop

I den "riktiga" transformers världen så störtade de på jorden när dinosaurierna levde men "väcktes" av människor på 1900-t, därav dessa fordon. Finns dock robotar som är dinosaurier tex. Grimlock.

Designen är typisk skitjapansk, ser för spretigt/taggigt ut. Orginaldesignen är mycket mycket bättre.

Medlem

Är det bara jag som tycker att de är jätterobotar när dom är "utvecklade" och sedan små som vanliga bilar när de "fällt ihop sig" igen... massan liksom krymper.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker att de är jätterobotar när dom är "utvecklade" och sedan små som vanliga bilar när de "fällt ihop sig" igen... massan liksom krymper.

Volymen krymper, men de kanske bara har extremt hög densitet i bilform, så att de kan flyga igenom hus och annat.

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Ogillar idén =( Alltså robotar som inte kommer från jorden som har baserats på maskiner byggda av människor. Har aldrig sett hur det går ihop

I den "riktiga" transformers världen så störtade de på jorden när dinosaurierna levde men "väcktes" av människor på 1900-t, därav dessa fordon. Finns dock robotar som är dinosaurier tex. Grimlock.

Designen är typisk skitjapansk, ser för spretigt/taggigt ut. Orginaldesignen är mycket mycket bättre.

dom vart i "anime" form för att om dom sku se ut som dom gör annars så sku det sett ut som 80tals special effects.. dom börja göra dom så men det såg aslöjligt ut, passa inte in det minsta i verklig värd... teckant o helt animerat är ju en annan sak..

Medlem

Tycker det ser lovande ut, hade dock önska lite mer skjutvapen, men kanske blir tufft ändå


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Designen är typisk skitjapansk, ser för spretigt/taggigt ut. Orginaldesignen är mycket mycket bättre.

Du vet väl att Transformers även från början faktiskt är japanskt? Originaltiteln är Tatakae! Chou Robot Seimeitai Transformers och producerades av Toei Animation.

Sen tycker jag det ser coolt ut. Om det däremot fungerar ett helt spel igenom är ju en annan fråga.

Medlem

Jag har för mig att Autoboternas huvuddator väcktes av ett jordskred/vulkanutbrott i den vulkan som dem hade krashat i, men datorn anpassade robotarna efter hur det var på jorden då (bilar, flygplan etc) och började dessvärre med decepticons (bedragarna) och gjorde om dem, sedan autoboterna.

Jag tycker det ser grymt kul ut iaf Ser fram emot det, men tyvärr kommer nog mitt Radeon 9200 springa och gömma sig i garderoben.

Medlem

FFS!!
Tredje gången jag skriver om detta för att jag klickar på fel knappjäkel :/

iaf, skeppet dem krashade med hette "arken" och det var i detta skepp som autobots lämnade sin hemplanet (cybertron) med..
men decepticons (de onda bedragarna) luskade ut deras planer, förföljde och attackerade. I striden så krashade dem sedan ned i vulkanens sida.

1
Skriv svar